České Lafluence nabírá 20 milionů korun. Chceme být v influencer marketingu velkým evropským hráčem, hlásí Varga

Peter BrejčákPeter Brejčák

varga

Foto: Lafluence

Peter Varga, CEO influencer marketing platformy Lafluence

0Zobrazit komentáře

Investiční svět se ani v době pandemie koronaviru nezastavuje. Naopak právě globální krize mění i preference zákazníků, a tak některé značky ještě více přesouvají svoji komunikaci do online sféry. Stoupá tak význam firem, které se zaměřují na tzv. influencer marketing, což hraje do karet tuzemské firmě Lafluence.

Česká online platforma, zaměřující se na efektivní influencer marketing, oznámila získání investice ve výši 20 milionů korun od skupiny andělských investorů Venture Club. V květnu firma získala první tranši ve výši 8 milionů a věří, že i díky externímu kapitálu upevní svoji pozici lídra na českém a slovenském trhu.

„Těší mě, že investice do Lafluence dospěla do zdárného konce i v této složité době. Znamená to dvě věci – první, že startupový trh je živý a investoři mají stále chuť investovat a této nově vzniklé situace nezneužívají pro tlak například na zisk větší části equity. Zároveň investice dokazuje, že Lafluence má hodnotu a potenciál,“ popisuje CEO platformy Peter Varga.

top-peter-varga_high-resolution-14-min

Foto: Lafluence

Peter Varga, CEO Lafluence

„V březnu a dubnu jsme viděli rekordní nárůsty obratu a jsme jednoznačně největší influencer platforma v Česku a na Slovensku. Tato investice nám umožní zvětšit tým a soustředit se na expanzi na další evropské trhy. Věřím, že máme potenciál stát se významným hráčem na poli influencer marketingu v Evropě,“ doplňuje čtyřiatřicetiletý Varga.

Lafluence se ve formě online tržiště zaměřuje na propojování značek s tvůrci obsahu jako například influencery, instagramery, blogery či youtubery. Následně zprostředkovává jejich vzájemnou spolupráci a pomáhá nastavení procesů při tvorbě kampaní od prvních procesů přes právní stránku a platby až po vyhodnocení spolupráce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Platforma za tři roky od svého vzniku zaznamenala registraci více než 1 700 influcencerů a 1 200 společností. Celkově během této doby realizovala již 900 kampaní pro značky jako Alza, Nestlé, Nivea, Pepsi, Uber či Vodafone. Venture Club přitom v Lafluence není prvním investorem. Na financování se již dříve podílel například Josef Matějka se svým investorským fondem Nextech Ventures, startupové studio TopMonks, Petr Sadílek, Luděk Motyčka či Jiří Fabián.

lafluence

Influencer marketingová platforma Lafluence

Nejnovější investici plánuje Lafluence využít na posílení týmu v technickém či obchodním oddělení a expanzi do zahraničí, která je plánována na zimu letošního roku vstupem na jeden z některých sousedních trhů.

„Rozhodli jsme se za Venture Club firmu Lafluence podpořit investicí i v této době, nebo právě v této době. Věříme jim. Online služby, referenční marketing a influenceři hrají a budou i nadále zastávat důležitou roli v propagaci služeb a produktů speciálně u mladších a středních věkových kategorií. Koronavirus jen uspíší prosazení nových způsobů propagace,“ komentuje investici Petr Šedivý z Venture Club.

Pro šéfa Lafluence Petra Vargu se však byznys teprve rozbíhá. „Na konci roku 2021 chceme být připraveni na investiční kolo Series A a udělat z Lafluence hráče na celoevropské úrovni,“ dodává.

Shoptet expanduje mimo krabicová řešení. E-shop na míru nabídneme bez nutnosti milionových investic, říká Uďan

Peter BrejčákPeter Brejčák

miroslav-udan-shoptet

Foto: Shoptet

Miroslav Uďan, CEO Shoptetu

0Zobrazit komentáře

Lídr tuzemského trhu v poskytování standardizovaných e-shopových řešení, které využívá 21 tisíc internetových obchodníků, vstupuje do segmentu e-shopů na míru. Se značkou Shoptet Premium chce změnit zaběhnutý způsob jejich tvorby, který běžně obnáší investice v řádu milionů korun.

„Po deseti letech neustálého vývoje jsme se rozhodli vstoupit do dalšího segmentu, tedy prémiových e-shopů na míru. A to dokonce s ambicí jej změnit a přizpůsobit rychlému rozvoji e-commerce, aby dával smysl i lokálním podnikatelům v e-commerce, výrobcům nebo retailerům,“ říká zakladatel a CEO Shoptetu Miroslav Uďan s tím, že by nový koncept měl snížit náklady na vývoj e-shopu na míru na desetinu.

Platforma, na které běží téměř polovina tuzemských e-shopů, se tak částečně vrací do stavu před rokem 2014, kdy jednotlivým e-shopům nabízela individuální úpravy. Tehdy však každé individuální řešení fungovalo jako samostatná vývojová větev, což stěžovalo práci vývojářů na nových funkcích systému – při každém zásahu do jádra bylo nutné upravit i stovky dalších větví.

udan

Foto: Shoptet

Miroslav Uďan, zakladatel a CEO Shoptetu

V rámci nového Shoptet Premium, které vzniká odděleně od stávajícího Shoptetu, zákazníkům v rámci měsíčního paušálu nabídne výhody jako u standardizovaných řešení ve formě pravidelných aktualizací, nových funkcí či odpovídajících technologií včetně napojení na stovky dalších služeb v rámci svého tržiště doplňků.

„Vytvořili jsme samostatný produkt s vlastním vývojem, který jsme zcela oddělili od stávajících klientů. Ti ale mohou prémiové řešení využít třeba k tvorbě nadstandardní služby pro vybrané zákazníky. Pokud jim nevyhovují standardní řešení nebo se chtějí odlišit, budou mít k dispozici komplexní nástroj bez nutnosti milionových investic. Podnikatelům také může posloužit jako zcela nový prodejní kanál,“ vysvětluje Miroslav Uďan.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Provozovatelé těchto prémiových e-shopů budou mít volnost v přizpůsobení vzhledu, doplňků či služeb, tedy individuální tvorbu nad rámec jednoduchých krabicových řešení, na nichž Shoptet vyrostl. Díky obsluze přes API obchodníci mohou využít interní a externí programátory, v případě zájmu i s pomocí Shoptet Partnerů.

box

Přečtěte si takéBoj o výdejní boxy: Vydělají čeští miliardáři i běžní klienti?V byznysu s výdejními boxy se rozhořel pozoruhodný souboj. Vydělají čeští miliardáři i běžní klienti?

„Zákazníkům pomůžeme i s napojením jakéhokoliv systému nebo s přechodem z jiné platformy. Každý projekt bude u nás mít také dedikovaného specialistu. Výrazněji levněji a s dalšími výhodami tak nabídneme podobné služby jako agentury poskytující vývoj e-shopu na míru,“ dodává Uďan.

Shoptet, který ze 70 procent vlastní prostřednictvím Impulse Capital investor Ondřej Tomek, po deseti letech na trhu nedávno překonal hranici 20 tisíc e-shopů na své platformě, což je přibližně polovina všech v Česku. Tyto e-shopy ročně generují obrat na úrovni 28 miliard korun, z hlediska podílu na e-commerce trhu, který loni dosáhl obratu 155 miliard korun, tak jde o necelou pětinu. Díky e-shopům na míru může Shoptet oslovit i větší hráče a potenciálně dál zvyšovat svůj tržní podíl.