Pražský startupový akcelerátor StartupYard míří znovu na Fundlift.cz, kde chce vybrat 20 milionů Kč

Michal PtáčekMichal Ptáček

startupyard_1
0Zobrazit komentáře

Zřejmě nejznámější český technologický akcelerátor StartupYard, se už podruhé objevuje v nabídce crowdfundingového portálu Fundlift.cz, který umožňuje v podstatě komukoliv investovat do zajímavých startupů, firem a technologií. Narozdíl od předchozího roku kdy akcelerátor úspěšně získal 6,25 milionů Kč, má nyní StartupYard ještě o něco smělejší plány a od uživatelů chce vybrat rovnou 20 milionů Kč.

DSC_0060

Přečtěte si takéZakladatel TopMonks, PurposeFly a organizátor Wisephory Jiří Fabián: řídíme se heslem pořád se uč a pořád někoho učZakladatel TopMonks, PurposeFly a organizátor Wisephory Jiří Fabián: řídíme se heslem pořád se uč a pořád někoho uč

Ty by měly StartupYardu, který stal například u zrodu startupu Rossum, vyvíjejícím umělou inteligenci pro čtení dokumentů (do Rossum nedávno vstoupil jablonecký Miton), posloužit k financování následujících 2 kol programu, kterých by se mělo zúčastnit 14 až 20 nových startupů z oblasti deep tech + jako přímá investice v objemu 30 tisíc eur pro jednotlivé vybrané startupy.

„Jsme rádi, že po úspěchu loňské kampaně můžeme vybraným investorům nabídnout další příležitost podpořit startupy, které StartupYard pečlivě vyselektuje,“ říká ředitel Fundliftu Radek Musil. „Věříme, že investoři mají velkou chuť podpořit StartupYard. S možností investovat hned do 2 kol akceleračního programu a do pozdějších kol investování do nejlepších firem ze stávajícího portfolia StartupYardu získají investoři ještě větší příležitost stát se součástí špičkových projektů.“ 

Kampaň je tentokrát neveřejná a potenciální investoři tak v případě zájmu musí kontaktovat samotný Fundlift, s tím, že minimální výše investice činí 25 tisíc Kč.

sj

StartupYard chce tentokrát získat 20 milionů Kč

Příjem přihlášek do následujících dvou kol StartupYardu byl jinak už zahájen a samotný akcelerační program odstartuje v září roku 2017. 

Kampaň najdete ZDE.

Na český carsharingový trh vstupuje nová služba HoppyGo z rukou Creative Dock

hoppytop
0Zobrazit komentáře

Průzkumy ukazují, že osobní auta v ČR stojí nečinně na parkovištích až 95 % času. Alespoň část z tohoto času chce ukrojit nová carsharingová služba HoppyGo, kterou nedávno vypustil pražský Creative Dock.

HoppyGo, které se sloučilo s jednou z nejstarších obdobných služeb u nás – Sharujeme.cz, bylo vypuštěno začátkem března. Ve stejný čas byla však vypuštěna také carsharingová platforma SmileCar, kterou pod vedením Jana Charouze provozuje Leo Express. Startupy tak mezi sebou nyní soupeří o přízeň uživatelů u služby, která v nich stále vyvolává smíšené pocity kvůli bezpečnosti.

litescope-3

Přečtěte si takéBrněnský JIC investoval do brněnského nanotechnologického startupu NenoVisionBrněnský JIC investoval do brněnského nanotechnologického startupu NenoVision

Narozdíl od SmileCar běží HoppyGo zatím jen v mobilní verzi na iOS a Android 4.1 a vyšší. Webové rozhraní pro výpůjčky je prozatím ve výstavbě. Vedení přiznává potíže při spuštění mobilní verze, které jsou však nyní již zažehnány.

Edward Meegan, šéf HoppyGo, k hlavnímu záměru nové služby dodává:

„Majitelé aut dostanou přesně tu částku, o níž si řeknou. Servisní poplatky a pojištění jsou nastaveny nad tuto částku. Řidičům zase ukazujeme cenu za jeden den, nikoliv nižší ceny při dlouhodobější výpůjčce.“

hoppy2

Osobní přístup je dle něj skvělý způsob jak čelit problémům, kterým se nedá vyhnout. Hlavním rozdílem mezi oběma službami je dle Meegana i transparentnost. Prohlédnout auta, která jsou k dispozici, však lze až po registraci řidiče, což naopak SmileCar umožňuje při běžné anonymní návštěvě webu, po vzoru zahraniční konkurence.

Jednoduchý přístup pro obě strany

Do mobilní aplikace HoppyGo mohou majitelé registrovat auta, která nejsou starší 20 let. Pro úplnost stačí přiložit fotku, zelenou kartu a velký techničák. Řidiči starší jednadvaceti let s řidičákem alespoň jeden rok, pak mohou vybrat auto dle aktuální potřeby a ceny. U HoppyGo lze takových požadavků na majitele vozidel odeslat hned několik najednou.

hoppy

LILO & STITCH

Přečtěte si takéJe Lilo & Stitch remake, co má smysl? Film porazil i Toma CruiseDávají remaky animáků od Disneyho smysl? Nový film porazil i Toma Cruise a míří k miliardě dolarů

Po oboustranném potvrzení zájmu dochází k předání klíčů od vozu. HoppyGo doporučuje před jízdou vyfotit stav vozidla, nádrže i najetých kilometrů. Za den je povoleno ujet 300km, v případě delší cesty doplácí řidič 4 Kč/km. Nádrž s palivem by měla být stejně plná při převzetí auta, jako při jeho odevzdání majiteli.

To nejdůležitější, pojistné podmínky

Vozidlo i majitel jsou chráněni pojištěním proti škodám a krádeži. Při nehodě zajistí HoppyGo majiteli náhradní vůz a pomůže s vyřízením škody u pojišťovny. V případě, že majiteli auta přistane do schránky pokuta, měl by se obrátit na provozovatele služby, který prokáže, že auto bylo v době přestupku pronajaté. Řidič by tak pokutě uniknout neměl. Týdně přibyde službě 100-200 řidičů, kteří momentálně vybírají z nabídky cca. stovky aut.