1 106 341 korun. Na této částce se zastavila crowdfundingová kampaň Martina Klesnila a Patrika Fialy, kteří se rozhodli vzít osud svých investigativních reportáží do vlastních rukou a budou je vydávat na vlastní pěst. „Pocity jsou skvělé, byl to náročný měsíc, ale jsme rádi, že to dobře dopadlo,“ hlásí dvojice stojící například za sledovaným seriálem Černota. Teď chtějí naplno rozjet další podobné kauzy.
Cíle si autorské duo rozhodně nedávalo malé. Při startu kampaně Klesnil s Fialou pro CzechCrunch líčili, jak chtějí vybudovat vlastní internetovou televizi například po vzoru DVTV, ale se zaměřením na investigativní reportáže. „Žádná taková internetová televize tu nebyla. Všechny, co vznikaly, byly zaměřené primárně na obsah, který není příliš virální,“ říkal osmadvacetiletý Klesnil.
A právě za tímto cílem teď se svým o rok starším kolegou díky úspěšné kampani na Hithitu vyrazili. Sice se nepodařilo vybrat úplně nejvyšší metu v podobě necelých tří milionů korun, která by rovnou zafinancovala i vznik samostatné platformy, ale minimální cíl v podobě 750 tisíc korun byl bohatě překročen.
„Je to skvělý start, můžeme se pustit do práce, jak jsme plánovali. Samostatná stránka sice zatím nevznikne, ale věříme, že se k ní v budoucnu propracujeme. Začneme teď plnit odměny a vrhneme se na dokončení reportáží, které už máme z 90 procent natočené, ale musíme je sestříhat, což kolikrát zabere ještě více času,“ popisuje plány pro následující měsíce Patrik Fiala.
Foto: Vize
Patrik Fiala, spoluautor podcastu U Kulatého stolu či pořadu Černota
Na další reportáže, kde se Fiala s Klesnilem v minulosti věnovali například drogové problematice či týrání zvířat, na Hithitu přispělo přes 1 100 fanoušků a někteří z nich díky tomu uvidí reportáže dřív než ostatní. Minimálně pro začátek s nimi moderátoři podcastu U Kulatého stolu, kterému se vedle točení reportáží věnují, zamíří znovu na YouTube.
Už při zahájení kampaně Klesnil s Fialou hovořili o tom, že chtějí jít cestou vlastní internetové televize i proto, aby mohli být kompletně nezávislí a publikovat obsah přesně tak, jak chtějí. Například YouTube totiž může explicitní či jinak problematický obsah mazat – a to je případ pro mnoho reportáží, které již vznikly a pod hlavičkou nového projektu Vize vznikat budou.
„Začneme na YouTube a uvidíme, jak to pojede. Většina našich předchozích reportáží byla demonetizovaná a uvidíme, zda u těch dalších bude stejný problém. Podle toho budeme řešit další možnosti monetizace. Díky našemu podcastu máme zkušenosti s Patreonem a objevují se i další možnosti,“ zmiňuje Klesnil.
Vybrané peníze teď každopádně autorům dávají prostor dokončit několik připravených reportáží a přípravu dalších témat, kterých se prý i během kampaně objevilo hned několik, co si zaslouží pozornost. Vlastní platforma pro internetovou televizi Vize zůstává nadále jako vize, za níž se Klesnil s Fialou poženou, ale vše přijde postupně.
Ať už ale budou videa na YouTube nebo někde jinde, Vize se nechce úplně uzamykat. „Budeme hledat i další možnosti monetizace, ale pravděpodobně to stále budeme držet na dobrovolnické bázi, jako je třeba Patreon a ostatně byl i Hithit, kde nás podpořilo přes tisíc lidí. To je pro nás potvrzení, že je o naší tvorbu zájem,“ říká Klesnil.
