Spotify vyrostlo na 299 milionů posluchačů a dál posiluje podcasty. S exkluzivním pořadem přichází i Michelle Obamová
Televizní streamovací služby v době globální karantény zaznamenaly zásadní zvýšení zájmu a nejinak tomu bylo u hudby. I když se může zdát, že je daný trh už poměrně nasycený, Spotify v posledním roce neustále sebevědomě roste. Za druhé čtvrtletí letošního roku vyrostlo na téměř 300 milionů posluchačů a nechystá se zpomalit. Naopak – do jeho nabídky originálních podcastů se připojuje samotná Michelle Obamová, někdejší první žena Spojených států.
První zpráva z ohlášení výsledků Spotify za období mezi březnem a červnem jako pozitivum překvapivě hlásí návrat k času strávenému poslechem z doby před pandemií. Na jednu stranu totiž stejně jako za normálního stavu přibývají noví uživatelé, na druhou mnoho lidí bez příjmů některé ze svých předplatných zrušili. Navíc místo aby poslouchali při práci nebo cestou vlakem, trávili čas doma před obrazovkami. Streamovací gigant proto v prvním letošním čtvrtletí zaznamenal mírné snížení doby, kterou lidé věnovali hudbě či podcastům.
Vedle toho se švédská společnost takřka ve všech ohledech pohybovala u horní hrany očekávání. Celkový počet uživatelů dosáhl 299 milionů, což znamená meziroční nárůst o 29 %, mezi čtvrtletími pak o 13 milionů. Celých 8 milionů z toho přitom zahrnuje placené posluchače (celkem jich je už 138 milionů). Pomoci dosáhnout na takové číslo mohl například nový typ předplatného Premium Duo pro páry a obecně dobře fungující byznys model kombinující bezplatnou verzi služby s reklamami a placené Premium s mnoha výhodami.
Stejně optimistické jsou i výhledy Spotify. Očekává, že po uplynutí tří čtvrtin roku 2020 bude mít mezi 312 a 317 miliony uživatelů, z toho 140 až 144 milionů platících. Téměř identickou rychlost růstu předvídá pak také pro závěr roku. Výrazně se tak liší například oproti Netflixu, který v době nejstriktnějších opatření proti pandemii prosperoval, v následujících měsících ale očekává mnohem pomalejší expanzi.
Rychlý růst uživatelské základny ovšem pro Spotify neznamená nutně jen skvělé zprávy. Jak poznamenává magazín Variety, finanční výsledky ironicky zhoršil fakt, že se ve druhém čtvrtletí dobře dařilo akciím firmy. Výnos z jednoho prémiového předplatitele se tak meziročně snížil o 9 %. Celkové výnosy se přesto zvýšily o 13 % na 1,89 miliardy eur.