Tenhle výrobce čipů, který dodává Applu nebo Samsungu, se prodal za 785 miliard korun

iphone
0Zobrazit komentáře

Jedna z největších japonských a vůbec i světových společností podle svých výsledků, SoftBank, která na asijském trhu poskytuje služby v oblasti telekomunikací a v průběhu let investuje do akvizicí dalších firem, se postarala v minulých dnech o svoji dosud největší investici vůbec. Koupila totiž britský ARM Holdings, který se soustředí na vývoj a prodej počítačových a mobilních čipů.

ARM Holdings dodává jako jeden z předních výrobců technologie i do zařízení od firem jako Apple, Samsung nebo Huawei. Ze strany SoftBanku jde tak o další strategickou investici, jejíž výše se vyšplhala až na hranici 23,4 miliard britských liber, tedy přibližně 785 miliard korun. Jde tak o druhou největší akvizici SoftBank po nákupu amerického operátora Sprint za 489 miliard.

071316

Přečtěte si takéUber společně s Taxify v Lotyšsku podepsal dohodu o legalizaci privátních řidičůUber společně s Taxify v Lotyšsku podepsal dohodu o legalizaci privátních řidičů

SoftBank mimo to vlastní i 51 % podíl v jednom z neúspěšnějších vývojářských studií mobilních her, Supercell, 13 % ve streamovací platformě Ustream.com nebo plné vlastnictví japonského Vodafonu. Kromě toho v roce 2008 získal spolupráci s Applem na přivedení novinky, iPhonu 3G, do Japonska.

Skvělé zprávy pro kolísavý britský trh

Podle informací serveru Financial Times se v rámci Anglie nebude měnit vlastnická struktura, ani nijak zásadně celý business ARM. Šlo čistě o strategickou investici s cílem vylepšení chodu firmy a postupného zhodnocení financí. ARM má momentálně na 3000 zaměstnanců a i díky akvizici chce vyrůst ještě letos na více než dvojnásobek.

Akcie ARM navíc vystřelily během jediného dne o 42 % nahoru.

armakcie

Netflix spustil samostatný web, přes který si lze vytvářet vlastní playlisty filmů a seriálů

flixtapecc
0Zobrazit komentáře

Když se řekne pojem streamování filmů a seriálů, jen málokoho napadne něco jiného, než fenomén Netflix – firma, která se postupně vyvíjela již od roku 1997 a naplno vstoupila na trh v roce 1999 s možností půjčovat si na ní filmy na DVD. Od roku 2009 pak Netflix změnil strategii a díky partnerům přesunul veškerou tvorbu z fyzických nosičů do online podoby.

Nyní má přes 81 milionů platících předplatitelů, kteří sledováním stráví přes 10 miliard hodin každý měsíc. A právě uživatelská základna a schopnost fanoušků šířit obsah mezi sebou, jsou něco, na co Netflix sází. Spustil si tak jednoduchou službu Flixtape, kterou sám popisuje jako mixování hudebních playlistů, jen pro Netflix a jeho obsah.

startupsana

Přečtěte si takéPolsko otevře největší investiční fond ve východní Evropě. K dispozici bude mít 17 miliard korunPolsko otevře největší investiční fond ve východní Evropě. K dispozici bude mít 17 miliard korun

eric-topol

Přečtěte si takéKašlete na léky i na DNA. Lékař má klíč k dlouhému životuKašlete na léky, zapomeňte na DNA. Špičkový lékař našel klíč k dlouhému životu, pomohli super starci

Během pár kliků si lze procházet playlisty vytvořené dalšími uživateli podle různých kategorií a nálad, nebo si vytvořit vlastní, do kterých lze zařadit až 6 různých filmů a seriálů, které lze pak sdílet na sociálních sítích nebo přímo mezi přáteli. Celý playlist si pak lze obalit různorodou grafikou a jeho přehrávání přímo propojit s účtem na Netflixu.

flixtape2

Netflix se tímto krokem staží ještě více prohloubit svoje vztahy se silnou komunitou, která si mezi sebou může dělat radost zasdílením videí a jednoduchým šířením služby mezi ty, kteří ještě nejsou předplatiteli. Je to navíc již druhý samostatný projekt, který si firma pro svoji propagaci spustila – před nějakou dobou vyšla s měřením rychlosti internetového připojení na Fast.com.

flixtape