Foto: Vize
Martin Klesnil, spoluautor podcastu U Kulatého stolu či pořadu Černota
Je to pro oba zároveň potvrzení, že má smysl pustit se do tvorby na vlastní pěst, protože v předchozích letech Fiala s Klesnilem své reportáže natáčeli pro Stream a Televizi Seznam. „Vždy jsme byli pod Seznamem, což jsou velká média, ale teď vidíme, že jít po vlastní ose jde a lidé o to mají zájem,“ pochvaluje si dobrý start Klesnil, který míní, že takových projektů a tvůrců bude stále víc.
„Velká média jako Stream pomalu ztrácí svá výsadní postavení, jaká měla dřív,“ dodává a jeho slova potvrzuje i jiné autorské duo Janek Rubeš a Honza Mikulka. I ti dlouho tvořili pod Seznamem, ale nyní oznámili, že se vedle svého světoznámého projektu Honest Guidevrátí na YouTube i s další tvorbou. Bude tak zajímavé sledovat, jací další tvůrci se vydají podobnou cestou.
Ostatně i Klesnil s Fialou a Rubeš s Mikulkou volí různé cesty, ať už co se týče tvorby jako takové, tak zejména monetizace, která je pro udržitelnost takových projektů logicky klíčová. Klesnil prozrazuje, že během kampaně na Hithitu se ozvalo i mnoho lidí, kteří by je rádi podpořili i mimo kampaň, klidně třeba většími částkami, a tak je pravděpodobné, že u vybraného jednoho milionu nezůstanou a jednou vznikne i zmíněná samostatná internetová televize Vize.
Pro Stream.cz a později Televizi Seznam, do níž byl Stream integrován, Klesnil s Fialou točili své pořady zhruba šest let a nasbírali s nimi přes 50 milionů zhlédnutí. Jejich tvorba napomohla k prosazení novely na ochranu zvířat proti týrání nebo vytvoření policejního týmu Krystal, který za svoji činnost zadržel více než 100 drogových dealerů. A oba slibují, že podobný dopad mají mít i jejich nové reportáže, tentokrát už pod vlastním projektem Vize.
Vysoká očekávání, globální ambice a v zádech jedna z nejúspěšnějších technologických firem, která z Česka dobývá celý svět. Když Livesport před čtrnácti dny spouštěl svůj projekt FlashNews, v butovických kancelářích a na home officech byli jeho zaměstnanci patrně připraveni na náročné týdny. Ale asi ne na takové. „Udělali jsme chybu,“ přiznává Filip Horký.
Právě osmadvacetiletý bývalý novinář přišel do Livesportu před rokem, aby se pustil do ambiciózního projektu, z něhož se později staly FlashNews. Centrum veškerého dění, kde má člověk na jednom místě najít všechny zprávy z tisíců zdrojů, které ho zajímají. Jenže projekt hned po startu tvrdě narazil. Vydavatelské domy se okamžitě vzbouřily, že jim FlashNews kradou obsah.
Nejprve se strhla velká debata na Twitteru, do níž se zapojili i zástupci největších mediálních domů, a následně přišla také oficiální reakce. „Důrazně se vymezujeme proti chování provozovatele webů flashnews.com a flashsport.cz, při kterém dochází k nedovolenému přebírání autorského obsahu, včetně neoprávněného vytěžování databáze,“uvedlo ve svém prohlášení Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
Členy SPIR jsou například CNC, ČTK, Economia, Mafra, Seznam.cz či Vltava Labe Media a právě největším hráčům tuzemského mediální trhu, k nimž se veřejně připojilo i několik menších (například Info.cz či Zdopravy.cz), se fungování FlashNews vůbec nelíbilo. Dle jejich názoru služba přebírala jejich obsah v takové míře, která je zásadně poškozuje.
Princip fungování FlashNews je založen na tom, že na jednom místě agreguje informace z tisíců zdrojů, přičemž z jednotlivých webů přebírá titulek, perex a fotografii a přidává odkaz na daný web. Právě to však dle vydavatelů zásadním způsobem zasahovalo do jejich práv duševního vlastnictví a po FlashNews žádali stažení jejich obsahu.
