Storyous spojuje síly se Zdeňkem Pohlreichem a dalšími. Spouští rozvoz jídel, který má být férovější k restauracím

Peter BrejčákPeter Brejčák

onemenu-kratky-pohlreich-treslin

Foto: Storyous

Ondřej Krátký (Liftago), šéfkuchař Zdeněk Pohlreich a Igor Třeslín (Storyous) spojují síly

0Zobrazit komentáře

Česká gastronomická scéna prochází náročným obdobím. Jediná možnost, jak se mohou aktuálně restaurace udržet v chodu, je provozovat výdejní okénko nebo vozit jídlo zákazníkům domů. Rozvozové služby však dle některých restaurací nenabízejí zrovna nejférovější podmínky a právě jim chce teď podat pomocnou ruku startup Storyous se šéfkuchařem a majitelem několika restaurací Zdeňkem Pohlreichem a přepravní platformou Liftago.

Společně představili platformu OneMenu.cz, který dle jejích zakladatelů staví na férovosti vůči zákazníkům, dopravcům i samotným restauracím. Podle statistik gastro startupu Storyous má aktuálně otevřeno jen přibližně polovina tuzemských restaurací a tržby v gastronomii se v říjnu meziročně propadly o 49 procent. Nová služba jim měla provoz podpořit.

„Služba OneMenu.cz funguje už od jarní vlny epidemie jako online objednání z výdejního okénka. Díky poptávce od mnoha restaurací teď službu rozšiřujeme také o možnosti rozvozu a jsem moc rád, že se s námi projekt rozhodli spoluvytvářet a dál rozvíjet právě Zdeněk Pohlreich a Liftago, které poskytne službu rozvozu,“ představuje novinku Igor Třeslín, šéf Storyous.

imperial-rozvoz

Foto: Storyous

Díky službě OneMenu.cz má být rozvoz jídel pro restaurace levnější

OneMenu funguje z pohledu zákazníka stejně jako konkurenční služby pro objednávání jídel, tedy například Dáme jídlo, Wolt nebo Bolt Food. Storyous si však u každé objednávky účtuje marži ve výši 3,79 procenta a cena samotného rozvozu pak záleží na rozhodnutí provozovatele podniku.

„Za rozvoz z restaurace k sobě domů zákazník zaplatí částku, kterou si určí restaurace,“ přibližuje Ondřej Krátký, spoluzakladatel a výkonný ředitel Liftaga. Restaurace se tak podle něj může rozhodnout, jakou část nákladu za dopravu vezme na sebe a jakou část uhradí její zákazník – úroveň může nastavit například na 69 korun a zbytek zaplatí sama.

„Pro restauraci samotnou je cena rozvozu s Liftagem fixní, nenavyšuje se tedy pro restaurace s hodnotou celkové objednávky,“ doplňuje Krátký. U stávajících rozvozových služeb je obvykle model takový, že si berou z ceny jídla provizi ve výši až několika desítek procent, přičemž dopravu v řádech desítek korun platí nad rámec toho zákazník.

„Konkrétní částku bohužel sdělovat nebudeme, nastavili jsme ji ale férově a úplně stejnou pro všechny. Funguje ve dvou tarifech dle vzdálenosti. Rozvoz do čtyř kilometrů je tedy o něco levnější než nad čtyři kilometry,“ upřesňuje Igor Třeslín.

Online objednávky přijímá už na 400 restaurací

Do OneMenu je aktuálně zapojeno přes 2 000 restaurací, které mají nyní otevřeno, a podle Storyous přes tuto službu přijímají 25 až 30 procent všech objednávek, což by se mělo s možností rozvozu ještě navýšit. Už teď přijímá online objednávky přes 400 restaurací, které doteď měly možnost využívat svůj vlastní rozvoz, nebo rozvoz s jinými firmami než Liftago.

„U Liftaga ale dokážeme garantovat ty samé podmínky pro všechny a perfektní kvalitu služeb,“ doplňuje Třeslín s tím, že Liftago aktuálně funguje ve dvanácti českých městech a rozvozová služba OneMenu tak bude k dispozici restauracím po celé zemi, ne pouze v Praze.

liftago

Foto: Liftago

Vůz přepravní služby Liftago

„První prioritou restaurací je teď přežít tuto krizi. V dosavadních podmínkách by ale kvůli marži rozvozových služeb naše přežití muselo být na úkor kvality surovin, ze kterých jídlo připravujeme. A takový způsob přežití nevyhovuje nikomu. Restaurace chtějí vařit dobré jídlo a zákazníci chtějí jíst kvalitní pokrmy. To umožní OneMenu.cz, které je teď nejlepší volbou pro nás všechny. Není to zadarmo, ale je to fér,“ doplňuje Zdeněk Pohlreich.

Známý šéfkuchař se do projektu zapojil zejména v oblasti vývoje produktu a marketingu, které řeší z pohledu majitele nebo provozního restaurace. Třeslín tak vysvětluje, že nejde jen o čistě marketingovou spolupráci, ale opak je pravdou.

„Zdeněk do projektu přinesl spoustu energie a sám si uvědomuje, že objednávky z restaurací online, ať už ve formě online objednání jídla s sebou nebo rozvozu jídla či zřízení jakéhosi e-shopu, jsou teď nutností pro každou rozumně smýšlející restauraci,“ doplňuje šéf Storyous.