Carsharing Anytime hlásí 150 tisíc jízd a přidává v Praze nové modely aut. Ještě letos se chce překlopit do zisku

anytime-toycor

Foto: Anytime

Mezi stávající Toyoty Yaris se do Anytime zařadí i hybridní Toyoty Corolly

0Zobrazit komentáře

V Praze se v posledních letech s carsharingy roztrhl pytel. Alternativa k vlastnictví auta i klasickým půjčovnám, která umožňuje přejezd z bodu A do B, aniž byste auto museli vracet na původní místo, si získává na popularitě. I proto počet podobných služeb v Česku roste. Letos sem vstoupil maďarský carsharing GreenGo, loni dorazil zahraniční Anytime a vstup do Prahy plánuje i WeShare od Volkswagenu.

Delší dobu tu ale funguje také studentský Uniqway, Autonapůl, Ajo nebo Car4Way, který je s tisíci auty zatím zdaleka největší. Vozový park postupně rozšiřuje i zmíněný Anytime, který nyní přidává dalších 70 aut – konkrétně nového modelu hybridní Toyoty Corolly, která se zařadí ke stávajícím Toyotám Yaris. Celkově jich tak služba bude mít v Praze 240 a letos se chce překlopit přes 500 aut, byť v původním plánu bylo, že alespoň 300 vozů bude mít už loni.

Letos měla na rozšiřování vozového parku Anytime, ale i dalších služeb, vliv koronavirová pandemie, která poslala poptávku po sdílených vozech ze dne na den o více než 40 procent dolů. Nicméně zatímco na začátku dubna byl vidět propad, v druhé polovině se opět navyšoval a od května sdílená služba hlásí stejnou aktivitu jako před krizovými týdny. Zvýšená jsou ale hygienická opatření a frekvence dezinfekce aut.

anytimecor

Foto: Anytime

Hybridní Toyota Corolla od carsharingu Anytime

„Poptávka se v březnu po zavedení nouzových opatření skokově snížila o dvě pětiny, ale od té doby vytrvale roste. V současnosti jsme již překonali i nejvyšší hodnoty ze začátku března a díky rozšiřování flotily a uvolňování karanténních opatření očekáváme v dalších týdnech pokračování růstu,“ doplňuje šéf Anytime za Česko Milan Beutl.

Během prvního roku fungování Anytime v Česku najeli uživatelé přes 1,6 milionu kilometrů ve více než 150 tisících jízdách. „Mobilní aplikaci si stáhlo více než 130 000 lidí, máme desítky tisíc aktivních uživatelů. Z toho více než polovina službu využívá alespoň jednou měsíčně a čtvrtina nejméně jednou za týden,“ říká Beutl a věří, že se letos služba na tuzemském trhu překlopí do provozního zisku. Příjmy ale za český, ani za globální trh nezveřejňuje.

virtual-lab

Přečtěte si takéHackni krizi! Česko hledá projekty, které umí pomoci v těžkých časech, a má pro ně 10 milionů korunHackni krizi! Česko hledá projekty, které umí pomoci v těžkých časech, a má pro ně 10 milionů korun

Pomoct by k černým číslům mohlo i rozšiřování lokalit, kde můžete auto zaparkovat, do čehož se postupně pouští všichni hráči. Anytime nově jezdí i v pražských Horních Počernicích, Ďáblicích, Čakovicích, Kyjích, Štěrboholech, Hostivaři, Petrovicích nebo Horních Měcholupech. Největší dosah z výše zmiňovaných služeb má zatím nicméně Car4Way.

Už dříve se Anytime vyjádřil, že chce v Česku investovat během let až 30 milionů eur (přes 800 milionů korun). Celkově má služba totiž globálně přes 3 miliony uživatelů a působí v 15 zemích a vypadá to, že pokud se během prvních dvou let v Česku překlopí do zisku, mohl by to pro ni být poměrně zajímavý trh.

Mileniál s vizáží boomera. Motocykl RGNT No. 1 spojuje retro s modernou včetně elektřiny a baterek

rgnt

Foto: RGNT Motorcycles

Elektrická No. 1. od RGNT Motorcycles

0Zobrazit komentáře

Stejně jako ve světě osobních automobilů, tak i do světa motocyklů přivála elektrifikace zcela nové výrobce, kteří debutují právě se stroji poháněnými čistou elektřinou. Řada z nich spoléhá na moderní tvary tvořené ostrými liniemi a dynamikou. Neplatí to však o značce RGNT, která sice pracuje s elektrickým pohonem, ten ale odívá do retrohávu upravených naháčů ze 70. a 80. let minulého století.

