The Boring Company Elona Muska otevřela první testovací tunel na přepravu automobilů

teslaboring

Foto: The Boring Company

Vizualizace tunelu od The Boring Company

0Zobrazit komentáře

Podnikatel a vizionář Elon Musk je znám především pro kalifornskou automobilku Tesla a vesmírnou společnost SpaceX – to ale nejsou jeho jediné aktivity. Jednou z dalších je také relativně nenápadná firma The Boring Company, která se soustředí na cenově dostupné hloubení tunelů pod městy a která má zároveň v plánu vytvoření svého vlastního tunelu pro rychlou podzemní přepravu automobilů mezi dvěma body, a to při rychlosti až 240 kilometrů za hodinu.

Na tunelu pracovala The Boring Company v průběhu celého roku, během kterého řešila množství problémů s legislativou města Los Angeles, kde je první tunel hlouben, i přesto se však nakonec podařilo překonat další významný milník. Firma totiž v Los Angeles otevřela svůj první zkušební tunel, ve kterém začíná veřejně testovat funkčnost celé technologie. Tunel měří necelé dva kilometry a má stále značně nerovný povrch a několik dalších limitací, které vozidlům zatím nedovolují pohyb v takové rychlosti, jaká je zamýšlena.

boring-company-tunnel-tesla-lights

Foto: The Boring Company

Tesla Model X vyjíždí z přepravního tunelu od The Boring Company

Aktuálně je tak možné prohánět se tunelem při rychlosti až 70 kilometrů za hodinu. Původně měla The Boring Company v plánu přemisťovat vozidla na samostatných samořiditelných platformách, aktuálně se ovšem vozidlo místo platformy pohybuje přímo po jízdní dráze a jeho přední kola koriguje speciální výsuvná konstrukce s vodicími kolečky. Právě kvůli tomu a také zatím nepříliš kvalitnímu povrchu, který však bude podle Muska do budoucna naprosto vyhlazen, tak zatím ani cesta není příliš pohodlná.

Každopádně přídavná kolečka pro vozidlo, která by takovou přepravu umožňovala, by měla stát v rámci konfigurátoru 200 až 300 dolarů a do budoucna by je mělo být možné připevnit i na další elektromobily, nejen na Model X od Tesly, s nímž dnes Elon Musk nový tunel slavnostně otevíral.

Na konci tunelu poté auto po výsuvné plošině vyjede zpět na povrch, zasune vodicí kolečka a zapojí se zpět do provozu. Samozřejmě se jedná teprve o první verzi, která se bude neustále vylepšovat, ale myšlenka je to rozhodně zajímavá. Jedna z výsledných podob přepravy budoucnosti počítá se speciálním vozítkem, které pojme až 16 lidí a které tak umožní mimo aut i přepravu cyklistů a chodců.

karta

Přečtěte si takéČeši chtějí dobýt svět s nástupcem Pokémonů a Magiců. Jejich moderní hra Scratch Wars už prodala 1,5 milionu karetČeši chtějí dobýt svět s nástupcem Pokémonů a Magiců. Jejich moderní hra Scratch Wars už prodala 1,5 milionu karet

Musk byl přesto z dnešního testování před novináři a další veřejností nadšen. Říká, že i přes mírné nedostatky se podaří v nejbližší době všechno vyladit tak, aby byla jízda čistá jako sklo. Množství kritiků ovšem namítá, že je tunel s výtahem a omezením na průjezd jednoho auta najednou značnou limitací a že to může působit komplikace při reálném provozu, které by ve finále vedly k příliš pomalé přepravě, což je přesný opak toho, čeho chce Musk dosáhnout. Právě na 47letém vizionáři a jeho týmu tak nyní je, aby po prvním veřejném testu vyladil službu k dokonalosti a veškeré pochybnosti rozptýlil.

tesla_boring_company_wheels

Výsuvná konstrukce s vodicími kolečky pro jízdu v tunelu

boring-company-tunnel-tesla

Testovací tunel je zatím plný nerovností

boring-company-tunnel-exit

Foto: The Boring Company