Méně stresu a spokojenější život. Miton investuje 5 milionů korun do českého digitálního deníku VOS
Jak pomocí digitálních technologií zlepšit každodenní život? Taková byla otázka, kterou si položili Ondřej Kopecký a Jiří Diblík, zakladatelé studia Qusion, kteří s vlastním podnikáním začali již ve velmi brzkém věku a jak nedávno popsali ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch, bylo to prý to nejlepší, co mohli udělat. Odpověď na svou otázku pak našli v aplikaci s názvem VOS.
Jejich aplikace slouží jako nástroj pro sebereflexi s cílem poskytnout lidem odborně podložené rady, jak v sobě najít jistotu, zažívat méně stresu a prožívat spokojenější život. V naplnění této mise nyní pomůže i tuzemská investiční skupina Miton, která do projektu vložila pět milionů korun.
Základem první verze VOS.health je digitalizovaný deník, který svému uživateli každý den pokládá personalizovanou otázku týkající se jeho osobnosti a duševního rozpoložení. Přesně o rok později se pak deník zeptá na tu samou otázku, která může být zvěčněná také audio nahrávkou, fotografií nebo videem.
Právě takovým způsobem chce aplikace lidi naučit, jakým způsobem se mohou takzvaně sebereflektovat. Následně agreguje anonymizovaná data, se kterými dále pracuje umělá inteligence, díky níž je možné v těchto datech hledat souvislosti a uživatelům nabízet konkrétní doporučení na zlepšení.
Partneři Mitonu: Ondřej Raška, Milan Zemánek, Michal Jirák, Tomáš Hodboď, Tomáš Matějček a Václav Štrupl
Aplikace umí pracovat také s údaji z Apple Health nebo Google Fit, daty z kalendáře, časem stráveným na telefonu nebo daty o počasí. Dostupná bude během několika dní pro telefony s operačními systémy iOS a Android, v dalších fázích vývoje ale tvůrci plánují rozšíření pro web nebo jako plugin do prohlížečů. Chystá se také integrace přímo do Slacku, kde někdy trávíme až příliš mnoho času.
Aby bylo fungování aplikace VOS co nejpřesnější, je vyvíjená pod dohledem odborníků na psychologii a mentální zdraví, čímž slibuje propojení moderních technologií s vědeckým poznáním. V budoucnu by pak mohla na základě komplexních analýz uživatelům radit, jak se mít co nejlépe.