Sametově a bez senzací. Billie Eilish v titulním songu pro novou bondovku zpívá No Time To Die

Billie Eilish nazpívala titulní píseň k novému filmu s Jamesem Bondem

0Zobrazit komentáře

Zbrusu nová bondovka má svou titulní píseň, jejíž nazpívání si tentokráte vzala na starost mladičká hvězda Billie Eilish. Skladba No Time To Die není revoluční, ani neexperimentuje. Sází na tradici, krásu i podmanivost, stejně jako to dělá Agent 007.

Od vzniku první bondovky nás dělí již neuvěřitelných 58 let. Za tu dobu se z Jamese Bonda stala ikonická postava světové kinematografie, kterou milují diváci po celém světě. Letos agent Jejího Veličenstva dostane další filmové zpracování, v pořadí již dvacáté páté. V hlavní roli se opět představí Daniel Craig, který podobně jako James Bond pomýšlel na agentský důchod, jenže povinnost vůči světu opět zaklepala na dveře.

James Bond je pravý anglický gentleman a tradicionalista, který si nepotrpí na velké změny. Díky tomu je pevnou součástí každého filmu minimálně jeden vůz značky Aston Martin a alespoň jedna vypitá sklenka protřepaného, nemíchaného Martini. S filmovou kulturou, která se za ty roky okolo bondovek vytvořila, ale souvisí ještě jeden tradiční a vždy dychtivě vyhlížený prvek, a tím je ústřední píseň celého filmu.

NO TIME TO DIE

Foto: Forum Film

Není čas zemřít je posledním filmem, kde se Daniel Craig objeví jako James Bond

Skyfall od Adele, GoldenEye od Tiny Turner či Goldfinger v podání Shirley Bassey, to je jen krátký výčet ústředních písní ze stejnojmenných bondovek, které se staly naprostou hudební klasikou. Svůj titulní song samozřejmě dostane i nejnovější bondovka s názvem No Time To Die a tentokrát se možností nazpívat kultovní song dočkala mladičká Billie Eilish s medově jemným hlasem.

Královna letošních cen Grammy a jedna z nejpřehrávanějších umělkyň hudebního streamingu, to je teprve osmnáctiletá Billie Eilish, která si v minulém roce podmanila celou hudební scénu a která je některými označována za zakladatelku zcela nové hudební éry.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Momentálně zelenovlasá a tak trochu bláznivá majitelka nádherně sametového hlasu se ujala pocty s velkou grácií. Nenajdeme v něm žádné velké experimenty, ani hudební senzace. Píseň No Time To Die se hrdě hlásí k předchozím písním z bondovek. Je to čistý song s příjemně pomalou melodií, který Billie Eilish naprosto sedí.

A není se čemu divit, jelikož producentem se stal zpěvaččin bratr Finneas O‘Connell, který je zároveň jejím dvorním skladatelem. Dále se na tvorbě podílel britský hudební producent Stephen Lipson, proslulý filmový skladatel Hans Zimmer, ale i skladatel Matt Dunkley a na kytaru zahrál Johnny Marr.

prince-of-persia1

Přečtěte si takéNávrat legendárního exotického hrdiny. Princ z Persie bude nově obracet čas ve virtuální realitěNávrat legendárního exotického hrdiny. Princ z Persie bude nově obracet čas ve virtuální realitě

Song je již nyní k poslechnutí na YouTube, kde má za jediný den téměř 3 miliony přehrání. Billie Eilish je vůbec nejmladší interpretkou, které se dostalo cti nazpívat ústřední píseň k bondovce, a je to jen další důkaz, jak moc je Bilie Eillish talentovaná.

„Existuje několik vyvolených, kteří nahráli titulní song Bondovky. Jsem velkým fanouškem Billie a Finnease. Integrita jejich kreativity a talent jsou na špičkové úrovni a já se nemůžu dočkat, až publikum uslyší, co vytvořili,“ řekl režisér snímku Cary Joji Fukunaga.

billie-finneas

Foto: Rolling Stone/YouTube

Finneas O’Connel a Billie Eilish během studiové session

Oscary historicky opanoval jihokorejský snímek Parazit. Netflix i přes desítky nominací téměř propadl

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

parasite-poster

Plakát filmu Parazit

0Zobrazit komentáře

Z letošních Oscarů, jejichž vyhlášení proběhlo dnes v noci, si nakonec zlatou sošku neodnesla ani režisérka Dcery, ani česká vedoucí výpravy Králíčka Jojo. I přes velký počet nominací téměř neuspěl ani Netflix. Nejznámější filmové ceny se nicméně do historie zapsaly jiným způsobem – velkým vítězstvím jihokorejské kinematografie. 

