LEO Express odkoupil zkrachovalý startup Locomore a jednoduše tak vstupuje na německé železnice

Jiří SvobodaJiří Svoboda

leoexpress
0Zobrazit komentáře

Český železniční a autobusový dopravce Leo Express podnikatele Leoše Novotného si připisuje do svého portfolia na první pohled lacinou akvizici, která mu však zajišťuje jednoduchou vstupenku na německý trh. Dnes oznámil koupi německého Locomore, malého železničního startupu, který v květnu letošního roku skončil v insolvenci.  Zprávu jako první přinesl deník Spiegel.

Hodnota této transakce nebyla zveřejněna, jisté však je, že LEO Express pod vedením CEO Petera Köhlera za své peníze obdrží pouhou jednu soupravu, kterou Locomore disponoval a od prosince minulého roku s ní operoval na lince mezi Berlínem a Stuttgartem. V polovině května však společnost svůj provoz zastavila, s tím, že jí došly finanční rezervy.

faradayfactory

Přečtěte si takéKonkurent Tesly, Faraday Future, podepsal smlouvu na pozemek k výstavbě zcela nové továrnyKonkurent Tesly, Faraday Future, podepsal smlouvu na pozemek k výstavbě zcela nové továrny

LEO Express chce provoz na lince Berlín-Stuttgart obnovit už 24. srpna a to na čtyřech, od září pak pěti, spojích týdně. Přestože značka Locomore by měla na železnicích zůstat, její oficiální web je už nyní přesměrován na stránky autobusového giganta Flixbus, který bude na německém trhu LEOExpressu zajišťovat marketing a hlavně prodej jízdenek.

tn_locomore-coach_03

Locomore

Locomore má původ v crowdfundingové kampani, ve které se v investicích od června 2015 do prosince 2016 podařilo vybrat 608 tisíc euro (16 milionů korun) výměnou za 3,5% roční úroky nebo vouchery na jízdenky. Na konci svého působení měl Locomore na kontě 70 tisíc převezených pasažérů a dalších 300 tisíc euro od fanoušků, které se narychlo podařilo vybrat. I přes tyto štědré dary se ale firmu nepodařilo zachránit.

LEO Express měl zájem od začátku

LeoExpress prý projevil zájem o odkoupení už v květnu, ihned potom co Locomore padl a podle serveru Railway Gazzete začal už na začátku srpna rekrutovat novou posádku pro německý trh. Jak uvádí server iDnes.cz, i přes tuto strategickou koupi není finanční situace LEO Expressu ideální – na konci roku 2016 vykázal ztrátu 110 milionů korun, za stejnou dobu však se svými vlaky a autobusy přepravil 1,4 milionů lidí.

leoexpress2

Foto: Leo Express

Leoš Novotný, majitel Leo Expressu

Server E15 dodává, že spolupráce Flixbusu a LEO Expressu není nová. Obě firmy si vzájemně prodávaly jízdenky a autobusy Flixbusu navazovaly na české zlatočerné vlaky. Toto spojení však bylo logicky ukončeno, když minulý týden Flixbus oznámil, že bude nově působit od zítřejšího dne i na českých vnitrostátních linkách. LEO Expressu i Regiojetu Radima Jančury tak začne tvořit přímou konkurenci a jen z Prahy do Brna vypraví 28 spojů za den (celá zpráva).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FlixBus

Foto: LEO Express, Locomore, Flixbus press kit

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Havrlantovo Mall Group přebírá Košík.cz a obnovuje tak plány na spojení s Koloniálem

Jiří SvobodaJiří Svoboda

jakub-havrlant

Jakub Havrlant

0Zobrazit komentáře

Potravinový eshop Košík.cz procházel v posledních týdnech divokými změnami. Ještě před pár dny změnil CEO a 100% podíl v něm získal podnikatel Josef Koller, doposud majoritní investor.  Uplynul však týden a situace je opět jiná.

Z rukou Josefa Kollera se nyní 100% Košíku.cz dostává do Mall Group podnikatele Jakuba Havrlanta. Zprávy z července přitom hovořily o odkupu 75 % za 150-200 milionů korun, přesnou výši aktuální transakce Mall Group neuvádí. Jako v případě ostatních akvizic Mall Group je však i tato realizovaná za finanční podpory podnikatelů Tkáče a Křetínského a skupiny PPF.

mall.cz-chatbot_080817_mp

Přečtěte si takéMall.cz spustil chatbota EVA pro Messenger, který poradí s výběrem kávovaruMall.cz spustil chatbota EVA pro Messenger, který poradí s výběrem kávovaru

Trio Havrlant, Tkáč, Křetínský už ostatně převzalo v poslední době například knižního obra Euromedia Group či eshop s elektronikou CZC.cz. Akvizice Košíku.cz však má o to větší hodnotu, že v portfoliu skupiny Rockaway (která pod Mall Group patří) se již nachází od samého začátku eshop Kolonial.cz, který Košíku doposud tvořil přímou konkurenci.

„Teď, když máme možnost spojit to nejlepší z obou firem, budeme umět zákazníkům nabídnout unikátní službu. Navíc budeme těžit ze zázemí Mall Group, která má v segmentu FMCG už teď velmi silnou pozici,“ říká Jan Jírovec z Mall Group.

kosik

Kolonial.cz doposud rozvážel v Praze, Plzni, Ústí nad Labem, Teplicích, Hradci Králové, Pardubicích a v okolí těchto měst. Díky přidání služeb Košíku se však záběr Mall Group automaticky rozšiřuje také do Brna, Ostravy, Liberce, Jablonce, Olomouce, Přerova, Prostějova, Mostu a Chomutova.

Josef Koller zůstane s Košíkem i nadále spojený – stane se členem dozorčí rady Mall Group a bude se podílet na firemní strategii.

kol