Microsoft koupil pro Xbox streamovací službu Beam, která je rychlejší než Twitch či YouTube

Filip HouskaFilip Houska

beam-4-main
0Zobrazit komentáře

Microsoft oznámil zajímavou akvizici, která zasáhne jeho herní sféru. Za nezveřejněnou sumu koupil Beam, službu specializující se na interaktivní livestreaming her s téměř nulovou latencí. Ta bude výsadním elementem konzole Xbox.

Herní platforma Xbox není na trhu rozhodně žádným nováčkem. Spolu s PlayStationem od Sony svádí již několik let ukrutné boje o co nejvyšší tržní zastoupení, ovšem navrch mají zatím produkty z dílen japonské společnosti, konkrétně nejnovější počin PS4. Ten byl totiž prodán ve dvojnásobně větší míře než Xbox One.

rover

Přečtěte si takéČeská herní platforma Gamee od Cleevia vydala novou hru v přímé spolupráci s NASAČeská herní platforma Gamee od Cleevia vydala novou hru v přímé spolupráci s NASA

I když má herní stroj od tvůrců Windows stabilní základnu uživatelů, tak není dostatečná k tomu, aby pokořila 40milionovou hranici prodaných kusů a dostal se tak přes svého úhlavního konkurenta. Microsoft však podnikl zajímavý krok, který by měl Xboxu potenciálně dopomoct k větší úspěšnosti. Koupil herní streamovací službu Beam.

0812_4

Beam, původem z amerického Seattlu, nepodnikl žádnou dlouhou cestu k tomu, aby se začal prosazovat na poli mezi streamingovými platformami. Existuje teprve od začátku roku a je nepříjemným konkurentem zaběhlých služeb jako Twitch a YouTube, které jsou v dnešní době pro hraní v živém přenosu standardem. Přináší totiž zásadní prvky, jež by nově koupenou firmu posunuly na výsluní.

Tím hlavním aspektem je téměř nulová latence, tedy úsek, než se obraz dostane k divákovi. Reakční čas je skutečně pozoruhodný. Zpravidla se totiž na desktopovém rozhraní pohybuje mezi 15 až 25 setinami vteřiny. Jen pro srovnání, Twitch a YouTube vykazují v průměru zpoždění až 10 sekund. Tato „rychlost“ umožňuje Beamu implementovat další zajímavou technologii – revoluční herní interakci diváka a streamera.

0812_3

Právě na interakčních možnostech a nízké latenci si získala seattleská služba své jméno a plánuje ho nadále budovat pod křídly Microsoftu. I tady by měl být tento druh komunikace intuitivní, jednoduchý a aplikovatelný na širokou škálu her. Stejně jako na desktopu. K této funkci se nepochybně vyjádřil i tým Xboxu ve své tiskové zprávě:

„S Beamem nesledujete jen svého oblíbeného streamera, ale také s ním hrajete. Můžete mu stanovovat nové výzvy a předkládat taková rozhodnutí, jež ovlivní jeho hru. Od výběru nástrojů až po questy, a to vše pomocí jednoduchého vizuálního ovládání,“ uvedl na příkladu hry Minecraft Chad Gibson, programový manažer Xboxu Live.

0812_2

I když je tento streamovací počin součástí Gatesovy společnosti a bude se soustředit výhradně na platformu Xbox, tak na počítačovou herní sféru nezanevře. Potvrdil to samotný výkonný ředitel Beamu, Matt Salsamendi, ve svém oficiálním prohlášení.

Ve vzduchu však nyní visí otázka, zdali bude technologie Beamu použita i v aktuální konzoli. Nějaký čas se totiž spekuluje o tom, že příští rok spatří světlo světa dokonalejší nástupce původního Xboxu One pod pracovním názvem „Scorpio“. Ať už integrace přijde do současného či nadcházející modelu populární herní platformy, tak je to nepochybně hrozba pro konkurenci, především však pro PlayStation. Ten ničím podobným totiž nedisponuje a Xbox tak cítí šanci skórovat.

beam

 

Jeden z největších pracovních portálů, fungující i v Česku, byl právě prodán za 429 milionů

Jakub KotisJakub Kotis

monsterg
0Zobrazit komentáře

Mezi největší hráče na poli náboru talentovaných lidí začínají postupně prostupovat i nejrůznější startupy, které cílí především na technické pozice, u nichž je nábor kvalitních lidí velmi specifický a může být v klasickém pojetí pouze jednoduše vypsaných nabídek na webu, jako to dělá většina portálů, i velmi neefektivní.

K těm velmi úspěšným se zařadil například americký Hired.com, který během několika týdnů shromáždí ty nejlepší potencionální kandidáty, otestuje je a pak k nim pustí anonymně společnosti, které se předhání v nabídkách. To je ovšem jen velmi úzká skupina zájemců o práci – tu širší pak pokrývá například pracovní portál Monster.com.

platba-1

Přečtěte si takéČeský startup Twisto.cz spouští emailovou platbu, která se postará o zaplacení složenek a fakturČeský startup Twisto.cz spouští emailovou platbu, která se postará o zaplacení složenek a faktur

Ten funguje pod značkou Monster Worldwide ve více než 40 zemích, mezi kterými je mimochodem i Česká republika. Právě Monster před pár dny ale prošel zásadní změnou, když ho za 429 milionů dolarů, tedy asi 10,3 miliardy korun, koupila další z kariérních služeb Randstad.

monster

luckey-zuckerberg

Přečtěte si takéMeta a Anduril vyvíjejí AR technologie pro americkou armáduRozešli se ve zlém, teď jsou z nich parťáci. Zuckerberg a Luckey spojili síly ve jménu americké armády

Celá transakce by měla proběhnout v hotovosti a celý portál, včetně jeho mezinárodních verzí, by měl zůstat v původní podobě. Randstadu jde především o rozšíření služeb, nad jejich vlastní, a v diverzifikaci portfolia. Pod Monster totiž zároveň patří i nedávno koupený startup Jobr, díky kterému si lze prohlížet nabídky stejným způsobem, jako se uživatelé seznamují na Tinderu.

Nejde o zcela běžný HR web

Monster se mimo jiné od běžných pracovních portálů liší zároveň tím, že kromě vylistovaných nabídek, umožňuje zájemcům o práci nahrát vlastní CV a motivační dopis a nechat si zasílat přímé nabídky na základě nich. Společnosti hledající zaměstnance tak mohou přímo vybírat ze seznamu potencionálních kandidátů a nemusí čekat pouze na jednotlivé odpovědi, informuje TechCrunch.