Josef Beneš digitalizuje stavebnictví a krize jeho byznys bleskově roztočila. Na svou aplikaci nabírá dalších 15 milionů
Tradiční offline byznys, jakým stavebnictví bezesporu je, letos i v reakci na koronavirovou krizi zažívá velkou vlnu digitalizace. To hraje do karet startupu Vím o všem, který stojí za vývojem stejnojmenné aplikace ulehčující práci stavebním firmám. Vývoj, který byl původně odhadován na tři roky, musel přitom tým vedený zakladatelem Josefem Benešem zvládnout během tří měsíců.
Příležitost na řemeslném trhu si navíc nechtějí nechat uniknout ani investoři. Potenciál v aplikaci Vím o všem spatřil tuzemský venture kapitálový fond Nation 1, který nyní do projektu Josefa Beneše vkládá investici ve výši 15,5 milionu korun.
„U činností, které není nezbytně nutné dělat fyzicky na stavbě, přecházejí i konzervativní firmy v době koronavirové krize na práci na dálku, a naše aplikace na to byla ve správnou dobu připravená,“ popisuje Beneš, který kvůli rozběhu digitalizační firmy musel prodat veškerý svůj majetek včetně bytového domu a bytů. „Přišel jsem opravdu o vše,“ přiznal původním povoláním zedník v rozhovoru pro CzechCrunch.
Nápad na založení Vím o všem vznikl, když před několika lety pracoval na stavbách a byl unaven ze všech tabulek v Excelu, jež musel neustále vytvářet a předělávat. Rozhodl se proto pustit do vlastního řešení, které dokáže tvorbu stavebního deníku, tabulek mezd nebo přehledu nákladů stavby výrazně ulehčit a částečně automatizovat.
Startup se díky tomu chce stát standardním systémem pro majitele zejména menších a středních stavebních firem. V aplikaci by měli mít možnost jejich majitelé a šéfové řešit vše od administrativy, hlídání zaměstnanců a subdodavatelů až po komunikaci s developery.
„Čím jednodušší bude pro dělníka na stavbě přihlášení do práce nebo zaevidování, že si půjčil nějaké nářadí, tím větší přínosy bude aplikace mít pro všechny, od dělníků přes stavbyvedoucí až po investory staveb,“ říká Beneš s tím, že majitelé stavebních firem prý nejdříve pochybovali o tom, zda se vůbec dá řemeslo digitalizovat. Dle jeho zkušeností však vývoj letošního roku názor stavařů výrazně proměnil a firmy, které spolupráci původně odmítaly, se začaly ozývat samy.
V dalším rozvoji teď čtyřiatřicetiletému podnikateli pomůže investice od Nation 1 ve výši 15,5 milionu korun. Získaný kapitál má posloužit na další vývoj aplikace, její hladký chod při násobně vyšším počtu uživatelů a také na přípravu aplikace pro mezinárodní expanzi.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPro startup jde v letošním roce už o druhé investiční kolo. Na jaře do firmy investoval pět milionů korun podnikatel Jan Janovský, zakladatel české konopné kosmetiky Cannaderm. Dalších 500 tisíc korun a rok práce zdarma pak přidal UI/UX designer a podnikatel v oblasti realit Pavel Popp, jenž se zároveň stal produktovým manažerem firmy. Tyto prostředky přitom měly firmě vystačit na tři roky, kvůli růstu počtu uživatelů a nutnému intenzivnímu vývoji aplikace však Beneš potřeboval rozšířit tým programátorů, což by bez další investice nebylo možné.
„K rozhodnutí investovat do Vím o všem nás přesvědčila vůle zakladatelů změnit obor stavebnictví nejen v České republice, ale i v Evropě. Jsme přesvědčeni, že tvůrci aplikace mají ideální předpoklady pro úspěch, tedy zkušenosti z byznysu i stavebnictví, ale také designu a vývoje aplikací,“ popisuje motivace pro investici partner fondu Nation 1 Martin Bodocký.
„Už současné výsledky napovídají, že jejich produkt zákazníkům nabízí právě to, co na trhu chybí. Fakt, že Josef Beneš zároveň prezentuje službu Vím o všem i v televizním pořadu Fachmani (na televizi Prima – pozn. red.), je pak příjemnou třešničkou na dortu,“ doplňuje Bodocký.