Naše cíle a sny se ze dne na den změnily. Řešíme, jak pomoci ostatním a při tom zachránit BeWooden, říká Ctirad Sára
Ctirad Sára, zakladatel značky BeWooden
Kluci, co dělají dřevěné motýlky. Právě tak mnozí znají původem beskydskou značku BeWooden, která se skutečně proslavila ručně vyráběnými dřevěnými motýlky a postupně k nim přidala celou řadu dalších módních doplňků, v nichž obvykle hraje velkou roli dřevo všeho druhu a také kůže.
Jenže to měl být pořád teprve začátek. Několik posledních let pracoval tým kolem Ctirada Sáry na zbrusu novém produktu, který nyní chtěli slavnostně ukázat světu a načít novou kapitolu podnikání. Vše ale zmařila koronavirová krize a zakladatel BeWooden teď pro CzechCrunch popisuje, jak se snaží v jednu chvíli pomoci zákazníkům, druhému i vlastní firmě.
***
BeWooden je na trhu již šest let. Za tu dobu jsme si prošli krásnými časy, rosteme každý rok, zavádíme nové produkty, expandujeme po celém světě. Nicméně to, co se stalo minulý týden, bylo něco nečekaného, něco, co jsme nemohli ovlivnit.
Po zavedení nařízení vlády z důvodu globální pandemie nám klesly objednávky o 90 %. Stalo se to přesně v době, kdy jsme uvedli na trh dlouho připravované hodinky s dřevěným ciferníkem. Ty, které jsme vytvářeli více než čtyři roky, ty, na které jsme letos sázeli. Prémiový produkt, který měl být hlavním motorem posunu od motýlkářské firmy v komplexní firmu s prémiovými módními doplňky.
Během pár dní se všechny naše cíle a sny změnily a řešíme, co bude dál. Módní doplňky jsou věci, které jsou zbytné, a v případě krize či nejistoty nákup těchto věcí zákazníci ruší nebo odkládají. Co však nepočká, jsou naše závazky, hrazení daní a mzdy lidem.
Najednou jsme se dostali do situace, kdy nám prodeje klesly o 90 %, a stavu, že takto dokážeme fungovat maximálně měsíc. V těchto momentech se na nás začínají obracet zákazníci prostřednictvím sociálních sítí, jestli jim nevyrobíme roušku. V obchodech nejsou.