Dropbox vypustil nové funkce pro ušetření místa na disku a ulehčení spolupráce na dálku

Filip HouskaFilip Houska

dropbox_1
0Zobrazit komentáře

Populární cloudová služba Dropbox, na které je registrováno okolo půl miliardy uživatelů z celého světa, vypustila do světa dvě zásadní novinky. Ty se však zatím nevztahují na obyčejné uživatele, nýbrž na firemní klientelu, se kterou sanfranciská společnost počítá ve svém placeném Business plánu.

Klíčovou funkcionalitou je produkt pod názvem Smart Sync. Ten funguje na bázi ukládání vybraných souborů na sdílenou platformu pouze ve formě odkazu (obrazu, chcete-li). Dotyčný se až následně může rozhodnout, zdali soubor vyloženě potřebuje a reálně si ho do počítače stáhne, nebo zůstane pouze jako odkaz, který nezabírá žádné místo.

youtube

Přečtěte si takéYouTube do své mobilní aplikace integroval vlastní MessengerYouTube do své mobilní aplikace integroval vlastní Messenger

Cílem funkce Smart Sync, se kterou Dropbox operoval již dříve pod označením Infinite, je nejen ušetření prostoru, ale také rychlejší sdílení mezi týmy s větším počtem uživatelů. Možnou nevýhodou je však nutnost dostatečně rychlého internetového připojení (v případě stahování položek o vyšší velikosti), což se v mnoha situacích nemusí podařit.

dropboxsmartsync_1

Další novinkou je Paper, funkcionalita, která byla doposud zahalena pod rouškou privátní a následně veřejné beta verze. Nyní se stává plnohodnotnou součástí firemního balíčku a nabízí tak uživatelům možnost spolupracovat a koordinovat svou práci na dálku, a to pomocí živých vstupů ve formě editování textů, multimediálního obsahu a odkazů. Paper může být vhodný například na vzdálený brainstorming mezi zaměstnanci a fungovat jako alternativa pro Google Docs.

dropboxpaper_1

Změny se odehrály i v cenových podmínkách

S příchodem výše uvedených funkcí přichází i novinky v rámci předplatného. Dropbox Business nyní nabízí tři nové balíčky Standard (10 dolarů měsíčné na uživatele), Advanced (15 dolarů měsíčně na uživatele), Enterprise (cena je známa až po kontaktu s Dropboxem), které umožňují platit pouze za to, co jednotlivec v rámci týmu skutečně využije.

Foto: Dropbox

Diskuze (0)

Novinka

Anonym