Spotify po prvním dnu na burze navýšilo svoji valuaci z 23 na více než 26 miliard dolarů

stotifyt
0Zobrazit komentáře

Začátkem března švédský hudební streaming startup Spotify, oznámil vstup na burzu konkrétně pak na newyorskou New York Stock Exchange. Místo standardního IPO ovšem firma využila DPO, respektive přímou nabídku akcií, které putují od stávajících investorů či zaměstnanců firmy, díky čemuž nemusí Spotify navyšovat kapitál či využívat bankovní a makléřské prostředníky.

Akcie Spotify se obchodovaly i dříve, i když oficiálně nikdy firma neudělala IPO. Ještě několik měsíců nazpět se akcie firmy pohybovaly až na hranici 132 dolarů za kus, což znamenalo valuaci ve výši 23,5 miliard dolarů. Investoři očekávali, že se Spotify na newyorské burze bude pohybovat v rozmezí 90 až 135 dolarů, ale mýlili se. Firma totiž začala prodej na 165,9 dolarech při valuaci 29,5 miliardy dolarů a ke konci obchodního dne ukončila prodej na 149,01 dolarech s valuací 26,5 miliardy dolarů.

Richard Branson in front of VSS Unity

Přečtěte si takéMiliardář Richard Branson koupil jeden z nejznámějších hotelů v Las Vegas. Udělá z něj Virgin HotelMiliardář Richard Branson koupil jeden z nejznámějších hotelů v Las Vegas. Udělá z něj Virgin Hotel

To je na zvolený přístup k financování a na firmu, která poslední rok uzavřela s čistou ztrátou 1,5 miliardy dolarů, velmi dobrý výsledek. Další výhodou tohoto přístupu je fakt, že přímo stávající investoři a zaměstnanci musí s prodejem souhlasit a část svých akcií nabídnout – pokud tak neučiní, cena akcií Spotify půjde nahoru, protože je nabídka oproti poptávce značně omezena.

Spotify Press Announcement

Spoluzakladatel a CEO Spotify Daniel Ek

Spotify má aktuálně 159 milionů aktivních uživatelů v 61 zemích, mezi kterými je 71 milionů platících. V minulém roce se tržby švédské firmy pohybovaly na hranici 5 miliard dolarů, což bylo o 1,4 miliardy dolarů více, než v roce 2016. Spoluzakladatel a CEO firmy Daniel Ek stále vlastní zhruba 9 % Spotify v aktuální hodnotě přes 2,3 miliardy dolarů.

Foto: Spotify