Křídla novým startupům. Do Česka míří akce Red Bull Basement, která hledá ty nejlepší studentské projekty
Horolezec Will Gadd během loňské akce Red Bull Basement v Torontu
Jeden inovativní nápad a příslib zajímavých podnikatelských příležitostí s globálním rozměrem. Možná to zní až příliš jednoduše, ale právě na této rovnici staví Red Bull svou mezinárodní studentskou akci Red Bull Basement, která letos míří i do Česka a CzechCrunch je jejím mediálním partnerem.
O jednom z nejzásadnějších hráčů na poli energetických nápojů se dlouhodobě ví, že jen na plechovkách svůj byznys nestaví. Pozici globálního lovebrandu si vydobyl i díky nejrůznějším akcím ze světa motorsportu, hudby, tance nebo gamingu. Aktivně navíc vstupuje také do oblasti technologií, inovací a startupů a zmíněný Red Bull Basement to jen stvrzuje.
V hlavní roli tohoto programu, který letos startuje svůj třetí ročník, stojí studenti. Přesněji řečeno vysokoškolští studenti s touhou a chutí vymyslet nový projekt, s nímž by mohli vylepšit a posunout nejen své univerzity, ale možná i celý svět.
Mezi dobré příklady patří studentky z Rakouska, které ovládly loňský ročník s aplikací Audvice pro vytváření a sdílení naučného obsahu, nebo třeba kanadský tým s platformou, jež by ve virtuální realitě pomáhala překonávát úzkostí. Za zmínku stojí i indičtí EnergyBird, kteří vymysleli systém pro konvertování energie z chůze na elektřinu.
Nejen tyto projekty se úspěšně zformovaly právě prostřednictvím akce Red Bull Basement, do které se zapojují i zkušení mentoři z celého světa, aby nadějným týmům poskytovali potřebné know-how a vysvětlovali jim, jak to ve světě technologií i byznysu doopravdy chodí. Něco podobného teď čeká i na české vysokoškoláky.