Elon Musk šlape do výroby koronaviru navzdory. Tesla má za sebou nejlepší první čtvrtletí v historii

Šéf Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Zatímco většina ostatních automobilek hlásí problémy omezující výrobu, Tesle se podařilo v prvním čtvrtletí tohoto roku udržet nastavené výrobní tempo a dodat větší množství vozů, než jaké předpovídali analytici. Elonu Muskovi se tak může spát o něco lépe než jeho kolegům v čele jiných automobilek.

Výsledky za první kvartál roku 2020 se totiž pro mnoho výrobců automobilů nesou ve znamení problémů způsobených pandemií koronaviru. Tyto problémy se nevyhnuly ani Tesle, která byla z důvodů šíření onemocnění COVID-19 nucena na čas zastavit výrobu v továrně v Šanghaji a problémy se dotkly i závodů v USA.

Přesto však byla kalifornská automobilka, vyrábějící pouze elektromobily, schopna vykázat čtvrtletní výsledky, za které se rozhodně nemusí stydět. Celkový počet dodávek se vyšplhal na číslo 88 400. Oproti předchozímu kvartálů se 112 tisíci uskutečněných dodávek se sice jedná o pokles, ovšem meziročně se Tesla zlepšila.

tesla-models-s3xy-min

Foto: Tesla

Tesla aktuálně nabízí Model S, Model X, Model 3 a Model Y

V prvním kvartálu roku 2019 totiž dodala pouze 63 tisíc vozidel. To je růst zhruba o 40 procent, přičemž největší podíl si pro sebe ukrojil tolik oblíbený Model 3 spolu s nově dodávaným Modelem Y. Těch bylo dodáno 76 200 kusů, Model S a Model X byly dohromady doručeny 12 200 zákazníkům.

Tesle se dařilo se také v oblasti výroby, kdy z výrobních linek závodů v USA a Číně sjelo celkem 102 672 vozidel. Toto číslo je druhé nejvyšší v historii automobilky a nejlepším ze všech prvních čtvrtletí vůbec. Model 3 a Model Y se dočkaly 87 282 vyrobených kusů, Model S a Model X 15 390 kusů. Nejnovější výsledky tak předčily očekávání analytiků, kteří odhadovali dodávky pohybující se v rozmezí od 70 do 80 tisíc kusů, za což Tesla poděkovala hlavně továrně v Šanghaji.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Byť nejmladší z továren automobilky byla v únoru na dva týdny zavřena, měla by mít na výsledcích velkou zásluhu. Tesla však nesděluje výrobní čísla jednotlivých závodů, takže není jasné, jak velký podíl na úspěchu čínská Gigafactory má.

O Tesle je všeobecně známo, že zpravidla zvládá mnohem lépe třetí a čtvrtý kvartál než dva předchozí. Elon Musk v roce 2019 predikoval, že první kvartál 2020 bude pro Teslu náročný, aniž by tušil příchod pandemie. Na mysli měl především zvyšující se výrobní tempo, výstavbu nové továrny v Evropě a také zahájení dodávek Modelu Y.

tesla-gigafactory2

Foto: Tesla

Tesla Gigafactory 2 ve Spojených státech

Navíc tržby Tesly mají tendenci začátkem každého roku klesat. Důkazem byl právě začátek loňského roku, kdy přišla závažná finanční ztráta přesahující 700 milionů dolarů. Tyto problémy byly způsobeny zejména logistickými potížemi, které zdržovaly dodávky Modelu 3 do Evropy a Číny.

richard-valtr-mews

Přečtěte si takéHotelnictví dostalo ránu. Museli jsme jednat i propouštět extrémně rychle, ale už jdeme novým směrem, říká Valtr z MewsHotelnictví dostalo ránu. Museli jsme jednat i propouštět extrémně rychle, ale už jdeme novým směrem, říká Valtr z Mews

Nabízí se tedy otázka, jaké budou finanční výsledky Tesly, které budou zveřejněny později. Spolu s tím bude zajímavé sledovat i výsledky druhého kvartálu tohoto roku, které by měly být taktéž zasaženy problémy spojenými s pandemií koronaviru.

Ventilátory od Elona

Nepolevující výrobní tempo však není jediným způsobem, jak Elon Musk bojuje proti pandemii. Zaměřil se také na problematiku ventilátorů, které dodává nemocnicím v USA, jež momentálně hlásí již více nakažených než Čína.

Musk měl minulý týden nakoupit 1 255 ventilátorů, které rozdal nemocnicím ve Spojených státech, byť se nejednalo o zařízení, která jsou vyloženě vhodná pro pacienty s onemocněním COVID-19. Tato zařízení by ale mělo být možné použít v nouzových případech, jak informoval deník The Financial Times.

Spolu s s tím měla Tesla nahradit část výroby solárních panelů, probíhající v New Yorku, za výrobu ventilačních zařízení společnosti Medtronic. Vyrobené ventilátory chce Tesla dodávat zájemcům z celého světa. Kdy přesně se tak stane, však prozatím není jasné.

