Český startup Sapho se sídlem v Silicon Valley získává investici ve výši 14 milionů dolarů
Tuzemský startup Sapho, který má své sídlo v Silicon Valley a hlavní vývoj v Praze, hlásí další investici – v Series B získal 14 milionů dolarů, tedy asi 351 milionů korun, která posunuje celkové investice až do dnešního dne na 27,5 milionu dolarů. Sapho své služby postavilo na budování efektivních mikroaplikací pro jakékoliv zařízení, které slouží jako rozšíření pro mnohdy zastaralé a robustní korporátní systémy, zvládající uživatele notifikovat o změnách v datech a umožnit jim provádět rychlé akce.
Snahou startupu je zvýšení efektivity v korporacích, které se vzhledem ke své historii a velikosti bojí přejít na zcela jiná řešení. Investice by pak měla být použita především na rozšíření obchodního oddělení a zároveň k urychlení vývoje zdvojnásobením počtu lidí v rámci Prahy. Startup jako takový byl vyvíjen postupně již od roku 2014, spuštěn v červnu minulého roku, kdy získal i první větší investici ve výši 9,5 milionů dolarů.
Od té doby se podařilo Sapho vyrůst v počtu zákazníků o 200 procent a o 320 procent v tržbách. Mezi jeho klienty se řadí společnosti jako Microsoft nebo IBM a hlavním cílem je pokrytí co nejvyššího počtu firem ze seznamu Fortune 500.
K tomu dodává CEO a spoluzakladatel Sapho, Fouad ElNaggar:
“I přesto, že jsou dnešní korporátní systémy skvělé v ukládání a v manipulaci s daty – nejsou už tak dobré v prezentování takových dat ve formě, která je jednoduše využitelná u zaměstnanců. I když mají totiž takové aplikace fungující základ, zaměstnanci je nemusí používat kvůli nepřehlednému uživatelskému rozhraní, čímž se dlouhodobě stanou neefektivním článkem firem.
A to je přesně důvod, proč potřebujeme nová řešení – taková, která zvládnou agregovat veškerá sesbíraná data a převést je do formy, která je pracovníkům příjemná. Sapho a jeho nový systém dává zaměstnancům k dispozici moderní pojetí portáu, který má vlastní personalizované informace a úkoly zobrazeny přesně tak, aby je mohli využívat s co nejvyšší produktivitou a efektivitou. Je to skoro tak jednoduché, jako používat Facebook, pro zaměstnance, a zároveň efektivní pro IT oddělení, protože se stále pracuje s původními systémy.”