IKEA a Sonos v létě vydají nové chytré reproduktory do domácnosti. Zaútočí opět kvalitou i cenou

Michal PtáčekMichal Ptáček

ikea-sonos
0Zobrazit komentáře

Švédský nábytkářský gigant IKEA se chystá na posílení pozice v dalším lukrativním domácím segmentu. Ve spolupráci s předním americkým výrobcem audiotechniky, společností Sonos, představí novou řadu chytrých reproduktorů. Sonos se v posledních letech zařadil mezi nejvýznamnější hráče na trhu, když se mu podařilo dostat do téměř 7 milionů domácností po celém světě, a spolupráce se švédským obrem mu dále rozšiřuje obzory.

Do světa audiotechniky zamířila IKEA poprvé už loni s Bluetooth reproduktory Eneby a přestože už ten sklidil v recenzích za svůj poměr cena/výkon chválu, až přicházející novinka s názvem Symfonisk by měla být co do výbavy a kvality výstupu přímým konkurentem tradičních audio hráčů na trhu.

Nový chytrý reproduktor by se měl podle všeho cenově vejít pod příjemných 150 dolarů (3 400 korun), což je aktuálně cena nejlevnějšího reproduktoru od Sonosu, Play:1 (u nás nyní za 4 690 korun). Zároveň bude Symfonisk nabízet nejen napojení na streamovací služby typu Spotify nebo Apple Music, ale také podporu chytrých asistentů Google Assistant nebo Amazon Alexa a reproduktor bude plně kompatibilní s dalšími chytrými produkty od IKEA z řady Trådfri, konkrétně světly, zásuvkami a připravovanými chytrými roletami ovládanými na dálku.

První informace o novém reproduktoru s těmito vlastnostmi od IKEA ve spolupráci se Sonos vypluly na povrch už loni v létě, nicméně až nyní se švédská nábytkářská firma, která do chytré domácnosti proniká stále významněji, odvážila definitivně potvrdit datum, kdy produkt zamíří do prodeje. Reproduktor se na pultech objeví už v srpnu tohoto roku a dle zástupců společnosti Sonos se mají zákazníci na co těšit.

ikea

Prototyp reproduktoru Symfonisk (nahoře) a Sonos Play:5

„Hudba pro nás znamená mnoho a je hluboce emocionální součástí našich životů. A to samé platí pro zvuk obecně, ať už se jedná o možnost slyšet smích vašeho dítěte nebo jen poslouchat oblíbený podcast. S naším reproduktorem jsme se proto snažili najít cestu, jak přinést audio ve vysoké kvalitě do běžných domovů bez toho, aniž by člověk musel být opravdový audiofil nebo IT odborník,“ říká šéf designu společnosti Sonos, Tad Toulis.

Právě pro tyto potřeby se spolupráce s nábytkářským kolosem, který jen v Česku v loňském roce dosáhl na tržby ve výši 10 miliard korun, jeví jako ideální. Zástupci Sonosu jsou totiž přesvědčeni, že díky spolupráci s nábytkářským specialistou mohou své reproduktory skrytě implementovat do jednotlivých kusů nábytku a domácích doplňků, což je ostatně u produktů IKEA běžné. Jedině pak prý totiž zákazníci přestanou vnímat reproduktor jako zařízení a začnou se plně soustředit na hudbu a zvukové vjemy.

ikea-eneby-speakers

První Bluetooth reproduktory Eneby od IKEA

WhatsApp začíná bojovat s šířením fake news. Zprávu tak nově přepošlete jen pěti kontaktům

Michal MarekMichal Marek

whatsapp-iphone2
0Zobrazit komentáře

Fake news, různé poplašné a nenávistné zprávy jsou fenoménem poslední doby a jejich šíření výrazně napomáhají nová média. Díky sociálním sítím a různým aplikacím pro posílání zpráv je šíření dezinformací snazší a levnější než kdykolik předtím a zákonodárci proto tlačí na technologické firmy, aby s bojem proti fake news pomáhaly. WhatsApp, nejpopulárnější komunikační aplikace, která patří Facebooku, v důsledku toho představil novinku, která problematiku reflektuje.

WhatsApp včera v indonéské Jakartě oznámil, že výrazně omezí možnosti přeposílání zpráv. Jak informovala agentura Reuters, zprávu bude nyní možné přeposlat maximálně pěti adresátům či skupinám, což má omezit možnosti šíření nebezpečných řetězových zpráv. Dle WhatsAppu má toto opatření „pomoci zachovat WhatsApp takovým, jakým byl navržen: aplikací pro soukromou komunikaci“.

Nejpopulárnější komunikační aplikace na světě

V minulosti mohl uživatel aplikace WhatsApp přeposlat zprávu až dvacítce adresátů či skupin. Snížení limitu na pět si přitom WhatsApp vyzkoušel již v červenci v Indii, kde opatření zavedl po násilných událostech zahrnujících zabití a lynčování, které byly zapříčiněny právě šířením poplašných zpráv. V poslední době byl WhatsApp spojován například s šířením fám a falešných zpráv před prezidentskými volbami v Brazílii či při etnických nepokojích na Srí Lance.

messengers-android-messaging-whatsapp

WhatsApp má celosvětově kolem 1,5 miliardy uživatelů, což z něj dělá nejpopulárnější komunikační platformu na světě (za ním jsou Facebook Messenger a WeChat), a již dlouho se řeší jeho zneužívání za účelem šíření nepravd, manipulujících informací či hoaxů, a to bez možnosti kontroly a monitoringu, odkud obsah pochází. Aplikace je koncově šifrovaná a umožňuje stovkám uživatelům ve skupinách sdílet textový i audiovizuální obsah mimo dosah jakýchkoli autorit či samotných provozovatelů platformy.

michal-smida-twisto

Přečtěte si takéČeský fintech startup Twisto loni v obratu překonal miliardu korun. Letos skončí poprvé v ziskuČeský fintech startup Twisto loni v obratu překonal miliardu korun. Letos skončí poprvé v zisku

Omezením přeposílání zpráv chce WhatsApp šíření fake news alespoň zkomplikovat, i když jej samozřejmě nezastaví. Ve skupinách na WhatsAppu může být až 256 uživatelů a každý z nich může stále šířit obsah do dalších pěti skupin, tedy dalším 1 280 jednotlivcům. Před zavedením nového limitu ovšem mohl jediný uživatel zprávu rozšířit k dalším 5 120 lidem.

Aktualizace, která do aplikace nový limit zavádí, se začala včerejším dnem šířit mezi uživatele Androidu. Update pro operační systém iOS má následovat.