Žánrový chameleon Parazit režiséra Džun-ho Pona patřil mezi filmovými fanoušky k jedněm z nejdiskutovanějších filmů roku. Jeho prvním velkým úspěchem byla Zlatá palma na filmovém festivalu v Cannes.

I když jsou zde většinou oceňovány filmy, které většinového člověka příliš nezaujmou, v jádru sociální drama o neočekávaném vzestupu jihokorejské rodiny se stalo poměrně oblíbeným napříč mnoha diváckými skupinami. Za nejoblíbenější film rok ho označil mezi jinými také Elon Musk.

parasite

Foto: Michael Yada/A.M.P.A.S

Režisér vítězného filmu Parazit Džun-ho Pon

Nyní se Parazit stal nejen prvním filmem z Jižní Koreje, který vyhrál cenu Akademie za nejlepší film a nejlepší režii, ale také historicky prvním neanglicky mluvícím snímkem úspěšným v těchto kategoriích. Vyhrál přitom také v kategorii mezinárodního filmu, kde byla v roce 2018 oceněna mexická Roma, také nominovaná i na hlavní ceny. Parazit pak kombinaci tří zásadních Oscarů doplnil ještě důležitou cenou za původní scénář. 

Z 24 nominací jen dvě sošky

Podobně jako na nedávných Zlatých glóbech naopak až v překvapivém měřítku neuspěly filmy Netflixu. Ten si ze závratného počtu 24 nominací (nejvíce ze všech studií) odnesl pouze dvě výhry, pro Lauru Dern za vedlejší roli v Manželské historii a pro American Factory za nejlepší celovečerní dokument.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Je zajímavé, že zjevný favorit Irčan s deseti nominacemi nevyhrál ani jednou. Jak režisér Martin Scorsese, tak jeho spolupracovníci přitom patří k nejváženějším jménům v Hollywoodu. 

Snad s výjimkou ocenění velmi netypického soundtracku filmu Joker a vítězství Tarantinova Tenkrát v Hollywoodu jen v jediné „velké“ kategorii byly ostatní ceny rozděleny poměrně standardním způsobem.

onceupon

Foto: Falcon

Brad Pitt, Leonardo DiCaprio a Margot Robbie ve filmu Tenkrát v Hollywoodu

Joker, který měl s číslem jedenáct nejvíce nominací, kromě soundtracku vyhrál také Oscara za nejlepší herecký výkon Joaquina Phoenixe. Druhého Oscara si odnesl kameraman Roger Deakins za „jednozáběrové“ válečné drama 1917, které v kategorii vizuálních efektů zajímavě porazilo Avengers: Endgame i Lvího krále. 

Filmu 1917 rovněž patřilo, zejména po Zlatých glóbech a cenách BAFTA, k favoritům na hlavní ceny, uspělo však pouze v technických kategoriích. Letošní Oscary se tak dá shrnout jako historické z hlediska bezprecendentní otevřenosti zahraničním filmům a naopak překvapivě skoupé k naplňování očekávání a oceňování zavedených Hollywoodských značek a jmen.

jakub-jurovych

Přečtěte si takéDatová umělá inteligence na dosah. Česko-slovenský Deepnote získal od hvězdných investorů přes 86 milionů korunDatová umělá inteligence na dosah. Česko-slovenský Deepnote získal od hvězdných investorů přes 86 milionů korun

Je také otázkou, co relativní neúspěch znamená pro Netflix, který se po televizi snaží ve velkém prorazit také v celovečerní kinematografii. Na druhou stranu určitě nelze hovořit o naprostém selhání, jednak kvůli loňské Romě a jednak kvůli samotnému počtu nominací. Vzhledem k obřím investicím do obsahu i následného marketingu je však jasné, že Netflix by rád jistě víc.

Můžeme tak očekávat, že příští rok se svými filmy největší streamovací služba na světě zaútočí znovu. Podle deníku The Wall Street Journal jen za zmíněné filmy Irčan a Manželská historie Netflix utratil desítky milionů dolarů. Za propagaci k různým cenám měl zaplatit celkem přes 100 milionů dolarů, přičemž nejvíce mělo jít právě těmto dvěma titulům. Tradiční studia přitom utrácí před Oscary a dalšími cenami typicky kolem 5 až 20 milionů dolarů.