Česká nápojářská skupina Kofola vstupuje do byznysu s kávou. Kupuje tuzemskou firmu Espresso

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

samaras

Foto: Kofola

Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola

0Zobrazit komentáře

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě a nově se pouští do dalšího segmentu. K nejznámější Kofole a dalším značkám jako Jupí, Jupík, Semtex, Vinea nebo Top Topic nyní přidá i kávu a nové čaje. Tuzemská nápojářská skupina kvůli tomu kupuje pražskou firmu Espresso.

Nákupem distributora kávy značky Café Reserva a čajů Dilmah Kofola posílí svou nabídku pro gastro zákazníky o další významné kategorie, jelikož dosud kávu nenabízela. Kvůli čajům už před rokem koupila také českého výrobce bylinných čajů Leros. Cenu, za kterou si Kofola vstupenku na trh s kávou v podobě akvizice Espressa koupila, se rozhodly obě straně nezveřejňovat.

Společnost Espresso založili v roce 2002 manželé Eva a Ivo Moravcovi a nyní jejich firma po prodeji 100% podílu kompletně spadne pod skupinu Kofola. Ta přebere jak značku kávy Café Reserva, tak i distribuční síť včetně srílanských čajů Dilmah a 32 zaměstnanců.

kofola-pet

Foto: Kofola

Výroba Kofoly

„Postavili jsme zdravou firmu se zavedenými značkami,“ říká Eva Moravcová a její manžel Ivo Moravec vysvětluje, proč volba padla právě na Kofolu: „Café Reserva a čaje Dilmah mohou dále zajímavě růst pouze s partnerem, který má silné zázemí v marketingu a distribuci. Pro Kofolu navíc mluvilo i to, že chová respekt ke značkám a zákazníkům a umí s nimi citlivě pracovat.“

Roční obrat pražského Espressa loni činil 93 milionů korun, zisk EBITDA dosáhl na 8 milionů korun. Vedle zmíněné kávy a čajů, které pro Espresso představují klíčové značky, má firma v nabídce také barmanské sirupy 1883 Maison Routin nebo prémiové italské kávovary Faema.

Veškeré produkty v čele s kávovými směsi Café Reserva, které jsou pěstované na malých plantážích v rovníkové Africe, Indii nebo Střední a Jižní Americe, se nyní připojí do široké nabídky Kofoly. Ta vedle již zmíněných značek obsahuje také například balené vody Rajec, RC Colu či Rauch. Vedle toho pod Kofolu spadají i populární freshbary a salaterie UGO.

fryckancelar

Přečtěte si takéDo Deníku N vkládají desítky milionů korun internetoví podnikatelé Ondřej Fryc, Libor Malý a Martin HájekDo Deníku N vkládají desítky milionů korun internetoví podnikatelé Ondřej Fryc, Libor Malý a Martin Hájek

„Společnost Espresso je pro nás úžasnou vstupenkou na trh s kávou. Mám radost, že firma splňuje všechny důležité podmínky pro to, abychom ji dokázali dále rozvíjet. Jde o lokální, tradiční, velmi dobře zavedenou firmu, která rozumí tomu, co dělá a které majitelé i zaměstnanci věnovali za těch dvacet let obrovskou péči,“ komentuje nejnovější akvizici Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Z ostravského sídla dnes Kofola řídí celkem devět výrobních závodů v Česku, Polsku, Slovinsku, Chorvatsku a na Slovensku. V loňském roce dosáhly tržby celé skupiny na 7,12 miliardy korun s provozním ziskem 443,7 milionu. Většinovým vlastníkem Kofoly je společnost Aetos, která patří rodině Samarasů a spoluzakladatelům Kofoly Renému Musilovi a Tomáši Jendřejekovi.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym