Letos se jede do Chorvatska vlakem. RegioJetu se podařilo za jediný den prodat 10 tisíc jízdenek na Jadran

regiojet-vlak-min

Foto: RegioJet

Vlak RegioJet

0Zobrazit komentáře

Žlutým vlakem až na Jadran, to je nová služba RegioJetu, která se setkala s obrovským ohlasem. Deset tisíc prodaných jízdenek do chorvatské Rijeky za pouhých 24 hodin naznačuje, že bude potřeba žluté lokomotivy vysílat zřejmě častěji než třikrát týdně, jak původně soukromý dopravce Radima Jančury plánoval.

Letošní dovolená má kvůli uzavřeným hranicím řady států a minimu leteckých spojů pro většinu Čechů jasnou podobu. Buď ji využijí pro poznávání krás tuzemska, a pokud se přeci jen odhodlají vyrazit do zahraničí, pravděpodobně to bude na Slovensko či do Chorvatska.

Toho se rozhodl využít tuzemský dopravce RegioJet, který oznámil propojení naší země s Čechy tolik milovanou dovolenkovou destinací přímým vlakovým spojem. Tuto možnost již před lety nabízely i České dráhy, zájem o ni však nebyl zdaleka tak velký jako v případě RegioJetu, kterému teď pochopitelně do karet hraje aktuální situace.

regiojet-vlak

Foto: RegioJet

Vlak RegioJet

Jan informoval magazín Zdopravy.cz, RegioJetu se za jediný den od spuštění prodejů podařilo prodat 10 tisíc akčních jízdenek, díky kterým se dá k Jadranu dostat za cenu od 590 korun. Není proto divu, že některé spoje již nyní hlásí plnou kapacitu, jak prozradil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

„Čekali jsme, že o jízdenky bude zájem, ale ne takový. Některé spoje se blíží vyprodanosti,“ uvedl Ondrůj. I to je důvod, proč RegioJet začíná uvažovat nad možným posílením spojů. Ty by nyní měly nabízet 12 vozů s kapacitou 560 míst, firma však uvažuje o rozšíření kapacity přidáním dalších vagónů i o častějším vypravování lokomotiv směr Jadran.

Ty budou do Chorvatska vyrážet prozatím každé úterý, pátek a neděli. Z Prahy se bude vyjíždět v 17.20 a Rijeka přivítá nové návštěvníky druhý den kolem osmé hodiny ranní. Jejich putování tím ale nemusí být u konce, jelikož RegioJet nabízí možnost pokračovat dále na jih prostřednictvím jeho autobusů čekajících v Rijece.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Důvodem, proč se RegioJetu prozatím daří bodovat tam, kde České dráhy neuspěly, je – vedle aktuální situace – především cena. Jak již bylo řečeno, nejlevnější jednosměrná jízdenka vyjde na 590 korun. Jedná se o místo k sezení, jehož cena byla na některých spojích navýšena na 690 korun. Cestovat do Rijeky půjde také v horizontální poloze, za místo v lůžkovém vagónu cestující zaplatí 790 korun.

Tyto ceny jízdenek jsou prozatím akční a je tedy možné, že jejich cena bude v budoucnu růst. Zároveň si musíte dobře rozmyslet, zda jízdenku skutečně koupíte, či nikoliv. Cena jejího storna totiž vzrostla na 50 % z ceny jízdenky a v případě zrušení jízdenky méně než dva týdny před odjezdem storno provést ani nelze.

Stroj podle vkusu Salvadora Dalího. Urbet Ego je elektrický moped pro městské surrealisty

urbet-ego-boxed

Foto: Urbet

Urbet Ego, elektrický specialista na město

0Zobrazit komentáře

Marbella je známé přímořské město na jihu Španělska s krásnými plážemi a malebnými uličkami. Svahy nad městem jsou posety luxusními vilami majitelů z celého světa, které sem láká nikdy nekončící španělské slunko. To si každý den užívají i surrealistické sochy Salvadora Dalího, na které lze v Marbelle narazit v nemalém počtu. Při pohledu na ně, například když se díváte na Dalího sochu nosorožce v krajkách, člověka napadá řada otázek.