Foto: FlashNews
Proti FlashNews se vzbouřili největší vydavatelé
„Vykrádání obsahu způsobuje, že na našem obsahu profituje také provozovatel webů flashnews.com a flashsport.cz. Takové chování nese znaky nekalé soutěže a parazitování na naší pověsti. Přicházíme tak o naše čtenáře, o návštěvnost a tím i o příjmy ze zobrazené reklamy, která financuje tvorbu kvalitního obsahu,“ uvedl pro CzechCrunch mluvčí Economie Jakub Kašpar.
V tu chvíli se – opět zejména na Twitteru – rozhořela právnická přestřelka, kdy na jedné straně vydavatelé tvrdili, že mají od právníků stanoviska, že FlashNews porušují pravidla, zatímco druhá strana tvrdila, že postupuje v souladu s právem. Přestože si Filip Horký se svým týmem i nadále stojí za svým, po velkém mediálním tlaku nakonec obsah vybraných vydavatelů z aplikace FlashNews zmizel.
„Udělali jsme chybu. Nezvládli jsme hlavně komunikaci s vydavateli. Tedy s těmi, se kterými chceme od začátku jednat. Nejde jen o ty největší. Část veřejného prostoru jsme jednoduše nedokázali přesvědčit o tom, co přicházíme dělat a jak to chceme dělat,“ přiznává Horký v rozhovoru pro CzechCrunch, jehož celé znění si můžete přečíst na konci článku.
„V mém přístupu bylo příliš arogance a představ, že každý přece uvidí, že je to skvělé.“
„Čekali jsme, že ne všichni vydavatelé hned uvidí naši službu tak, jak ji vidíme my – tedy že z ní mohou profitovat, stejně jako z ní profitují uživatelé. Chtěli jsme je o tom přesvědčit, ale nečekali jsme, jak silný hlas proti nám zazní. A jak rychle,“ doplňuje Horký. Mnoho vydavatelů přitom jeden z hlavních problémů vidělo v tom, že s nimi z FlashNews před jejich spuštěním nikdo nekomunikoval.
„Zástupci projektu FlashNews nás před puštěním svého webu nekontaktovali s návrhem spolupráce,“ uvedla pro CzechCrunch mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová. „Komunikovali s námi, ale od samého počátku jsme jasně deklarovali, že o tento druh spolupráce nemáme zájem,“ sdělil Jakub Kašpar postoj Economie, pod níž patří například iHned.cz či Aktuálně.cz.
Byť evidentně se všemi hráči zástupci FlashNews před svým spuštěním nejednali, Filip Horký trvá na tom, že jeho cílem byla od začátku taková dohoda s vydavateli, která by dávala smysl pro pro obě strany. Způsob, jakým k tomu chtěl minimálně v některých případech dojít – tedy nejprve spustit a až pak jednat –, ale u vydavatelů zásadním způsobem narazil.
Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch
Filip Horký, šéf produktu v Livesport News
„Náš obsah bychom nechali zobrazovat na jiných portálech pouze v případě, že by s námi druhá strana podepsala licenční smlouvu, která by pro nás byla z finančního i právního hlediska výhodná,“ doplňuje za Economii Jakub Kašpar. K ničemu takovému zatím nedošlo a po několika dnech od spuštění nakonec ve FlashNews couvli a obsah vydavatelů, kteří se ozvali, stáhli.
„Nedokázali jsme vysvětlit naši vizi a i já osobně jsem v tomto selhal. V mém přístupu bylo příliš arogance a představ, že každý přece uvidí, že je to skvělé. A že ho nejdeme ohrožovat, ale že se chceme snažit dostávat k lidem věci, které by vědět měli a které třeba doposud míjeli,“ říká šéf FlashNews Horký s tím, že se již s částí vydavatelů nyní vedou jednání o možné cestě do budoucna.
