IKEA a Sonos v létě vydají nové chytré reproduktory do domácnosti. Zaútočí opět kvalitou i cenou
Švédský nábytkářský gigant IKEA se chystá na posílení pozice v dalším lukrativním domácím segmentu. Ve spolupráci s předním americkým výrobcem audiotechniky, společností Sonos, představí novou řadu chytrých reproduktorů. Sonos se v posledních letech zařadil mezi nejvýznamnější hráče na trhu, když se mu podařilo dostat do téměř 7 milionů domácností po celém světě, a spolupráce se švédským obrem mu dále rozšiřuje obzory.
Do světa audiotechniky zamířila IKEA poprvé už loni s Bluetooth reproduktory Eneby a přestože už ten sklidil v recenzích za svůj poměr cena/výkon chválu, až přicházející novinka s názvem Symfonisk by měla být co do výbavy a kvality výstupu přímým konkurentem tradičních audio hráčů na trhu.
Nový chytrý reproduktor by se měl podle všeho cenově vejít pod příjemných 150 dolarů (3 400 korun), což je aktuálně cena nejlevnějšího reproduktoru od Sonosu, Play:1 (u nás nyní za 4 690 korun). Zároveň bude Symfonisk nabízet nejen napojení na streamovací služby typu Spotify nebo Apple Music, ale také podporu chytrých asistentů Google Assistant nebo Amazon Alexa a reproduktor bude plně kompatibilní s dalšími chytrými produkty od IKEA z řady Trådfri, konkrétně světly, zásuvkami a připravovanými chytrými roletami ovládanými na dálku.
První informace o novém reproduktoru s těmito vlastnostmi od IKEA ve spolupráci se Sonos vypluly na povrch už loni v létě, nicméně až nyní se švédská nábytkářská firma, která do chytré domácnosti proniká stále významněji, odvážila definitivně potvrdit datum, kdy produkt zamíří do prodeje. Reproduktor se na pultech objeví už v srpnu tohoto roku a dle zástupců společnosti Sonos se mají zákazníci na co těšit.
„Hudba pro nás znamená mnoho a je hluboce emocionální součástí našich životů. A to samé platí pro zvuk obecně, ať už se jedná o možnost slyšet smích vašeho dítěte nebo jen poslouchat oblíbený podcast. S naším reproduktorem jsme se proto snažili najít cestu, jak přinést audio ve vysoké kvalitě do běžných domovů bez toho, aniž by člověk musel být opravdový audiofil nebo IT odborník,“ říká šéf designu společnosti Sonos, Tad Toulis.
Právě pro tyto potřeby se spolupráce s nábytkářským kolosem, který jen v Česku v loňském roce dosáhl na tržby ve výši 10 miliard korun, jeví jako ideální. Zástupci Sonosu jsou totiž přesvědčeni, že díky spolupráci s nábytkářským specialistou mohou své reproduktory skrytě implementovat do jednotlivých kusů nábytku a domácích doplňků, což je ostatně u produktů IKEA běžné. Jedině pak prý totiž zákazníci přestanou vnímat reproduktor jako zařízení a začnou se plně soustředit na hudbu a zvukové vjemy.