Rohlik.cz začíná ve vratných plastových nádobách prodávat také drogerii

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

rohlik-cz-kuryr

Foto: Rohlik.cz

Kurýr Rohlik.cz

0Zobrazit komentáře

Plastů a především jednorázových plastových obalů se dnes zbavuje celá řada firem. Výrazně je tento trend vidět při prodeji potravin, protože právě s nimi přicházejí lidé nejčastěji do styku. Online supermarket Rohlik.cz jde ale nyní dál a do vratných obalů začíná po mléku, jogurtech a dalších potravinách dávat také drogerii.

Největší tuzemský internetový supermarket v čele s Tomášem Čuprem dlouhodobě propaguje omezování jednorázových obalů. Proto začal začátkem června rozvážet ve vratných nádobách mléko, jogurt, rýži, čočku a další potraviny a nyní pokračuje s omezováním spotřeby jednorázových plastů do dalšího segmentu. V rámci kampaně Otoč obal spouští v podobném duchu prodej drogerie z ekologické produkce.

„Přinášíme budoucnost ekologického nakupování a myslíme to vážně. Rohlik.cz jako jediný obchodní prodejce nabízí prací gel a univerzální čističe ve vratných obalech,“ prohlásil Olin Novák, komerční ředitel Rohlik.cz.

I v případě drogerie si Rohlík podobně jako u potravin našel partnera, se kterým celou iniciativu spouští. Do speciálních plastových lahví s omyvatelnou etiketou bude plnit prozatím čtyři nejoblíbenější výrobky československá společnost Tierra Verde. Půjde o prací gel, aviváž, univerzální čistič a prostředek na ruční mytí nádobí.

rohlik-cz-tierra-verde-drogerie

Foto: Rohlik.cz

Prací gel ve vratné plastové láhvi

Speciální plastové lahve nejprve poputují do skladu Rohlíku a po objednávce přímo k zákazníkovi, samotný supermarket tedy plnění ani následné mytí řešit nebude. Zákazník bude muset jen při objednávce zaplatit zálohu právě za vratnou lahev.

„Až zákazník prostředky spotřebuje, předá nádoby kurýrovi a dvacetikorunová záloha se mu připíše zpět na zákaznický účet. Kurýr nádoby doručí do našeho skladu. Odtud putují zpět k dodavateli, který je zevnitř i zvenku umyje, znovu naplní a zase nám je dodá. Takhle to může běžet pořád dokola,“ popsal celý proces Olin Novák.

ikea-cerny-most-praha1

Přečtěte si takéIKEA je šestý největší jídelní řetězec na světě. V Paříži už experimentuje s doručováním jídlaIKEA je šestý největší jídelní řetězec na světě. V Paříži už experimentuje s doručováním jídla

Na rozdíl od potravin, které Rohlik.cz rozváží ve skleněných nádobách, byl pro sortiment z drogerie zvolen plast, a to především kvůli praktičnosti. „Mohla by se totiž při manipulaci v domácnosti snadno poškodit. Takhle vydrží stovky naplnění a ušetří tak přírodu od spousty zbytečného odpadu,“ doplňuje Olin Novák.

Na Rohlíku zatím půjde takto zakoupit zmíněné čtyři nejoblíbenější výrobky, k tomu je v nabídce kolem 30 produktů v BIO kvalitě od mléka, kefíru a tvarohu až po pohanku nebo oříškové müsli a sortiment by se měl do budoucna dál rozšiřovat.

Daniel Křetínský bude zřejmě muset za Metro nabídnout víc

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kretinsky

Foto: EPH

Pátý nejbohatší Čech Daniel Křetínský

0Zobrazit komentáře

Pátý nejbohatší Čech Daniel Křetínský v pátek učinil veřejnou nabídku na převzetí všech akcií v německé skupině Metro AG, která je čtvrtou největší retailovou skupinou na světě. Spolu se svým společníkem Patrikem Tkáčem od loňského roku strategicky skupovali podíly a nyní chtějí celé Metro ovládnout.

Společnost EP Global Commerce, ve které drží Křetínský podíl ve výši 53 % a zbytek připadá Tkáčovi, proto předložila zbylým akcionářům nabídku, že jejich akcie odkoupí za 16 eur jednu. V pátek se přitom obchodovaly za 15,54 eura za kus. Představenstvo Metra nyní na Křetínského nabídku reagovalo tím, že je příliš nízká.

macaly-founders2

Přečtěte si takéStartup prodali za stovky milionů, teď možná narazili na zlatou žíluPrvní startup prodali za stovky milionů, se druhým se rok plácali. Teď možná narazili na zlatou žílu

Představenstvo německého retailového obra, který provozuje stovky prodejen Metro, Real a u nás má 13 velkoobchodních center Makro, prozatím akcionářům doporučilo vyčkat s tím, že vydá podrobné prohlášení. Vedení skupiny se každopádně příliš nelíbí, že by akcionáři získali za své akcie jen tři procenta navíc oproti zmíněné páteční ceně, za níž se obchodovaly.

„Představenstvo Metra je pevně přesvědčeno, že nabídka 16 eur za každou kmenovou a 13,80 eura za každou prioritní akcii podstatně podhodnocuje celou společnost a nereflektuje její plán tvorby hodnot,“ stojí ve stručném prohlášení. Metro nyní připravuje podrobnější vyjádření, podle něhož by mohlo být jasněji, jak se plánovaný obří obchod českého miliardáře bude vyvíjet dál.