Podobné otázky ovšem přichází na mysl i při pohledu na moped Ego od marbellského výrobce elektrických motocyklů Urbet. Osoba, která je v Urbetu odpovědná za design strojů, nejspíše musí každý den cestou do práce procházet okolo soch Dalího a čerpat z nich inspiraci. Jinak si nelze rozumně vysvětlit design elektrického mopedu Ego, jehož vzhled mate natolik, že je těžké rozeznat mezi přední a zadní částí.

Značka Urbet operuje především na španělském trhu, a to od roku 2016. Za tu dobu se jí na trh povedlo přinést celkem pět elektrických modelů, přičemž v předchozím roce prodali téměř 640 kusů svých strojů. Zatímco modely C-Line, Hispano, Ibiza a Gadiro svým vzhledem celkem odpovídají zaběhlým konvencím, model Ego trhá designové zvyklosti na kusy.

urbet-ego4

Foto: Urbet

Modely z portfolia výrobce Urbet

Snažit se popsat vzhled tohoto stroje je poměrně složitý úkol. Jsou na něm patrné určité vlivy koncepce cafe racer či brat, mnohem víc ale připomíná stroj vycházející z hlavy malého Anakina Skywalkera ze ságy Star Wars. Atypicky je řešené zavěšení kol a netradičně působí i jednolitá kapotáž zakrývající kompletně celé tělo motocyklu. Řídítka jsou k jezdci skloněna v netradičním úhlu a sedadlo působí zcela nicotným dojmem, jako by designéři neměli příliš času na jeho dokončení.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jednotlivé části působí absolutně minimalisticky a jednoduše, v celku naopak téměř komplikovaně. Ego si přitom nehraje na něco, čím ve skutečnosti není. Hrdě o sobě hlásí, že se hodí spíše do městských ulic než mimo město. To prozrazuje i přítomnost motoru o výkonu 3 kW, který dokáže stroj hnát maximálně rychlostí 90 km/h.

Jenže i prostředí ulic skýtá velké výzvy, které by měl Ego díky váze pouhých 72 kilogramů celkem hravě zvládnout. Na jediné nabití je tento stroj schopen ujet až 120 kilometrů, což je podmíněno sedmihodinovou pauzou, během které se musí naplno nabít 42Ah akumulátor. O stavu kapacity baterie jezdce informuje speciální displej umístěný v místech, kde své místo tradičně nachází víko nádrže.

urbet-ego2

Foto: Urbet

Jakmile je digitální indikátor opět v zelených barvách, může se Ego znovu rozeznít. Ovšem nikoliv tichým pobzukováním, jak bychom od elektrického mopedu čekali. Ego se projevuje uměle vytvářenou zvukovou stopou, která se snaží napodobit projev jeho konvenčních příbuzných. Ego však tímto jazykem nepromlouvá pro potěchu jezdce, ale především z důvodu bezpečnosti chodců, kteří by jej mohli na ulici přehlédnout.

Netradiční elektrický moped je nabízen za částku 2 478 eur, tedy bezmála 66 tisíc korun. Stejně jako další modely značky Urbet je i on vyráběn v Číně. To výrobce nijak nezastírá, a dokonce se snaží poukázat na to, že i tamní výrobci jsou schopni kvalitní produkce. Stroje jako takové jsou nabízeny doma ve Španělsku. Proto Urbet plánuje v blízké době postavit vlastní montážní továrnu, díky které by mohl výrazně vzrůst objem produkce.

elon-musk4

Přečtěte si takéTesla prorazila 1 000 dolarů za akcii a přeskočila Toyotu. Elon Musk má nejhodnotnější automobilku světaTesla prorazila 1 000 dolarů za akcii a přeskočila Toyotu. Elon Musk má nejhodnotnější automobilku světa

Elektřině chce Urbet zůstat věrný i nadále ve všech nadcházejících novinkách. Ty by se měly časem začít prodávat nejen doma ve Španělsku, ale také v Jižní Americe a na Blízkém východě. Plány obsahují i spuštění franšízového modelu prodeje v dalších evropských státech. Nicméně dodávky mimo Španělsko je Urbet schopen realizovat již nyní.