Křídla novým startupům. Do Česka míří akce Red Bull Basement, která hledá ty nejlepší studentské projekty
Horolezec Will Gadd během loňské akce Red Bull Basement v Torontu
Jeden inovativní nápad a příslib zajímavých podnikatelských příležitostí s globálním rozměrem. Možná to zní až příliš jednoduše, ale právě na této rovnici staví Red Bull svou mezinárodní studentskou akci Red Bull Basement, která letos míří i do Česka a CzechCrunch je jejím mediálním partnerem.
O jednom z nejzásadnějších hráčů na poli energetických nápojů se dlouhodobě ví, že jen na plechovkách svůj byznys nestaví. Pozici globálního lovebrandu si vydobyl i díky nejrůznějším akcím ze světa motorsportu, hudby, tance nebo gamingu. Aktivně navíc vstupuje také do oblasti technologií, inovací a startupů a zmíněný Red Bull Basement to jen stvrzuje.
V hlavní roli tohoto programu, který letos startuje svůj třetí ročník, stojí studenti. Přesněji řečeno vysokoškolští studenti s touhou a chutí vymyslet nový projekt, s nímž by mohli vylepšit a posunout nejen své univerzity, ale možná i celý svět.
Mezi dobré příklady patří studentky z Rakouska, které ovládly loňský ročník s aplikací Audvice pro vytváření a sdílení naučného obsahu, nebo třeba kanadský tým s platformou, jež by ve virtuální realitě pomáhala překonávát úzkostí. Za zmínku stojí i indičtí EnergyBird, kteří vymysleli systém pro konvertování energie z chůze na elektřinu.
Nejen tyto projekty se úspěšně zformovaly právě prostřednictvím akce Red Bull Basement, do které se zapojují i zkušení mentoři z celého světa, aby nadějným týmům poskytovali potřebné know-how a vysvětlovali jim, jak to ve světě technologií i byznysu doopravdy chodí. Něco podobného teď čeká i na české vysokoškoláky.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Program Red Bull Basement pochopil, co bylo třeba pochopit už dávno – že vzdělávání a zkušenosti z reálného světa nejsou posloupnou záležitostí (to znamená, že vystuduji a pak budu teprve možná podnikat), ale musí se naopak aktivně propojovat od prvopočátku, abychom dosáhli co nejšťavnatějších a zároveň škálovatelných inovací,“ míní Sara Polak, spoluzakladatelka pražské organizace Innovation Disrupt House a mentorka programu.
Minutový pitch, který rozhodne
Zásadní otázka: jak začít? Už v těchto dnech mohou vysokoškolští studenti, kteří musí být starší 18 let a ovládat angličtinu na komunikativní úrovni, prostřednictvím redbull.cz/basement zasílat své přihlášky. Ty se skládají prakticky jen z jednoho videa o délce 60 vteřin, v němž co nejpoutavěji odprezentují svůj nápad.
Přihlášky mohou zasílat do 25. října, pak se kolo uzavře a přejde se na hlasování, které bude mít v rukou široká veřejnost. Po vyselektování těch nejzajímavějších nápadů přijde na řadu fáze finálního výběru lokální odbornou porotou, která posoudí, zda je daný nápad proveditelný, dostatečně kreativní a jak velký má dopad.
Od 2. listopadu se pak přejde do akce. Porotci zvolí ten nejlepší nápad pro reprezentování České republiky v globálním finále. Tým s nejlepším nápadem získá přístup k pracovnímu prostředí, k práci s mentory tváří v tvář a také ke globální síti inovátorů.
Vývoj celého nápadu bude probíhat týden, přičemž od 10. do 13. listopadu se budou konat workshopy, sezení z mentory z různých zemí a další networking a vše vyvrcholí finální prezentací, které se zúčastní 38 projektů z celého světa. V ní globální porotci rozhodnou o „nejlepším projektu roku“, který bude nadále podporován. Například zmíněný indický tým EnergyBird se díky tomu dostal i do bootcampu Googlu.