Genster šatníky mužům nejen plní, ale i čistí. Michaela Kloudová chce, aby se staré oblečení zbytečně nevyhazovalo
Vyplníte dotazník nebo absolvujete krátký telefonát a domů vám v krabici za pár dní přijde oblečení na míru přímo od stylistky. Na takovém zážitku postavila Michaela Kloudová svou službu Genster, která má mužům ušetřit hodiny v obchodních domech nebo módních e-shopech. A teď ji rozšiřuje i opačným směrem – lidé totiž budou moci poslat zpět oblečení, které už nechtějí.
„Chceme naši jednoduchost převést do celé skříně – tedy do fáze, kdy ji muži plníme, ale také čistíme. Takže pokud něco vrací, jen přihodí kousky, které už jemu srdci nejsou blízké, také do boxu a je to,“ popisuje pro CzechCrunch novou službu ReGenster Míša Kloudová.
Služba, která vám po krátkém kontaktu se stylistkou pošle oblečení přesně dle vašeho gusta, si již našla na trhu místo. Zatímco za celý loňský rok Genster rozeslal na své zákazníky 1 500 boxů, letos už tento milník přesáhl. „Teď jsme téměř na 500 boxech měsíčně a plánujeme jejich počet do konce roku ztrojnásobit,“ hlásí Kloudová.
Ani Gensteru se sice nevyhnula koronavirová krize, která na počátku donutila lidi osekat své potřeby, a pár týdnů se tak móda prakticky nenakupovala. V Gensteru už ale pocítili zlepšení hned na začátku dubna a zpětně se šestatřicetiletá podnikatelka, jež firmu založila s Ryanem Colem, ohlíží s tím, že během karantény se nakonec poptávka dokonce zdvojnásobila.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsObjednávali si zejména ti, kteří již měli s Gensterem zkušenosti. Jednak tedy věděli, do čeho jdou, a díky pravidelnému kontaktu již je má stylistka tzv. v oku, takže přesně ví, co daný muž v šatníku má a co mu sedí. Zajímavostí pak bylo, že se do boxů vedle klasických košil či polo triček začaly přidávat i třeba tepláky.
Obzvlášť v případech, kdy už zákazník nakupuje na Gensteru poněkolikáté, již tolik k vrácení zboží nedochází, ale přesto se občas děje. A toho chce nově Michaela Kloudová se svým týmem využít se zmíněnou novinkou s názvem ReGenster.
Využito do poslední nitě
„Víme, že jsme součástí byznysu, který obrovskou měrou přispívá ke znečišťování planety. Vycházíme z podstaty našeho byznysu – známe své klienty a ti častěji obměňují svůj šatník. Jejich oblečení tak ještě není využito do tzv. poslední nitě. A v tom vidíme velký potenciál,“ vysvětluje myšlenku Kloudová.
V rámci nové služby tak člověk jen kurýrovi do boxu přibalí své staré oblečení, v Gensteru ho proberou a to zachovalejší dají do známého bazaru OdKarla.cz, který oblečení za velmi slušnou cenu přeprodá dále. Zákazník za to od Gensteru získá kredity na další nákup. Některé kusy oblečení pak zamíří k vybraným charitám.
„Vidíme, že trh se second hand oblečením je na vzestupu všude ve světě a my tomu hrozně fandíme. S Gensterem v tom chceme být lídři na našem trhu,“ plánuje Kloudová a její slova potvrzují předchozí měsíce, kdy služba běžela v testovacím režimu a do Gensteru již několik krabic plných oblečení dorazilo.
Nebude to navíc jediná novinka. Pro další měsíce v Gensteru připravují tzv. wishlisty, do kterých si zákazníci budou průběžně ukládat věci, které zrovna potřebují, a pak si je budou moci hromadně a jedním kliknutím objednat. Samozřejmě opět vše pod dohledem stylistky, která přesně ví, co jakému klientovi vybrat.
„Obecně si myslím, že obchodním domům a nejvíce obchodům, které jsou až v druhém patře, odzvonilo. Člověk chce, aby ho obchod znal více než jen prodavačka, která se na něj jedním okem dívá,“ předpovídá Míša Kloudová.
V růstu celé firmy i samotného produktu ji pomáhají také investoři. Začátkem roku poslal do Gensteru desítky milionů korun venture kapitálový fond Presto Ventures, k němuž se připojil s již druhou investicí také podnikatel a angel investor Vojtěch Roček. Spolupráci si Kloudová pochvaluje a prozrazuje, že v plánu je i nový web, který brzy představí, a začátkem příštího roku by mělo dojít také k plánované expanzi do zahraničí.