Český byznys s hrami dál roste. Herní firmy loni utržily 4,5 miliardy korun a letos mají poprvé překonat 5 miliard
I když je Česká republika v celosvětovém měřítku poměrně malá země, putuje z ní množství velkých úspěchů nejen na poli sportu nebo umění, ale také na poli zábavy. Vedle filmů nebo hudby jsou to především hry, které často slaví úspěch i v zahraničí. Příkladem za všechny může být česko-slovenský hit Beat Saber, středověká RPG hra Kingdom Come: Deliverance, vojenská akce Arma, která se využívá i k armádnímu výcviku, nebo Euro Truck Simulator.
Právě to jsou hry, které ve velkém přispěly v posledních letech k masivnímu růstu tuzemského herního průmyslu. Ostatně jen loni české herní společnosti utržily 4,54 miliardy korun, letos by pak měly poprvé přesáhnout 5 miliard. Ještě v roce 2017 se přitom obrat tuzemského herního průmyslu pohyboval na hranici 2,26 miliardy korun, takže dokázal vyrůst téměř na dvojnásobek.
Na zmíněných 4,5 miliardy korun má podíl celkem 110 herních studií, ze kterých bylo jen v loňském roce čerstvě založeno jedenáct. Roste tím pádem i počet lidí, kteří se do rychle rostoucího odvětví zapojují – konkrétně loni to bylo zhruba 1 750 zaměstnanců od vývojářů přes designéry až po producenty, což je o několik set více než v roce 2018. Přesto mají česká herní studia pocit, že se pro ně nedělá v tomto ohledu dost.
Prakticky neexistují školy, které by měly jako jeden z oborů vývoj nebo design her a které by tím pádem produkovaly generaci dalších šikovných tváří na herním trhu. Dnes to tedy funguje tak, že do herního průmyslu v Česku lidé naskakují převážně ze zájmu o hry jako takové a díky vlastnímu studiu, nebo přechází z úplně jiných, ale technologicky obdobných oborů.