Facebook spustil v Česku Marketplace, vlastní tržiště na prodej mezi uživateli

fbmarketplacec
0Zobrazit komentáře

Sociální síť Marka Zuckerberga, kterou navštěvuje přes 2 miliardy pravidelných uživatelů, si nejspíše všimla toho, že i na tak malou zemi, jako je Česká republika, utratíme za rok v e-shopech více než 100 miliard korun, tedy asi 9500 korun na člověka, z čehož by si Facebook chtěl ukrojit svůj podíl.

I když se na Facebooku prozatím za většinu zboží neplatí, je možné v lokálním měřítku inzerovat přes službu Marketplace, podobně jako na oblíbených službách typu Letgo, jenž využívají přesnou lokalitu uživatelů k zobrazování nejbližších nabídek mezi prodejci. A právě Facebook Marketplace se během včerejška dostal společně s dalšími 16 evropskými zeměmi i do Česka.

klido

Přečtěte si takéPůvodní majitel slevového serveru Pepa.cz spouští zcela nový projekt Klido.czPůvodní majitel slevového serveru Pepa.cz spouští zcela nový projekt Klido.cz

Český Marketplace funguje takřka stejně jako v zahraničí – uživatelé mohou během chvilky nahrát fotografie prodávaného předmětu, název, cenu, přesnou lokalitu a popis, s tím, že všem ostatním se poté jejich nabídka ukazuje s ohledem na vyfiltrovanou vzdálenost. Marketplace fungoval až doteď v šesti zemích a pro Facebook je to jen další logický krok po tom, co většina uživatelů obchodovala jen v uzavřených skupinách, což snižovalo počet potencionálních kupujících.

fbmarketplace2

Vše funguje podobně jako na již zaběhlých inzertních serverech jako Bazos.cz či Aukro.cz. Zvláště pro Aukro.cz je zpráva o spuštění novinky v tuzemsku mírně nepříjemná, vzhledem k technickým komplikacím spojeným s přesunem portálu k novému vlastníkovi a spuštěním nové verze.

Vše, na co jsou uživatelé zvyklí

Veškerá komunikace v rámci Marketplace probíhá přes Messenger, ve kterém se zobrazí základní detaily o potencionálním kupujícím a prolink na detail zboží. Platby přes Messenger, které fungují již několik měsíců, nejsou nijak zvýhodňovány a je tak jen na prodejci a kupujícím, zda si přepošlou peníze přes platformu, přes PayPal či bankovní účet a nebo si je předají v hotovosti.

fbmarketplacecz

Facebook využívá v Česku přes 4 miliony uživatelů, a na komunikaci prostřednictvím zpráv, stejně jako na jednoduché vystavení věcí do prodeje, jsou již dávno zvyklí. To může být pro konkurenci zásadním problémem.

Pražský Digisemestr nabídne studium digitálního marketingu od českých i zahraničních špiček oboru

Michal PtáčekMichal Ptáček

digisemestrxx

Technologie a IT momentálně vládnou světu, což je fakt, který do těchto sfér láká stále více mladých lidí, jež chtějí v těchto oborech v budoucnu najít své uplatnění. Doby, kdy bylo nutné si IT informace v podstatě „vysedět“ doma samostudiem, už jsou ale dávno pryč, jelikož v posledních letech se začaly i na českém trhu objevovat různé vzdělávací kurzy (například pro ženy populární Czechitas) a programy, které mají za cíl přiblížit lidem právě svět technologií.

Jedním z těch nejzajímavějších je Digisemestr, za kterým stojí již třetí rok marketingový specialista a zakladatel konference Marketing Festival, Jindřich Fáborský, který se mimo jiné objevil v loňském žebříčku 30 pod 30 českého magazínu Forbes.

marie

Přečtěte si takéCEO Slevomatu Marie Chytilová: Chci, aby se k nám zákazník vracel jako na FacebookCEO Slevomatu Marie Chytilová: Chci, aby se k nám zákazník vracel jako na Facebook

Narozdíl od spousty klasických jednorázových vzdělávacích kurzů, Digisemestr funguje spíše jako dlouhodobé dálkové studium, které je rozděleno do 13 celodenních sobot, s tím že pro každého studenta jsou automaticky připraveny 2 celodenní školení: Google Adwords a Facebook Ads, tak aby kromě teoretických zkušeností získal i ty praktické.

faborsky

Zakladatel Digisemestru, Jindřich Fáborský

Zajímavé na celém projektu je především počet na české poměry kvalitních lektorů, které se do něj podařilo získat. Vzdělávaní studentů si totiž vezmou na starost známá jména jako Petra Větrovská (PPC), Petr Michl, Filip Podstavec (SEO), Jan Tichý (Medio), Pavel Doležal (zakladatel Ataxo a spoluvlastník českého technologického startupu Keboola) nebo Veronika Miňovská (CDN77). České lektory zároveň doplní několik zahraničních, konkrétně například zakladatel kreativní agentury Don’t Panic, Joe Wade, nebo Michal Pastier z digitální agentury Zaraguza.

Nabitý program, ze kterého si odnese něco každý

Mezi hlavními tématy na která dojde pak bude digitální marketing obecně, SEO, PPC reklama, display reklama, sociální sítě, používání marketingových nástrojů typu Marketing Miner, PPC Bee, ROI Hunter, SEMRush, webová analytika a BIG data, branding, copywriting nebo customer care.

digisemestr

Screenshot

Přečtěte si takéChcete cítit volant formule v rukou? Pusťte si haptický trailer F1Jaké to je cítit brnění volantu formule v rukou Brada Pitta? Pusťte si první haptický trailer

Zájemci o studium se mohou přihlásit zde, s tím že v případě studentů je cena stanovena na 5 990 Kč bez DPH, v případě nestudentů starších 26 let je cena 11 990 Kč bez DPH. Studenti mají zároveň možnost platit ve 3 splátkách.

Samotné studium, které odstartuje 23. září, pak bude probíhat v prostorách pražského ČVUT, s tím, že nejlepší studenti se dočkají stáže v zahraničí a přístupu k marketingovým nástrojům v hodnotě přibližně 10 tisíc korun zdarma.