Modelů, jak by taková spolupráce mohla vypadat, existuje vícero. V aplikaci FlashNews aktuálně z těch větších médií zůstávají například Deník N či CNN Prima News, ale Horký nastavený model spolupráce nechce prozrazovat. „S každým médiem jednáme individuálně, a proto bychom neradi o detailech spolupráce mluvili,“ říká a hovořit zatím nechce ani o monetizačních modelech, na jakých má být do budoucna postaveno fungování samotných FlashNews.
„Souhlasili jsme s přebíráním titulku a perexu, nemáme s tím problém. Nic víc domluvené není,“ uvedl pro CzechCrunch Ján Simkanič, ředitel Deníku N. Zpravodajský portál CNN Prima News s FlashNews dle svého vyjádření o možnostech spolupráce dál jedná, ale prozatím svůj obsah ze služby nestahuje. Na spolupráci by se ve FlashNews rádi dohodli i s dalšími hráči, ale jejich reputace minimálně u těch, kteří nechali svůj obsah stáhnout, utrpěla zásadní rány.
„Aktuálně o žádné formě spolupráce s projektem FlashNews neuvažujeme, tedy nemáme ani stanovené podmínky, za jakých bychom byli ochotni náš obsah nabízet,“ říká Aneta Kapuciánová ze Seznamu, který provozuje zpravodajský portál Seznam Zprávy. Vedle něj už nyní v aplikaci FlashNews nejsou ani třeba Blesk, iHNed, Aktuálně.cz, Info.cz, iDnes či Novinky.cz.
K obviněním, že FlashNews krade obsah, Filip Horký říká, že z pohledu zobrazování obsahu třetích stran postupují stejně jako jiné služby, které jsou už dlouhé roky na trhu. Obsah třetích stran zobrazují například RSS čtečky či služba Google News, avšak každá funguje na trochu jiném principu. O rozdílech mezi RSS čtečkou a agregátorem, se mimo jiné rozepsal na Info.cz Martin Malý.
Detail článku v aplikaci FlashNews
„Zásadní rozdíl je v tom, že RSS kanály slouží výlučně pro osobní potřebu našich čtenářů, zatímco FlashNews využívají náš autorský obsah pro komerční účely. To je však možné pouze s naším předchozím písemným souhlasem, respektive po sjednání licenční smlouvy, která určí podmínky vzájemné spolupráce,“ uvádí mluvčí Economie Jakub Kašpar.
Právě licenční smlouvu má mediální dům vydávající také Hospodářské noviny či týdeník Respekt podepsanou s Google News, které taktéž shromažďují zprávy z různých zdrojů. Kolem fungování zpravodajského agregátoru Googlu ostatně také byly velké spory, které současné dění kolem FlashNews v mnohém připomínají a navíc stále probíhají.
Jeden podstatný rozdíl, který zmiňují i mnozí vydavatelé, tu ovšem ve fungování Google News a FlashNews je vidět hned „na první klik“. Zatímco služba Googlu zobrazí jen titulek (případně s fotkou) a při kliknutí odkáže rovnou na daný web, na FlashNews je mezikrok v podobě další stránky, kde je navíc i perex – až tam se může uživatel prokliknout na původní zdroj zprávy.
Tady se pak debata vrací zpět k budoucí monetizaci FlashNews, která je zatím zahalena tajemstvím. Jednou z variant je například oblepení (nejen) této stránky s detailem článku reklamou, na níž by vydělával pouze provozovatel FlashNews (společnost Livesport News patřící Livesportu), byť by to bylo i díky obsahu jiných vydavatelů. A těm se to nelíbí.
Ve FlashNews uživatelé nenajdou jen zprávy z největších zpravodajských serverů, čerpat mohou i ze sociálních sítí, úředních vývěsek obcí, webů sportovních klubů či ministerstev. Z více než deseti tisíc zdrojů představují média prý jen desetinu, ale bez těch největších zpravodajských serverů, které denně sledují miliony lidí, by byla funkčnost FlashNews značně omezena.
„I teď se na FlashNews dostanete k obrovskému množství informací ze světa, z domova nebo třeba i z bulváru. To ale pochopitelně neznamená, že by nebyla spolupráce s co nejširším portfoliem vydavatelů důležitá,“ přiznává Filip Horký. Rozhovor v celém znění, na jehož otázky odpovídal šéf FlashNews po e-mailu, najdete níže. Potvrzuje v něm mimo jiné to, že změny se dotknou také podobně fungující služby FlashSport, která byla spuštěna před několika měsíci.
FlashNews má za sebou pořádně horké dva týdny. Když jste službu spouštěli, čekali jste, že může něco podobného nastat? Čekali jsme, že ne všichni vydavatelé hned uvidí naši službu tak, jak ji vidíme my – tedy že z ní mohou profitovat, stejně jako z ní profitují uživatelé. Chtěli jsme je o tom přesvědčit, ale nečekali jsme, jak silný hlas proti nám zazní. A jak rychle.
Tak hlasitý odpor nás překvapil i z toho důvodu, že na té úplně základní věci – tedy, že zobrazujeme jen krátký úryvek textu a celý článek je vždy k dispozici na cílovém webu – není nic nového a obdobné služby už mnoho let na trhu fungují. A podobně silné vyjádření emocí vůči nim jsme nezaznamenali.
Udělali jste chybu? Udělali. Nedokázali jsme naši vizi k vydavatelům správně komunikovat. Nepovedlo se nám vysvětlit klíčovým hráčům na trhu, že nepřicházíme jako jejich konkurenti, ale jako někdo, kdo s nimi chce spolupracovat. A kdo chce zároveň dostávat obsah z desítek tisíc zdrojů k relevantním uživatelům.
Stačí si uvědomit, jak spousta z nás doposud na internetu funguje. Jdete na jeden, dva weby, na kterých si projedete, o čem zrovna píšou, a možná si něco přečtete. Jenže „internet“ taky může být spousta velmi zajímavých stránek, které publikují jenom o tom úzkém výseku vaší záliby. A vy byste se o něčem takovém bez FlashNews dozvídal daleko komplikovaněji.
Co se přesně ve FlashNews dělo a proč jste se nakonec rozhodli největší vydavatele z platformy odstranit? Jak jsem říkal, nezvládli jsme hlavně komunikaci s vydavateli. Tedy s těmi, se kterými chceme od začátku jednat. Nejde jen o ty největší. Část veřejného prostoru jsme jednoduše nedokázali přesvědčit o tom, co přicházíme dělat a jak to chceme dělat. Když odhlédnete od toho, co FlashNews přináší navíc, tak například z pohledu zobrazování obsahu třetích stran postupujeme stejně jako jiné služby, které jsou už dlouhé roky na trhu.
To jsme ale nedokázali vysvětlit a i já osobně jsem v tomto selhal. V mém přístupu bylo příliš arogance a představ, že každý přece uvidí, že je to skvělé. A že ho nejdeme ohrožovat, ale že se chceme snažit dostávat k lidem věci, které by vědět měli a které třeba doposud míjeli. K téhle chybě jsme se museli postavit. Vydavatele, kteří vyjádřili nesouhlas s tím, že jsou mezi našimi zdroji, jsme z FlashNews odstranili. A chceme s nimi jednat – s částí už jednáme –, jaká je možná cesta do budoucna.
Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch
Filip Horký, šéf produktu v Livesport News
Dopředu jste byli domluvení například se CNN Prima News a Deníkem N, ti na platformě zůstávají? Jak je nastavená vaše spolupráce se CNN Prima News a Deníkem N? S každým médiem jednáme individuálně, a proto bychom neradi o detailech spolupráce mluvili.
