Apple prohrál další soudní spor a musí zákazníkům vyplatit bezmála 10 miliard korun

applecampus7
0Zobrazit komentáře

Najde se spousta lidí, které nebaví nadvláda Applu nad konzumním trhem převážně mobilních zařízení, kde v poměru na počet typových výrobků jasně dominuje. Stejně jako je pro žalobce v případných sporech zajímavý fakt, že je Apple stále jedna z nejhodnotnějších firem, která disponuje pravděpodobně nejvyšší volnou hotovostí k využití.

Nyní musí technologický gigant opět platit, a že nejde v očích běžných firem o malou částku potvrdil začátkem týdne americký soud, když Applu přiřkl pokutu ve výši 400 milionů dolarů, tedy asi 9,8 miliard korun, která se rozdělí mezi zákazníky a dalších 50 milionů dolarů v poplatcích za soudní proces. Spor se táhnul již od roku 2014.

zyngaoffice

Přečtěte si takéPopulární tvůrce Facebook her je v dalších problémech. Jeho sídlo v San Franciscu je na prodejPopulární tvůrce Facebook her je v dalších problémech. Jeho sídlo v San Franciscu je na prodej

Problém ale sahá až do přelomu roku 2009 a 2010, kdy vyšel první iPad a přišel boom elektronických knih, na kterém má Apple mimo Amazonu nejzásadnější podíl. Největším knižním vydavatelům se v té době nelíbila zafixovaná cena 9,99 dolarů za knihu, které dosáhli na Amazonu a tak s Applem podepsali nový kontrakt, který jim dovoloval nastavit ceny individuálně, podle titulu a které se vyšplhaly v mnoha případech až na 15 dolarů.

A na tom by nebylo na první pohled nic zvláštního, kdyby ovšem kontrakt nebyl nabytý ilegálně a nastavení cen nešlo proti zákonům. Amazonu a ani americké vládě se to zrovna dvakrát nelíbilo, protože pět největších vydavatelů spolu s Applem začalo nasazovat ceny záměrně vysoko ke zvýšení profitu z prodejů, což později vedlo k tomu, že se díky síle Applu propadl podíl prodávaných knih na Amazonu o takřka 30 %. Apple ale stále věří, že neudělal nic špatného, soud ovšem, jak tvrdí Mashable, rozhodl opět proti němu.

Pokuta 450 milionů dolarů je každopádně pro Apple stále směšná, protože je to přibližně polovina částky, kterou společnost vygeneruje v průměru během 12 hodin za prodeje svých produktů. Jen v minulém čtvrtetí se Applu podařilo dosáhnout obratu přesahujícího 75,9 miliard dolarů! Trpět tak nebudou finance, ale spíše pověst „bezchybné“ firmy.

New York Times vyráží do boje s blokovači reklam

Michal PtáčekMichal Ptáček

nytimes
0Zobrazit komentáře

Blokování reklam je jedním z nejžhavějších témat poslední doby. Ostatně aby také nebylo, když díky tomuto trendu provozovatelé webů celoročně přichází o miliardy dolarů a situace se kvůli rostoucími počtu uživatelů (200+ milionů) používajících některých z ad-blockerů navíc neustále zhoršuje.

Velcí vydavatelé a provozovatelé webů se s touto nepříjemnou skutečností samozřejmě snaží všemožně bojovat a uživatelům, které reklamy blokují například znepřístupňovat obsah na svých webových stránkách.

eshopista

Přečtěte si takéReport: Skypicker vs Čedok aneb rozdíly mezi startupem a tradiční cestovkouReport: Skypicker vs Čedok aneb rozdíly mezi startupem a tradiční cestovkou

Jedním z nich je už i populární deník New York Times, který nyní těmto uživatelům při pokusu přečíst si článek zobrazí text ve znění: „Nejlepší informace v životě nejsou zdarma a vy momentálně máte nainstalovaný blokovač reklam. Reklama financuje naši žurnalistickou práci. Abyste si dále mohli užívat New York Times, podpořte nás jedním z následujících způsobů.

dorsey-mvp-x

Přečtěte si takéChybí vám vitamín D? Toto je aplikace, která vám ho bude měřitChybí vám vitamín D? Tvůrce Twitteru přes víkend vymyslel, jak ho měřit přes iPhone

Možnosti jsou v tuto chvíli dvě. V Adblockeru přidat New York Times do povolených stránek nebo se přihlásit do New York Times newsletteru.

Zdá se, že se nám zde rýsuje nový trend. Nedávno totiž k něčemu podobnému přistoupil například i Washington Post.