Google potvrdil, že bude brát méně peněz vývojářům aplikací z placených předplatných

googleplay
0Zobrazit komentáře

Není to tak dávno, co Apple zveřejnil několik transparentních čísel, týkajících se podílu vývojářů ze všech příjmů, které jdou přímo přes platební bránu App Storu, a z zjistilo se, že si z jejich podílu ukrajuje takřka 30 %. Tohle číslo si Apple přesněji bere pouze z nákupů samotných aplikací, případně všeho, co se utratí v rámci nich. U měsíčních členství, jejichž platba probíhá přes jeho bránu si nově ukrojí pouze polovinu.

Google nezůstává pozadu a potvrzuje věc, která potěší mnohé vývojáře. U pravidelných měsíčních plateb, které jdou přímo přes Google Play, se podíl Googlu zastaví na stejné výši, přesněji na 15 %. Změna by měla být okamžitá, což i pro menší vývojáře znamená zásadní nárůst potencionálních tržeb, které jejich aplikace vygeneruje.

uber

Přečtěte si takéTento saudskoarabský investiční fond právě investoval astronomických 84 miliard do UberuTento saudskoarabský investiční fond právě investoval astronomických 84 miliard do Uberu

Zároveň je třeba znovu zdůraznit, že snížení podílu, které si Google ponechává, je pouze v rámci předplatných služeb, nikoliv dalších nákupů v aplikacích nebo nákupů aplikací jako takových. Zbytek zůstává v totožné výši, jako u Applu, tedy na 30 procentech, informuje TheNextWeb.

Apple na celou situaci zároveň před několika dny zareagoval dalším chytrým tahem. Kromě nyní již srovnavného podílu obou mobilních platforem, se lze těšit na placené reklamy ke zvýhodnění aplikací přímo v App Store. Ty poté priorizují zvýhodněnou aplikaci ve výsledcích vyhledávání nebo určitých kategoriích.

Tahle aplikace vám umožní získat peníze za poskytnutí vlastních dat cizím společnostem

datawallet
0Zobrazit komentáře

I přes neutuchající pocit, že tahle jednoduchá aplikace vyvolá spoustu kontroverze, lze bezpochyby říci, že je ve svých základech zajímavá. DataWallet, který vznikl teprve nedávno, totiž umožní uživatelům propojit svá data ze sociálních sítí a ty nadále anonymizovat a poskytnout třetím stranám, které je využijí pro vlastní marketingové nebo výzkumné účely.

Čím aktivnější tedy daný uživatel na propojených sítích je, tím pravděpodobněji „prodá“ data dál a vydělá si až vyšší stovky dolarů. Tvůrci slibují a ostatně to mají i v podmínkách, že se nikdy k nakupujícím firmám nedostanou žádná jména, e-maily a další citlivé osobní informace. Většinou tak pouze aktivita na daných sítích, sdílený obsah, lajkovaný obsah, počet přátel, komentáře apod..

gearvr

Přečtěte si takéFacebook umožní uživatelům nahrávat fotografie v novém formátu virtuální realityFacebook umožní uživatelům nahrávat fotografie v novém formátu virtuální reality

Zároveň po nákupu takových dat se společnosti zavazují k tomu, že je dále neprodají, případně nevyužijí k cílené propagaci vlastních výrobků a služeb prodávajícímu uživateli. Cena za takový balík dat se jednorázově pohybuje v rozmezí jednoho a 50 dolarů a prodávat lze neomezeně.

datawallet2

Uživatelé jsou pak podle přezdívky zobrazeni přímo v žebříčku v aplikaci, kde je ukázáno kolik data bodů mají a za kolik a kolikrát již svá data prodali. Momentálně nejúspěšnější uživatel má takových bodů 40 tisíc a ze 4 obchodů inkasoval 253 dolarů, tedy zhruba 6075 Kč. Platba poté probíhá přímo na PayPal a služby jsou dostupné globálně, včetně ČR.

copy-of-dejvice-catering

Přečtěte si takéSnaží se byznys skloubit s mateřstvím. Tady jsou její čtyři tipyVybudovala mentoringový byznys, teď se ho snaží skloubit s mateřstvím. Sepsala čtyři tipy, jak na to

DataWallet chce řešit problém toho, kdy marketingové firmy dokáží nakoupit nebo jinak nashromáždit data o uživatelích, ale jde pouze o ta veřejná, ze kterých nelze vytvořit jejich perfektní obraz. Díky přímému propojení dat uživatele, i když anonymizovaných, a firmy, lze docílit velmi přesné personalizace.

Download: iOS