Jak to vypadá s dalšími vydavateli? Dokážete se domluvit? Já věřím, že se nakonec dokážeme domluvit s drtivou většinou vydavatelů. Určitě mohu slíbit, že pro úspěch těchto jednání uděláme maximum.
Víte už teď, že někdo na vaší platformě prostě nebude? Dosud se nestalo, že bychom od některého z vydavatelů, se kterým se chceme dohodnout, dostali rezolutní odpověď ve smyslu: „Je úplně jedno, co nabízíte a co děláte, na tohle vám nikdy nepřistoupíme.“
Ozvali se ještě další hráči, kteří v tom vidí problém? Všechny, kteří se aktivně ozvali a vyjádřili svůj nesouhlas s tím, že jsou ve FlashNews zahrnuti, jsme vyřadili. Tohle je jenom jedna část toho, co je nyní vidět. Na druhé straně evidujeme desítky žádostí od vydavatelů a zdrojů, kteří ve FlashNews nejsou a mají zájem tam být. Komunikujeme s nimi a ve chvíli, kdy se domluvíme na tom, jak bude spolupráce vypadat, tak je přidáváme.
Tvrdíte, že největší vydavatele nutně nepotřebujete, ale pokud by na platformě dlouhodobě nebyli, nebude to pro spoustu uživatelů problém, protože právě tento obsah vyhledávají? I teď se na FlashNews dostanete k obrovskému množství informací ze světa, z domova nebo třeba i z bulváru. To ale pochopitelně neznamená, že by nebyla spolupráce s co nejširším portfoliem vydavatelů důležitá. Budování a rozvíjení FlashNews by bez těch největších bylo určitě o něco náročnější a trvalo by déle. Ale jeho podstatu – tedy ulehčení uživatelům, aby se dostali ke všem informacím, které je zajímají a které skutečně ovlivňují jejich život – to nijak nemění.
Síla FlashNews nezávisí na konkrétním vydavateli – naší misí je dát dohromady maximální možný počet zdrojů informací a umět je uživateli nabídnout. On sám se pak má rozhodnout, jaké zdroje konzumovat chce a jaké ne. Jaká témata ho třeba nezajímají a nechce o nich dostávat informace. To jsou věci, které se často objevují v diskuzích – lidé třeba nechtějí, aby na ně vyskakovaly články o vraždách nebo dopravních nehodách. U nás budou mít možnost, jak se tomu vyhnout.
Řeší se kradení obsahu, fotek apod. Vy tvrdíte, že dodržujete zákon, vydavatelé tvrdí, že ho porušujete. Původně jste s tím chtěli dojít až k soudu, nakonec jste ale couvli dřív. Neměli jste tedy pravdu?
K soudu jsme s tím dojít nechtěli. Ne proto, že bychom se báli, že FlashNews něco porušují – i teď si stojíme za tím, že jsou absolutně v souladu se současným českým a evropským právem. Zobrazujeme jen omezenou část článku a jeho celé znění je vždy k dispozici až na cílovém webu, kde ho vydavatel plně monetizuje. Z naší strany tak nedochází k žádnému poškozování jeho příjmů. Naopak fungování FlashNews v prvních dnech ukázalo, že si lidé díky nám hledají cestu na weby, na které by jinak nedošli.
Nechtěli jsme ale nikoho přesvědčovat o našem pohledu až u soudu. Naší hlavní ambicí bylo a musí být obhájit svou vizi projektu FlashNews před partnery u jednacího stolu.
Jak by vlastně měl vypadat budoucí byznys model za FlashNews, který jste chtěli teprve rozvíjet? O tom bych v téhle chvíli mluvit nechtěl, omlouvám se.
Vlna kritiky se přenesla vedle FlashNews také na FlashSport. Bude se měnit i jeho fungování? Ano, bude. Ten příběh se stále vyvíjí, myslím, že nemá smysl sdílet nějaké závěry, dokud nejsou finální.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.