České herní studio Bohemia Interactive hlásí globální úspěch. Loni prodalo hry za rekordních 1,5 miliardy korun
Kdybychom měli v poslední dekádě jmenovat jeden rok v herním průmyslu, za který se udály nejzásadnější věci, byl by to pravděpodobně ten loňský. Hned v prvních měsících se za miliardu korun prodalo studio Warhorse, za kterým stojí Dan Vávra a Martin Klíma, ke konci roku poté studio Beat Games, které stojí za nejprodávanější VR hrou historie Beat Saber.
Vedle prodejů ale vyšlo také množství úspěšných titulů. Na poli mobilních her se dařilo také české Geewě a celkově herní průmysl v přelomu roku 2018 a 2019 utržil vůbec poprvé přes 3 miliardy korun. Tak trochu v pozadí, bez přílišné mediální pozornosti, po několikaletém vývoji vydalo další hru také české herní studio Bohemia Interactive, jež je známo především pro svůj vojenský simulátor Arma 3, který se využívá mimo jiné i pro profesionální účely.
Bohemia Interactive loni vydala na konzolích PlayStation 4 a Xbox One hru DayZ, která je zasazena do postapokalyptického světa a která už od roku 2013 boduje na PC. Jen za loňský rok se DayZ na konzolích prodalo 1,1 milionu kusů, navíc dalších 250 tisíc DLC, tedy přídavného obsahu. Celkově má tak hra na kontě napříč všemi platformami 5,8 milionu prodaných kusů a 400 tisíc kusů DLC.
Vedle DayZ se ale dařilo i nejzásadnějšímu titulu studia, Arma 3, který jen za minulý rok prodal včetně placených přídavků 2,6 milionu kusů. Celkově už tak hra bilancuje s 5,5 miliony prodaných kusů a 9,7 milionu prodaných DLC. To vše pomohlo Bohemia Interactive, která slaví 20 let od svého založení, k jedněm z vůbec nejvyšších příjmů v historii. Ty dosáhly na 1,5 miliardy korun.
„Rok 2019 pro nás znamenal zúročení několika let náročných příprav v podobě vývoje našich her a DLC pro PC i konzole. Díky obětavosti a nasazení všech našich kolegyň a kolegů jsme dokázali vydat v jednom roce tolik titulů jako nikdy dříve. Právě to se projevilo na vynikajících výsledcích, které nám umožní i v příštích letech pokračovat ve vývoji nových herních zážitků,“ říká k výsledkům šéf Bohemia Interactive Marek Španěl.