Objednat přes aplikaci, vyzvednout a jít. Fastfoodový řetězec Chipotle otevírá svou první digitální restauraci bez stolů
Důležitou součástí restaurace je kromě jídla také její design, atmosféra a zkrátka vše, co ovlivňuje, jak se v ní cítíme. Nová newyorská pobočka Chipotle, jednoho z největších amerických fastfoodových řetězců, na všechny tyto aspekty myslí, ale nechce, aby se v ní lidé zdržovali. Funguje tedy pouze jako výdejní místo, kde si jen vyzvednete krabičku s jídlem.
V době pandemie bylo něco podobného jen otázkou času. Mnoho restaurací po celém světě je zavřeno a další hledají způsoby, jak svůj byznys v těchto náročných měsících udržovat. Ačkoliv karanténa vývoj situace urychlila, způsob, jakým lidé přistupují ke stravování, se mění dlouhodobě a je poháněný technologiemi. A týkají se i objednávání jídla.
Zákazníci do první „digital-only“ prodejny Chipotle, zaměřující se na mexickou kuchyni, přijdou až poté, co si vybrali menu v aplikaci a lidé ve výdejně ho začali připravovat. Na místě už tak v mnoha případech nemusejí dále čekat a stačí jim, když na pokladně sdělí patřičný kód.
Pak dostanou objednávku a mohou jít. Vlastně musí – na pobočce je totiž jen pár stolečků a lavička, která je připravena pro několik čekajících. Celou myšlenkou je minimální fronta, rychlé a hladké fungování a v neposlední řadě snadnější sociální distancování.
Interiér této „digitální“ pobočky je navržený tak, aby stále zprostředkovával typickou atmosféru řetězce Chipotle se všemi charakteristickými zvuky a vůněmi vycházejícími z otevřené kuchyně. Vše ale slouží především k zachování identity značky, která v tomto případě prezentuje výrazně jinou zkušenost.
Ve výdejně si například nelze ani objednat u pokladny. To lze skutečně pouze přes aplikaci, ať už přímo té od Chipotle nebo třetích stran jako Uber Eats. Kromě osobního vyzvednutí je zde samozřejmě i možnost nechat si jídlo dovézt až ke dveřím.
I když se tak může zdát, že výdejní Chipotle je do velké míry reakcí na pandemii (ostatně i v Česku teď restaurace fungují jen jako výdejní okénka), spíše tomu tak není. Americký fastfoodový řetězec zkrátka už dlouhodobě zaznamenává rostoucí zájem o objednávání jídla online. Za poslední čtvrtletí, ač vzhledem k situaci méně vypovídající o normální době, si lidé svůj oběd vybrali na webu firmy až v polovině případů.