Přes dva tisíce koní a šílené zrychlení, které vyráží dech. Aspark Owl chce přepsat akcelerační rekordy

asparkowl

Foto: Aspark

Křivky vozu Aspark Owl mají odkazovat na ženskou krásu

0Zobrazit komentáře

Čtveřice synchronních elektromotorů s permanentními magnety, které dávají dohromady výkon přes dva tisíce koňských sil, to je hlavní zbraň produkční verze vozu Aspark Owl, který se rozhodl v knize akceleračních rekordů vytvořit novou kapitolu a sám ji ovládnout.

První prototyp modelu Owl od japonské automobilky Aspark se představil již v roce 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Po dvou letech je tu i jeho produkční verze, která je mírně řečeno šílená. A vůz by asi nenašel lepšího místa, kde by se mohla odehrát jeho premiéra, než na autosalonu v Dubaji, na němž se to výstředností jen hemží.

asparkowl02-min

Foto: Aspark

Příď Asparku Owl

Spark totiž vytvořil automobil, který zaujme nejen svým jedinečným vzhledem, ale především neuvěřitelným zrychlením, díky němuž se z něj stává král akcelerace napříč všemi sériovými modely automobilového průmyslu. Čtveřice jeho elektromotorů dohromady nabízí výkon 2012 koňských sil a kroutící moment 2 tisíce Nm. Díky tomuto stádu se vůz dostane z klidového stavu na rychlost 96 kilometrů v hodině již za 1,69 sekundy, což není dostatečně dlouhá doba ani na to, abyste dotyčnému ve voze zamávali.

Aspark uvádí, že motory vozu jsou těmi nejvýkonnějšími elektromotory, jaké jsou u produkčního vozu k dostání. Tím ovšem výčet dechberoucích parametrů vozu nekončí. Kromě toho, že je vůz pekelně rychlý, kdy jeho maximální rychlost je až 400 kilometrů v hodině, je také extrémně lehký.

Nízké váhy bylo dosaženo použitím karbonu při výrobě šasi, které váží pouhých 120 kilogramů, a karbonem vyztuženého plastu, ze kterého je karoserie vozu. Ta dosahuje výšky pouhých 99 centimetrů, díky čemuž je podle Asparku jeho Owl i nejnižším elektrickým hypersportem s povolením prohánět se na silnicích.

asparkowl03-min

Foto: Aspark

díky výšce pouhých 99 cm sedí řidič jen těsně nad úrovní vozovky

Dojezd vozu obstarává v podvozku uložená baterie o kapacitě 64 kWh, která na jedno nabití vystačí na 450 kilometrů. Její nabití by mělo díky 44kW systému trvat 80 minut. Automobilka pro baterii vyvinula i speciální systém, který neustále monitoruje každý článek baterie a chrání jej před přehřívání či přebitím.

„Bylo velkou výzvou splnit agresivní cíle, které jsou u modelu Owl položili,“ říká generální ředitel Aspark Masanori Yoshida, „Ale díky čtrnáctiletému know-how v automobilovém inženýrství a velké podpoře našich japonských a italských spolupracovníků jsme vše překonali.“

Rychlost ruku v ruce s cenou

Výjimečnost vozu dokazuje i jeho cenovka. Cena základní verze startuje na částce 2,9 milionu eur, tedy přibližně na 75 milionech korun. Zájemci o něj navíc musí být velmi rychlí, jelikož v italském Turíně, kde bude produkce probíhat, vznikne pouhých 50 exemplářů. Vůz je tedy i poměrně zajímavou investiční příležitostí. První dodávky vozu chce Aspark zahájit v druhém čtvrtletí příštího roku.

asparkowl05-min

Foto: Aspark

Zadní část vozu působí velmi minimalisticky

Noví majitelé si budou moci vůz do značné míry přizpůsobit vlastnímu vkusu. Vysoká míra personalizace je nabízena jak u vnějšího vzhledu vozu, který byl inspirován ženskými křivkami, tak i u interiéru. Ten bude z velké části vznikat ruční výrobou a posádce v něm budou k dispozici čtyři displeje, přičemž dva z nich budou zobrazovat obraz snímaný zadními kamerami a tím doplňovat dvojici bočních zrcátek.

Owl představuje hozenou rukavici všem výrobcům sportovních elektromobilů a je vůbec otázkou, jestli ji bude schopen některý z nich v příštích letech zvednout. Alespoň částečným soupeřem by mohla být pro Aspark Owl druhá generace Roadsteru od Tesly, i když ani ta nebude tak brutálně neurvalá jako vůbec první japonský plně elektrický hypersport.

asparkowl04-min

Foto: Aspark

Owl je skutečně jedinečným vozem

asparkowlconstruction04-min

Foto: Aspark

Pohoný systém vozu

asparkowlconstruction02-min

Foto: Aspark

Výroba vozu bude probíhat pod taktovkou italské společnosti Manifattura Automobili Torino

Diskuze (0)

Novinka

Anonym