Nejočekávanější hra roku je tady. Cyberpunk 2077 ohromí svým propracovaným světem a spletitým dějem
Když se počátkem roku 2013 objevila krátká upoutávka na hru Cyberpunk 2077, působila tak trochu jako zjevení. Ve dvou minutách bez dialogů uvedla fascinující dystopický svět založený na (vyjma roku) stejnojmenné deskové hře a naznačila tragický příběh. „Přijde, až bude hotový,“ stálo na konci. Tehdy nikdo netušil, že se tato poznámka skutečně naplní. Předlouhé čekání se ale možná vyplatilo. Cyberpunk 2077 totiž dnes oficiálně vychází.
Cyberpunk 2077 se odehrává ve městě zvaném Night City, stojícím na troskách nejtěžšího období lidské civilizace. Svět prošel několika zničujícími válkami, rozsáhlými klimatickými změnami a takřka úplným rozpadem demokracie, stejně jako globální ekonomiky. Když se lidstvo pomalu zotavuje, roste také jedno z mála obrovských měst shromažďujících všechny společenské vrstvy, velké korporace a technologie umožňující lidem stávat se kyborgy – Night City.
Zde proběhne podle všeho jeden z nejvíce pohlcujících herních zážitků minimálně posledních let. Hráči si na začátku budou moci kromě pohlaví a vzhledu postavy vybrat, ve které části technokratické společnosti začnou, jak se jí budou pohybovat a jakými kličkami se bude vyvíjet jejich příběh. Budou se řídit korporátními pravidly a snažit se neskončit na ulici, nebo začnou od ničeho a jakýmikoliv dostupnými prostředky se protlačí na vrchol?
Každopádně si svůj kus žvance v Night City pokusí utrhnout snad tolik hráčů, jako jich žije v nikdy nespícím virtuálním městě. Polské vývojářské studio CD Projekt Red, které za hrou stojí, uvádí, že byl počet předobjednávek uspokojivý, což u jedné z nejdražších her v historii naznačuje velká čísla. Podle odhadů videoherních analytiků citovaných agenturou Bloomberg by se očekávaného hitu mohlo prodat 30 milionů kopií za rok, což by ho vystřelilo mezi nejprodávanější hry vůbec.
První kontroverze se přitom objevila hned po představení prvních detailů o Cyberpunku 2077 před dvěma lety. „RPG hra z pohledu první osoby? Vždyť to se dělá u obyčejných stříleček!“ znělo od veřejnosti. Tvůrci ale stáli za svým, že jim jde o maximální pohlcení hráče. Nakonec to opravdu funguje a něco jiného by už možná působilo zvláštně.