Martin Klesnil a Patrik Fiala vybrali na své investigativní reportáže přes milion korun. Je to pro nás skvělý start, říkají
Martin Klesnil a Patrik Fiala vybrali na své investigativní reportáže přes milion korun
1 106 341 korun. Na této částce se zastavila crowdfundingová kampaň Martina Klesnila a Patrika Fialy, kteří se rozhodli vzít osud svých investigativních reportáží do vlastních rukou a budou je vydávat na vlastní pěst. „Pocity jsou skvělé, byl to náročný měsíc, ale jsme rádi, že to dobře dopadlo,“ hlásí dvojice stojící například za sledovaným seriálem Černota. Teď chtějí naplno rozjet další podobné kauzy.
Cíle si autorské duo rozhodně nedávalo malé. Při startu kampaně Klesnil s Fialou pro CzechCrunch líčili, jak chtějí vybudovat vlastní internetovou televizi například po vzoru DVTV, ale se zaměřením na investigativní reportáže. „Žádná taková internetová televize tu nebyla. Všechny, co vznikaly, byly zaměřené primárně na obsah, který není příliš virální,“ říkal osmadvacetiletý Klesnil.
A právě za tímto cílem teď se svým o rok starším kolegou díky úspěšné kampani na Hithitu vyrazili. Sice se nepodařilo vybrat úplně nejvyšší metu v podobě necelých tří milionů korun, která by rovnou zafinancovala i vznik samostatné platformy, ale minimální cíl v podobě 750 tisíc korun byl bohatě překročen.
„Je to skvělý start, můžeme se pustit do práce, jak jsme plánovali. Samostatná stránka sice zatím nevznikne, ale věříme, že se k ní v budoucnu propracujeme. Začneme teď plnit odměny a vrhneme se na dokončení reportáží, které už máme z 90 procent natočené, ale musíme je sestříhat, což kolikrát zabere ještě více času,“ popisuje plány pro následující měsíce Patrik Fiala.
Na další reportáže, kde se Fiala s Klesnilem v minulosti věnovali například drogové problematice či týrání zvířat, na Hithitu přispělo přes 1 100 fanoušků a někteří z nich díky tomu uvidí reportáže dřív než ostatní. Minimálně pro začátek s nimi moderátoři podcastu U Kulatého stolu, kterému se vedle točení reportáží věnují, zamíří znovu na YouTube.
Už při zahájení kampaně Klesnil s Fialou hovořili o tom, že chtějí jít cestou vlastní internetové televize i proto, aby mohli být kompletně nezávislí a publikovat obsah přesně tak, jak chtějí. Například YouTube totiž může explicitní či jinak problematický obsah mazat – a to je případ pro mnoho reportáží, které již vznikly a pod hlavičkou nového projektu Vize vznikat budou.