Domino’s Pizza přichází do Česka. Jeden z největších výrobců pizzy na světě otevírá první pobočky v Brně
Pizza v Česku, stejně jako ve Spojených státech, už dlouho patří k samozřejmým volbám, když někdo chce relativně dostupné, rozvážené jídlo pro jednoho i více lidí. Dosud se zde však neobjevil výraznější řetězec jedné značky, jako jsou například v jiných pokrmech McDonald’s či KFC. To nyní mění americká fastfoodová firma Domino’s Pizza, která své první pobočky otevírá v Brně.
Domino’s Pizza na svém domácím trhu patří k těm vůbec největším a nejoblíbenějším a přináší odlišný koncept, než na jaký je většina Čechů zvyklá.
Ačkoliv pizza spíše není považována za zvlášť zdravé jídlo, přeci jen jí bývá přisuzován vyšší status než typickému hamburgeru z fastfoodu. Jedním z důvodů je přitom samotná doba přípravy. Když si někdo objedná pizzu, předpokládá, že si počká skoro stejně dlouho jako v klasické restauraci.
Domino’s si ovšem svou reputaci vybudoval do velké míry na velmi rychlé službě, kdy mezi objednáním a dodáním by nemělo uběhnout déle než 30 minut. Automaticky to neznamená nižší kvalitu jídla, jedná se nicméně o trochu jinou zkušenost ve srovnání s typickými českými pizzeriemi.
Na druhou stranu zde už nějakou dobu existují menší řetězce přistupující k původem italskému jídlu spíše jako k fastfoodu, jako je například Telepizza. Hlavním konkurentem pak bude pro Domino’s další velká americká firma Pizza Hut, která u nás provozuje už dvanáct restaurací. Domino’s má každopádně přinést vlastní specifickou recepturu těsta, zcela odpovídající nabídce firmy ve Spojených státech.
Právě to je další aspekt, který si Češi s pizzou příliš často nespojují. Zatímco jeden typ hamburgerů očekávají od McDonald’s a jiný typ od Burger Kinga, pizza je do velké míry zkrátka jeden typ jídla, který se liší hlavně podle toho, co je na ní. Domino’s je naproti tomu velká značka operující po celém světě, jejíž úspěch na českém trhu může být podmíněn i schopností zaujmout zákazníky něčím unikátním.
Ostatně nedávno bylo zavřeno několik pizzerií patřících do franšízy americké firmy na čtyřech jiných evropských trzích a také tuzemský trh s pizzou je v tomto ohledu značně konkurenční. I to může být jeden z důvodů, proč se do něj už dlouho žádná zahraniční společnost nepokusila vstoupit. Domino’s Pizza však má úspěch na sousedním slovenském trhu, kde ji provozuje firma Daufood, pod níž franšíza přichází také do Česka.
„Věříme, že bude mít Domino’s Pizza v Brně úspěch a že si Češi tuto americkou pochoutku oblíbí. Naším přáním je, aby se značka na českém trhu stala lídrem ve svém oboru jako všude ve světě,“ řekl Jozef Kaczirek z Daufood CZ.
Productboard shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsPrvní Domino’s Pizza byla otevřena už na začátku listopadu v Brně-Vinohradech a 21. listopadu se k ní připojí hlavní brněnská pobočka v centru města na Divadelní ulici. Do budoucna se pak chystá také rozšíření do Prahy a dalších měst. Sortiment restaurací nabízejících samozřejmě také rozvoz obsahuje kromě pizzy například také kuřecí křidélka a sladký Choco Pie.
Domino’s Pizza byla založena v roce 1960 a s 16 500 provozovnami na více než 85 trzích patří ve svém oboru k největším společnostem na světě s loňským obratem přes 13,5 miliardy dolarů. Její obrat však v poslední době, zejména mimo Spojené státy, roste pomaleji a příchod do Česka je tak součástí další expanze.