Kupte si výletní loď, zn. spěchá. Největší lodní skupina se potápí a hledá záchranu v krácení nákladů i prodeji lodí
Doba, kdy byl Titanic největším zázrakem v oceánech, je už dávno pryč. Dnes jsou lodě mnohem větší, propracovanější a nabízejí ještě víc zábavy takřka pro kohokoliv. Plavit se na nich můžete z Evropy do Jižní nebo Severní Ameriky, stejně jako po ostrovech v Asii, a kolikrát si kvůli kolosální velikosti ani neuvědomíte, že vlastně nejste na pevnině.
Pevnou půdu pod nohama ale bohužel kvůli pandemii v posledních měsících a značnému omezení cestování ztrácí samotné společnosti, které plavby provozují. Jejich jinak miliardové příjmy se dostaly takřka na nulu, ale náklady na desítky a stovky lodí i tisíce zaměstnanců běží dál. Teď proto hledají cestu, jak se ze snad nejhoršího tříměsíčního období ve své historii dostat.
Řeč je primárně o skupině Carnival Corporation & plc, která je vůbec největším provozovatelem výletních lodí na světě s téměř padesátiletou historií a stovkami lodí napříč deseti různými značkami.
V posledních třech měsících utrpěla podle finančních výsledků skupina ztrátu ve výši 4,4 miliardy dolarů, od března do května jí spadly příjmy spojené s výletními loděmi ze 4,8 miliardy dolarů na pouhých 700 milionů a jediné, co ji zachraňuje, je fakt, že zákazníci nechtějí plošně vracet peníze, ale akceptují vouchery na příští rok.
Například u největší výletní firmy skupiny, Carnival, jde o zhruba 2,6 miliardy dolarů, kterými společnost díky depozitům zákazníků disponuje. Minimálně do podzimu jsou navíc veškeré cesty na oceán pozastavené, a i kdyby se situace razantně zlepšila, dříve než na konci léta to nebude.