Bolt Food spouští spolupráci se Žabkou. Nákup potravin online slibuje v Praze doručit už za pár desítek minut
Výzva: stihne mi aplikace Bolt Food doručit nákup ze Žabky rychleji, než napíšu tento článek? Začátkem dubna spustila estonská služba Bolt s alternativními taxíky v Praze také donášku jídel z restaurací a dnes svou aplikaci rozšířila o možnost nákupu potravin online.
Podle svého vyjádření vybrané zboží doručí už do 60 minut od objednání, čímž slibuje ještě rychlejší dodání než tuzemská jednička mezi online supermarkety Rohlik.cz. Bolt Food tím chce zákazníkům nabídnout řešení pro rychlé nákupy.
„Společnost Bolt nás oslovila s možností propojení online nákupů potravin. My máme portfolio potravin a Bolt zase platformu, přes kterou si zákazník může objednat potraviny domů či do kanceláře. Logicky se toto spojení nabízí a služba skvěle doplní naši stávající nabídku,“ říká Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka, která patří do skupiny Tesco.
Při tvorbě objednávky, která musí mít minimálně 200 korun, však narážím na potenciální problém. Doručení potravin je sice rychlé, ale tak širokou nabídku jako na Rohlíku rozhodně čekat nemůžete. V nabídce chybí například ovoce, zelenina, pivo či jiné alkoholické nápoje, ale kdo chce pořídit ty nejnutnější základní potraviny, tak bude uspokojen.
Jak popisuje samotný Bolt, v rámci pilotu obsahuje nabídka 250 produktů od pečiva, masných výrobků a lahůdek přes kávu, čaje, mléčné výrobky, cukrovinky a nápoje až po drogerii a kosmetiku. Počítá však s tím, že sortiment se bude nadále rozšiřovat.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsSamotný nákup už probíhá klasicky jako při objednávce jídla z restaurací. Vyberete si z nabídky produkty, vložíte je do košíku, zaplatíte kartou a kurýr vám je pak bezkontaktně doručí. Během úvodního týdne od spuštění je navíc doprava nákupu zdarma. Bolt na dotaz CzechCrunche uvedl, že se teprve rozhodne, jakou cenu za standardní doručení potravin, ale má být nižší než u konkurenčních platforem. U rozvozu z restaurací se pohybuje obvykle v řádech desítek korun.
„Aplikace průběžně upozorňuje, jakmile Žabka objednávku přijme, nákup připraví i jakmile jej převezme kurýr. V aplikaci je díky GPS zobrazena aktuální poloha kurýra a zákazník tak přesně ví, kde se kurýr nachází a kdy nákup dorazí,“ popisuje Roman Sysel, regionální manažer Boltu pro střední Evropu.
Spolupráce se Žabkou, která v Česku provozuje 113 obchodů, funguje zatím jen v sedmi pražských pobočkách. Doručování probíhá v okruhu tří kilometrů od dané večerky a podle Boltu služba cílí zejména na zákazníky v blízkosti prodejen, kteří na nákup v obchodě nemají čas, do obchodu chodit nechtějí nebo jsou hendikepovaní.
Já sice nepatřím ani do jedné z těchto kategorií, odhadovaný čas doručení 25 až 30 minut se během mého testování Bolt Food ale skutečně vyplnil – objednávka byla doručena kurýrem za 28 minut. A přestože jde v doručování potravin o skvělý čas, dříve, než jsem dopsal článek, kurýr přijet nestihl. Pokud ale Bolt takovou rychlost udrží, mohl by se stát v online nákupu alespoň těch základních potravin zajímavým hráčem.