Jeden portál vládne všem. Mealio.cz spojilo donáškové služby Uber Eats, Wolt či Dáme jídlo pod jednu střechu

Peter BrejčákPeter Brejčák

mealio2

Foto: CzechCrunch

Mealio.cz dává na jedno místo všechny rozvozové služby i restaurace

0Zobrazit komentáře

Spojit služby jako Dáme jídlo, Uber Eats, Wolt či Vyzvedni si do jedné aplikace a k tomu připojit podniky, které doposud neměly s rozvozem zkušenosti. Nová platforma Mealio.cz, za jejíž vývojem stojí česko-slovenský technologický startup Trifft, dnes na našem trhu spustila novou službu, ve které přivádí pod jednu střechu všechny známé roznáškové služby i vlastní rozvozy restauračních podniků.

A jde o vstup na trh ve velkém. Již nyní portál nabízí přes 2 500 podniků a podle zkušeností svých tvůrců ze Slovenska, kde služba působí dva týdny, budou v Česku nové restaurace přibývat hodně rychle. Do dalšího víkendu očekávají tvůrci rovnou zdvojnásobení počtu podniků.

„Jsme vlastně taková gastro Heureka.“

V Česku jsme momentálně nahráli všechny hlavní platformy a na příští týden chystáme další novinky. Samozřejmě záleží i na restauracích a jejich štamgastech, jak rychle si na Mealio najdou cestu. Na Slovensku, kde rozvozové platformy nejsou tolik rozšířené, činí přibližně 50 procent objednávek nové restaurace,“ uvádí šéf Trifftu Jakub Minks.

Mealio je jednoduchý, ucelený a uživatelsky přívětivý vyhledávač. Lidé naleznou všechny nabídky na jednom místě. Ušetří čas, zároveň pomohou, a ještě se dobře nají. Jsme vlastně taková gastro Heureka,“ přirovnává Minks novou platformu ke známému cenovému srovnávači.

jakubminks_ceo_trifft

Foto: Trifft

Jakub Minks, CEO startupu Trifft

Jednotlivé restaurace mají v rámci Mealia tzv. „karty“, které obsahují informace o tom, přes které služby je jejich roznáška dostupná. Uživatel je tak po výběru podniku přesměrován na konkrétní platformu, jako je například Dáme Jídlo, Uber Eats, Wolt nebo další.

Služba tedy funguje zdarma jako vyhledávač spojující informace pod jednu střechu a zapojení do projektu je bezplatné. Zároveň nejde o dočasný projekt reagující na současnou krizovou situaci, ale o dlouhodobý projekt, který chtějí tvůrci budovat i po uvolnění současných opatření.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Technologický startup Trifft, který se obecně specializuje na nástroje pro modifikaci chování zákazníků v retailu či gastru, původně plánoval vstup na český trh o něco později, aktuální pandemie jej však urychlila.

„V důsledku nákazy COVID-19 je většina podniků odkázána pouze na donášku, ale mnoho z nich neví, jak s tím začít. My jsme samozřejmě nadšení z toho, kolik firem se do podpory české gastronomie zapojilo,“ říká sedmatřicetiletý šéf Trifftu. Pomocnou ruku restauracím už nabízí například Nesnězeno a další české projekty.

mealio-cz

Na Mealio.cz najdete pohromadě všechny rozvozy z restaurací

Do platformy Mealio se může zapojit kdokoliv se zájmem rozvážet či donášet své jídlo zákazníkům domů, tedy i restaurace, které s rozvozem zkušenosti dosud neměly. Samotné Mealio však vlastní rozvoz neposkytuje a ani to do budoucna neplánuje, chce být pouze propojovací platformou. Na řešení nicméně pracuje s partnery, pomocí kterých by firma chtěla možnost rozvozu nabídnout co nejdřív.

wolt-brno3

Přečtěte si takéRozvoz jídla je pro většinu restaurací jediná záchrana. Donášky spustí i Nesnězeno, Liftago nabízí doručování nákupůRozvoz jídla je pro většinu restaurací jediná záchrana. Donášky spustí i Nesnězeno, Liftago nabízí doručování nákupů

Zapojit se mohou i podniky v menších městech, stačí jim jen auto a telefon nebo web, kde lze jídlo objednat. Mealio jim zvládne pomoci s objednávkovým formulářem a pomocí zmiňovaných partnerství v budoucnu i s doručením.

„Pořád zůstává mnoho podniků, které jsou sice otevřené, ale neví, jak v současné době svůj potenciál naplno využít a být vidět. Těm chceme podat pomocnou ruku. Otevíráme možnost i podnikům mimo velká města, která jsou dnes donáškovými platformami dobře pokryta. My je podpoříme ve stejném rozsahu. Nejsme konkurencí, chceme pomoci všem bez rozdílu,“ doplňuje Minks.