Cafe racer, scrambler či brat sice mohou znít jako názvy dobrot, které si můžete objednat v některé z hipsterských kaváren, ve skutečnosti se jedná o názvosloví konstrukčních řešení motocyklů. Úprava produkčních motocyklů do těchto stylů byla populární především v 70. a 80. letech minulého století, kdy byly takto přestavovány Hondy řady CB, Triumph Bonneville či BMW k100.

Velké popularitě se motocykly v těchto úpravách těší i dnes, na což reagují přímo sami výrobci. Na trhu se objevuje stále více produkčních strojů ve verzích, které odkazují na zlaté časy motocyklů, proslavených například filmem Mad Max. Jedním z těchto výrobců je i švédský RGNT, který přichází na trh s motocyklem v minimalisticky pojatém brat stylu poháněném elektřinou.

rgntyellow-slide-3

Foto: RGNT Motorcycles

No. 1 je především motocyklem do města

Stroj pojmenovaný No. 1, jehož prototyp se představil minulý rok, se měl původně začít dodávat již během tohoto měsíce. Plány však zhatil koronavirus, a proto si novinka na svůj vstup na trh musí ještě několik měsíců počkat.

Výrobce proto nabídl alespoň snímky aktuální verze, která má přepracovaný design své 7,7kWh baterie. Ta je umístěna tam, kde bychom jindy hledali motor, a je schopna na jediné nabití nabídnout dojezd až 150 kilometrů. To ovšem platí jen v případě, pokud budete motocykl využívat především ve městě v rychlostech mezi 55 až 70 km/h. Pokud vezmete No. 1 na dálnici, pak přijde nutnost hledat zásuvku po mnohem menší porci ujetých kilometrů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Městské prostředí motorce sedí i vzhledem k jejímu výkonu. Elektromotor uložený v náboji zadního kola standardně nabízí výkon 8 kW, který může být v případě potřeby chvilkově navýšen až na 11 kW a popohnat motocykl k maximální rychlosti 120 km/h. Je to tedy ideální společník na okresky a jízdy, při kterých je hlavním cílem dostat se stylově a v poklidu z bodu A do bodu B, provětrat si hlavu nebo se pokochat po okolí.

rgntyellow-slide

Foto: RGNT Motorcycles

Na éru custom naháčů může odkazovat i grafika nádrže

Moderní tvář stroje doplňuje možnost bezdrátové aktualizace softwaru motocyklu a možnost volby jízdních profilů pro více jezdců. Zároveň je možné během jízdy sledovat diagnostické údaje, které jsou sdíleny prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje GPS.

tomas-lamr

Přečtěte si takéKonec dohadů o parkovací místo aneb jak jsme v Pricefx vyřešili problém s parkováním díky férovému botoviKonec dohadů o parkovací místo aneb jak jsme v Pricefx vyřešili problém s parkováním díky férovému botovi

Možná si při pohledu na No. 1 kladete otázku, k čemu je elektrickému motocyklu palivová nádrž. Její funkce je nejen designová, ale také praktická. Jedná se totiž o úložný prostor, kam je možné uložit nabíječku a také zbyde dost místa pro drobnější předměty.

Pokud by vám elektrický motocykl v retrostylu uhranul, stačí učinit rezervaci a složit zálohu ve výši 150 eur, tedy něco málo přes čtyři tisíce korun. Celková cena motocyklu je vyčíslena na 10 500 eur, tedy necelých 300 tisíc korun, což je poměrně zajímavá nabídka. Dodávky No. 1 by se měly rozběhnout během července či srpna tohoto roku, a to pro zákazníky ze zemí Evropské unie, Norska a Švýcarska.

rgntblack-slide2

Foto: RGNT Motorcycles

No. 1 je motocykl ve stylu brat s moderní technologií

rgntyellow-slide-2

Foto: RGNT Motorcycles

Novinka může oslovit mladou i starší generaci jezdců