UGO v centru Prahy otevírá svou největší Salaterii. S Kofolou začne čepovat pramenitou vodu z nerezových sudů
V desítkách barů a salateriích značky UGO se po celé České republice každý rok prodá na čtvrt milionu kusů balených vod. Toto číslo by se však mělo začít v následujících měsících zmenšovat, protože tuzemská firma se svou mateřskou společností Kofola začne čepovat pramenitou vodu z nerezových sudů. „Vyšlo nám, že z pohledu uhlíkové stopy je to nejšetrnější,“ říká Jannis Samaras.
Generální ředitel Kofoly má salátové bary UGO pod svými křídly od roku 2012, kdy se řetězec ovocných a salátových barů založený Markem Farníkem a jeho manželkou stal součástí velké tuzemské nápojářské skupiny. Od té doby společně pracují na mnoha udržitelných projektech a čepovaná pramenitá voda je jedním z nich.
UGO si navíc nyní k patnáctému výročí svého fungování nadělilo novou vlajkovou prodejnu v samotném centru Prahy. Na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice v prostorách bývalé Poštovní spořitelny se otevřela dosud největší Salaterie, která má dvě patra a celkovou plochu 482 metrů čtverečních.
„Dlouhodobě jsme usilovali o prestižní adresu, jako je Václavské náměstí. Investovali jsme 15 milionů korun, abychom vytvořili UGO Salaterii nové generace. Uprostřed dvoupatrové restaurace roste strom a na stěnách vyprávíme náš příběh,“ říká zakladatel a ředitel řetězce UGO Marek Farník.
V Praze tak již má UGO 34 provozoven a napříč Českou republikou a Slovenskem celkem 79 poboček. Nová Salaterie je jednak vlajkovou lodí celého Uga, ale zároveň také výstavní skříní udržitelných kroků samotné Kofoly, pod kterou dnes patří nejen tradiční kolový nápoj stejného jména, ale také Vinea, Jupík, Semtex či řemeslné cidery a limonády F. H. Prager.
Vedle mnoha dalších značek je Kofola velkým hráčem také v pramenitých vodách, nejnovějším přírůstkem do jejího portfolia jsou ostatně značky Ondrášovka a Karlovarská Korunní. Zároveň Kofole patří značka Rajec a právě kolem ní se točí zmíněná ekologická iniciativa s odstraňováním plastových obalů.