Berlínský SoundCloud spouští konkurenční službu pro Spotify a Apple Music

Michal BenatzkyMichal Benatzky

sound
0Zobrazit komentáře

Ve snaze maximalizovat své příjmy zveřejnil berlínský SoundCloud loni v červenci svůj plán na spuštění vlastní hudebně streamovací služby, která by konkurovala zavedeným hráčům jako jsou například Spotify nebo Apple Music.

O devět měsíců později se vize stává skutečností. SoundCloud totiž opravdu spustil svou verzi streamovací služby nazvanou SoundCloud Go a umožnil tak svým 175 milionům klientů po celém světě získat přístup k hudební knihovně, která čítá na 125 milionů skladeb, mixů a remixů což zní na první pohled skvěle, ovšem je třeba si uvědomit, že v drtivé většině se jedná o skladby a remixy uploadované samotnými uživateli. Ve skutečnosti tak SoundCloud Go nabídne přibližně 15 milionů placených skladeb.

socialbakers

Přečtěte si takéČeští Socialbakers spouští podrobné statistiky nových reakcí na FacebookuČeští Socialbakers spouští podrobné statistiky nových reakcí na Facebooku

Novinka je zatím k dispozici pouze americkým uživatelům, zbytek světa by se ale měl nového hráče v tomto stále rostoucím odvětví dočkat ještě tento rok. Pro zařízení běžící na operačním systému Android bude služba stát 9,99 dolarů na měsíc. Stejně zaplatí také ti, kteří budou hudbu poslouchat přes web.

O 3 dolary více si ale budou muset připravit majitelé iPhonů a iPadů. Kvůli dodatečným poplatkům ze strany Applu bude totiž streamování hudby přes SoundCloud stát pro iOS 12,99 dolarů, informuje VentureBeat. Pro uživatele, kteří se rozhodnou si novou službu nejdříve vyzkoušet, nabízí SoundCloud měsíční zkušební dobu zdarma.

v

Foto: TheVerge

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Facebook chystá funkce, které usnadní nákupy v obchodech nebo utajené konverzace

fbmobile
0Zobrazit komentáře

Po spuštění nových reakcí, které 5 novými rozšířily staré známé „to se mi líbí“ a po spuštění nástroje pro tvorbu vizuálů pro nové formáty reklam s názvem Canvas, to vypadá, že Facebook jede dál a chce se tentokrát zaměřit na nakupování nebo na rozšíření funkcí pro konverzace v Messengeru.

I když to Mark Zuckerberg v minulosti zavrhoval, zdá se, že Facebook spustí vlastní řešení pro zpracování plateb na své platformě, s čímž souvisí implementace funkce pro nákup fyzického zboží a služeb ve vybraných obchodech, za pomocí mobilní aplikace. Pravděpodobně tak bude možné např. i přímo mezi sebou platit za nakupované produkty, čímž se rozšíří novinka z minulého roku pro Američany, díky které je možné poslat přátelům v Messengeru libovolnou finanční částku.

seanparker

Přečtěte si takéSpoluzakladatel Facebooku se pouští do nového startupu na streaming filmů při jejich premiéřeSpoluzakladatel Facebooku se pouští do nového startupu na streaming filmů při jejich premiéře

To vše jen podporují postupné integrace, které se zaměřují na přesun prodeje mnoha obchodníků právě na Facebook. V minulém roce se v souvislosti s tím podařilo Facebooku vypustit nová nákupní tlačítka, stejně jako inzertní funkce přímo na sociální síti, podobné těm v online bazarech. U zpracování plateb je pak možné, že se do nich Facebook pustí buď akvizicí zpracovatele plateb nebo spoluprácí s některým z předních startupů jako Square nebo Stripe.

Kromě těchto novinek se podle serveru The Information chystá i zavedení utajených konverzací. K žádné z funkcí nebylo vydáno prohlášení a nejsou známy bližší detaily, ale mohlo by to znamenat buď možnost schování určitých konverzací v rámci Messengeru nebo jejich zabezpečení heslem – to pro případ, kdy si uživatelé mezi sebou posílají citlivé informace.

Foto: Facebook