Radim Jančura prodává za miliardu korun prodejce letenek a zájezdů Student Agency

jancura

Radim Jančura, zakladatel Student Agency a RegioJet

0Zobrazit komentáře

Brněnská firma Student Agency, která vznikla v roce 1996 v rukou Radima Jančury, je po dlouhá léta jedním z předních prodejců letenek a zájezdů, později i poskytovatel autobusové dopravy, která se postupem času přesunula pod sesterskou firmu RegioJet, provozující také vlakovou dopravu. Jančura i přesto nyní zvažuje odprodej Student Agency, a to až za miliardu korun.

Informuje o tom server iHNed.cz s odkazem na dokument shrnující nabídku investorům, dle které se odhaduje hodnota transakce na zmíněnou miliardu korun. Firma ovšem zatím transakci odmítá. V případě, že by se obchod finálně dokončil, bude mít Jančura v rukou už pouze RegioJet, který provozuje autobusovou a vlakovou dopravu v Česku a po Evropě. Již dříve se totiž zbavil dalšího ze svých byznysů, konkrétně pražské taxislužby Tick Tack, kterou prodal skupině Taxi Praha.

pavlik

Přečtěte si takéDavid Pavlík přechází z vývoje ve SpaceX do vedení českého miliardového startupu Kiwi.comDavid Pavlík přechází z vývoje ve SpaceX do vedení českého miliardového startupu Kiwi.com

Pod Student Agency jsou aktuálně mimo prodeje letenek přes Letenky.cz či Studentagency.cz a zájezdů na Dovolena.cz také vzdělávací pobyty prostřednictvím portálů Jazykovepobyty.cz a Pracovnipobyty.cz. V roce 2017 dosáhly tržby společnosti 17 milionů eur, respektive 437 milionů korun se ziskem před odečtením daní a úroků ve výši 5 milionů eur, tedy 128 milionů korun.

studentagency

Peníze z prodeje by měly sloužit na další expanzi RegioJetu a provozní kapitál. RegioJet totiž bude na svůj další vývoj potřebovat množství finančních prostředků, které mu mají pomoci k převzetí dotovaných dálkových spojů, které až dosud zajišťovaly České dráhy. RegioJet ročně přepraví zhruba 16 milionů zákazníků po celé Evropě.

Foto: RegioJet

Alza.cz nezvládá kvůli výpadku systému od včerejšího dne vydávat zboží ani přijímat objednávky

Alza.cz_Výdej-2-e1481983222666
0Zobrazit komentáře

Největší tuzemský e-shop Alza.cz čelí od včerejších odpoledních hodin velkému výpadku počítačového systému, který způsobil, že zákazníci nejsou schopni nejen provádět nové objednávky, ale také vyzvedávat zboží na provozovnách. Kvůli výpadku byl omezen web a uzavřely se všechny provozovny s výdejem zboží.

Nyní se již mnoha zákazníkům podařilo objednávku provést, ale systém po zaplacení vyhodí chybu a neodešle potvrzení o objednávce. Výdej dřívějších objednávek je navíc stále problém, který Alza řeší a informuje o tom postupně pomocí SMS zpráv. Provozovny jsou dnes otevřeny v omezeném provozu a zákazníci mají problémy také s přístupem do sekce „Moje Alza“, stejně jako s komunikací se zákaznickou podporou.

jansirmer

Přečtěte si takéJan Širmer z Avastu: Uživatelé Air Bank se stali terčem phishinguJan Širmer z Avastu: Uživatelé Air Bank se stali terčem phishingu

Alza se vyjádřila, že situaci řeší a bude o ní pravidelně informovat, přitom oprava původní závady měla trvat nanejvýš několik hodin. Pro největší český eshop, který za loňský rok vytvořil obrat ve výši 21 miliard korun (bez DPH), je to samozřejmě zásadní problém. Problémy nastaly krátce poté, co Alza oznámila novou službu Třetinka.

alzatretinka

hp

Přečtěte si takéKdo je nový Harry Potter? HBO odhalilo jména tří hrdinůNový Harry Potter odhalen. HBO ukázalo, kdo si zahraje ústřední trojici v očekávaném seriálu

Třetinka má fungovat tím způsobem, že může zákazník, který je předschválený dle vlastního skórovacího systému Alzy a za posledních 12 měsíců utratil za minimálně dvě objednávky alespoň 5 000 Kč, zaplatit pouze třetinu z hodnoty objednávky a zbývající dvě třetiny doplatit kdykoliv během následujících 3 měsíců. A to zcela bez úroku. Pokud by přeci jen zákazník za zboží nezaplatil, bude ho moci do tří měsíců vrátit a účtováno mu bude pouze poměrné půjčovné.

Foto: Alza.cz