Zoot se po odepsání stovek milionů korun definitivně ozdraví. Novým majitelem módního e-shopu bude Natland
Módní internetový obchod Zoot přežije. To je hlavní zpráva z dnešního jednání u Městského soudu v Praze, kde věřitelé schválili navržený reorganizační plán, který firmě pomohl přečkat krizové období, zbavit se dluhů a dotáhnout pod novým vedením včetně majitele ozdravení. Součástí je i odepsání stovek milionů korun v pohledávkách.
Významnější problémy Zootu začaly poprvé probublávat koncem roku 2018. Na začátku loňského roku pak populární tuzemský e-shop oznámil, že již není schopen dál splácet své závazky, které se vyšplhaly do stovek milionů korun, nakonec požádal o ochranu před věřiteli a již pod novým vedením představil plán, jak hodlá přežít.
Velkou část pohledávek, která se vyšplhala až do zhruba 783 milionů korun, odkoupila investiční skupina Natland, pod jejíž taktovkou jako největšího věřitele se následně rozhodovalo o budoucnosti celé firmy. Do jejího vedení nastoupila dvojice Lukáš Uhl a Robert Vojáček, která se s věřiteli dohodla na reorganizačním plánu, v rámci něhož byly nakonec odepsány pohledávky za stovky milionů korun.
Své pohledávky vůči Zootu uspokojí v plné výši pouze zajištění věřitelé. Nezajištění věřitelé a majitelé firemních dluhopisů získají zpět jen zlomek svých peněz. Celkově se u nezajištěných pohledávek jednalo zhruba o 675 milionů korun. V takové podobě byl dnes reorganizační plán věřiteli a následně i soudem definitivně schválen.
„Rozhodnutí znamená, že kromě vyřešení starých dluhů bude mít Zoot i nového vlastníka – Company New, která je součástí investiční skupiny Natland,“ napsal módní e-shop v tiskové zprávě s tím, že se formálně završí úspěšné dokončení reorganizace, kterou společnost prochází od května 2019.
Pod vedením Lukáše Uhla a Roberta Vojáčka se firma nejen dohodla s věřiteli na vyřešení dluhů, ale zároveň zásadně zeštíhlila svůj provoz, náklady seškrtala na polovinu a aby nastartovala svůj další růst, začala budovat rozvojové aktivity. Větší důraz bude Zoot klást na vlastní značky, na nichž má vyšší marže, a také otevírá nové pobočky, které již neslouží jen jako výdejny, ale i jako klasické obchody.