Lékárny Pilulka loni utržily 2 miliardy korun. Třetina tržeb byla z e-shopu, kde je Pilulka.cz jedničkou na trhu
Skupina lékáren Pilulka, ze kterou stojí internetoví podnikatelé a bratři Martin a Petr Kasovi, oznámila, že v loňském roce v České republice utržila dvě miliardy korun. Jedná se o téměř padesátiprocentní meziroční růst, přičemž vlastní lékárny Pilulky se na tržbách podílely 1,02 miliardy korun a franšízy přidaly dalších 996 milionů. V Česku je dnes fyzických lékáren s logem Pilulka už 125. V roce 2017 se Pilulka poprvé dostala do provozního zisku ve výši 12 milionů korun a jak potvrdila pro CzechCrunch, v černých číslech je v Česku i za loňský rok. Přesné číslo nicméně neprozradila.
Vedle tradičních kamenných lékáren je pro Pilulku důležitý také její internetový obchod Pilulka.cz, v němž nadále zůstává jedničkou celého lékárenského trhu. Tržby z online prodejů v loňském roce činily přes 600 milionů korun a představovaly tak zhruba třetinu všech tržeb. Konkurenti Pilulky zatím své výsledky za loňský rok nezveřejnili, ale v roce 2017 utržili v případě Lékárny.cz 498 milionů korun, e-shop Dr. Maxe přes 400 milionů korun a e-shop lékáren BENU přes 200 milionů korun.
„Sedmdesát procent našich online zákazníků a zákaznic jsou mladší ženy. 35 % online zákazníků jsou lidé ve věku mezi 25 a 34 lety, dalších 22 procent je skupina mezi 35-44 lety. Bez zajímavosti však není ani 7 procent online zákazníků nad 65 let,“ doplňuje k výsledků e-shopu Pilulka.cz Martin Kasa (na úvodní fotce), který spolu se svým bratrem Petrem celou síť Pilulka.cz založil a řídí. Pro snazší nákup v e-shopu Pilulka jako první v Česku zavedla do své aplikace platební službu Apple Pay. Google Pay je v přípravě.
Skupina vznikla v roce 2013 a působí v České republice, na Slovensku a v Rumunsku. Aktuálně zveřejněné výsledky se nicméně týkají pouze České republiky, výsledky hospodaření za celou skupinu zatím k dispozici nejsou. Pro CzechCrunch nicméně Pilulka prozradila, že na Slovensku je firma vlivem akvizice a migrace dvou firem (nákup slovenského konkurenta Pilulka24.sk) lehce v mínusu a v Rumunsku, kam poprvé vstoupila loni, očekává přetočení do zisku v řádu čtyř let.
Pro letošní rok již bratři Kasovi plánují otevření dalších zemí, přičemž v hledáčku mají například Rakousko, Německo nebo Nizozemsko. „Náš dlouhodobý cíl je být významným celoevropským hráčem na trhu online lékárenství,“ dodává Martin Kasa s tím, že letošní expanze by se měla týkat dvou až tří nových trhů. K současným 125 Pilulka Lékárnám a internetovým lékárnám Pilulka.cz, Pilulka.sk a Pilulka.ro by tak zřejmě již brzy měly přibýt nové.