Hledají se startupové zakladatelky. Women Startup Competition v Česku už počtvrté motivuje ženy k podnikání

Nela VítováNela Vítová

women-startup-competition-2019_1

Foto: WSC

Finalisté Women Startup Competition

0Zobrazit komentáře

Ačkoliv se genderová propast mezi muži a ženami za poslední roky značně zužuje, co do počtu podnikatelů mají muži bezpochyby stále navrch. A právě to byl jeden z motivů k založení mezinárodní soutěže Women Startup Competition, která vznikla původně v Maďarsku, ale za poslední roky se stihla rozšířit do dalších více než 10 zemí.

Od roku 2017 funguje soutěž i u nás a její cíl je zde stejný jako jinde – nejen zviditelnit a ocenit firmy vedené ženami, ale také motivovat další, aby se nebály pustit do podnikání.

„Cílem Women Startup Competition je nejen ocenit dobré nápady a práci ženských podnikatelek, ale primárně motivovat další, aby s podnikáním začaly,“ vysvětluje spoluorganizátorka soutěže Pavlína Zychová, která se v roce 2015 sama této soutěže zúčastnila.

Tehdy se se svým cestovatelským startupem MyStay vydala do Maďarska, kde již Women Startup Competition probíhala, a koncept soutěže si jí natolik zalíbil, že se ho nakonec rozhodla přivést i do Česka. U nás ho nyní pořádá spolu s Janou Hodboďovou a projektem Vodafone Nápad roku.

pavlina-zychova

Foto: WSC

Pavlína Zychová, spoluorganizátorka soutěže v Česku

Soutěž organizátoři vyhlašují každoročně a jejím vrcholem je tradičně finálový večer konaný v pražském coworkingovém centru HubHub Palác ARA. V Česku letos proběhne čtvrtý ročník a nadějné startupy, v jejichž čele stojí alespoň jedna žena, se do něho mohou přihlašovat až do 8. února. CzechCrunch bude jako hlavní mediální partner u toho.

Vybraní finalisté se poté sejdou 25. února a svůj projekt budou muset obhájit před sedmičlennou porotou složenou z investorů a osobností českého byznysu. Samotnému finále však předchází výukový bootcamp, který se koná den před vyhlášením.

Během něho se všichni semifinalisté vzdělávají v šesti různých oblastech, které by měl každý z nich dobře ovládat ke správnému vedení svého podnikání. Vybranými oblastmi jsou sales a marketing, finance, tvorba byznys plánu, jak jednat s investory, právo a nechybí ani trénink prezentačních dovedností.

Vítěz získá pozornost médií a vyjede do Londýna

Finálový večer potom přinese jednoho vítěze, který za svůj projekt získá kromě dalších cen především také mediální pozornost, cenné kontakty a především na podzim odjede do Londýna, kde bude mít možnost obhájit svou českou výhru i v mezinárodním finále. Tam však bude mít znovu nemalou konkurenci v podobě všech regionálních vítězů z dalších zúčastněných států.

grason-jarmila-kowolowska-milan-zemanek-miton

Foto: Miton

Milan Zemánek, Partner v Mitonu, a Jarmila Kowolowská, spoluzakladatelka Grasonu

Loňským výhercům se daří

V loňském kole se tuzemským vítězem stal projekt Grason, který přišel s inovativním způsobem na zprostředkování zaměstnání pro pracovníky v restauračních zařízeních a do kterého loni poslal 10 milionů korun investiční fond Miton. Od svého vítězství se firma pod vedením Jarmily Kowolowské a Karla Maříka stihla nejen rozšířit na sousední Slovensko, ale také lidem zprostředkovat desítky tisíc hodin směn.

tomas-cupr-rohlik3

Přečtěte si takéPřes 4 miliardy korun v obratu a dvakrát větší zisk. Rohlík Tomáše Čupra dál roste a potvrzuje svou pozici jedničkyPřes 4 miliardy korun v obratu a dvakrát větší zisk. Rohlík Tomáše Čupra dál roste a potvrzuje svou pozici jedničky

„Přínosné pro nás byly postřehy a podněty mentorů soutěže. Úspěch nám přinesl prestiž a zájem médií i dalších subjektů,“ říká ředitelka a spoluzakladatelka Jarmila Kowolowská. Právě díky rychlému růstu firmy a jejímu úspěchu se do Grasonu rozhodli investovat jak v Mitonu, tak ve vývojářském studiu Futured (dříve The Funtasty).

Daří se ale i dalším projektům, které se v loňském kole soutěže umístily na stupních vítězů. Jedním z nich je například startup Snuggs, který se se svými menstruačními kalhotkami stal výrazným hráčem v českém byznysu nejen v oblasti projektů vedených ženami.

linda-sejdova-snuggs

Foto: Snuggs

Linda Šejdová, spoluzakladatelka a CEO Snuggs

Firma nabízející inovativní menstruační kalhotky z nanovláken po svém umístění na třetím místě od té doby stihla prodat přes 10 tisíc kusů a těší se také velkému zájmu investorů. V současné chvíli má namířeno za hranice a tým Snuggs hledá spolehlivé distributory, skrze které by mohly nakoupit produkt i ženy v dalších zemích.