CzechCrunch už dávno není jen internetový magazín. Stavíme kolem něj další vertikály, jako jsou podcasty, online i offline eventy, komunitní platformu CzechCrunch Shine a provozujeme také CzechCrunch Jobs, portál, který ukazuje ty nejlepší pracovní nabídky v Česku, a to nejen ze startupového světa. A byť si toho na první pohled nemusíte všimnout, spustili jsme novou verzi Jobs, která znamená zejména pro inzerenty velké změny k lepšímu.
V rámci CzechCrunch Jobs nově zpřístupňujeme možnost okamžité inzerce. Kreditový systém se přitom může zdát jako funkcionalita, která sama o sobě nic nového nepřináší. Na podobné bázi fungují i jiné pracovní portály, ty nejznámější z nich obvykle mají tuto funkcionalitu zavedenou.
„Zakládáme si na co největší přístupnosti. Stačí párkrát kliknout a pozici máte vyvěšenou. Kredity nakupovat nemusíte, vždy máte na výběr, jestli pozici zaplatit rovnou bez kreditů, nebo si zařídit kredity i pro další inzerci. Důvodem pro zavedení kreditů bylo především zdržení inzerentů při platbě, pokud neměli k dispozici firemní platební kartu,“ říká Michal Ptáček, zakladatel CzechCrunche.
Pokud si nakoupíte kredity, na účtě vám zůstanou, dokud je nevypotřebujete. Nic vás tedy netlačí inzerovat, pokud zrovna ve firmě nemáte otevřené pozice. Až je mít budete, nakoupené kredity pro okamžité vyvěšení budou připraveny.
CzechCrunch Jobs navíc nesplňuje běžné parametry pracovního portálu. Inzerent totiž nevyplňuje klasicky celý popis pozice, vkládá jen odkaz na kompletní inzerát na kariérních stránkách firmy nebo na jiném pracovním portále. CzechCrunch Jobs tak dodává jednotlivým pozicím primárně vizibilitu, a to na platformě, již měsíčně navštíví měsíčně bezmála 900 tisíc čtenářů, kteří mají aktivní zájem o byznys a technologie. Kandidát se o pozici uchází už tedy skrze jiný aplikační systém.
„Nemáme ambice konkurovat tuzemským portálům a vytvářet něco, co už tu je. Naopak. Oslovujeme naši cílovou skupinu skrze mix zajímavých příležitostí ve firmách, kterých si stojí za to všimnout, ať už inzerují kdekoliv. Chceme jet na kvalitu, ne na kvantitu.“
Foto: CzechCrunch
Na CzechCrunch Jobs nově zavádíme kreditový systém
Pokud se rozhodnete na platformě volné pracovní pozice inzerovat, máte téměř vyhráno. CzechCrunch Jobs to umožňuje na pár kliknutí. Základní cena za inzerci je 500 Kč bez DPH, pokud zvolíte Premium inzerci a s tím spojené výhody, bude vás to stát 1 900 Kč bez DPH.
Při zvolení základní verze inzerce se pozice objeví podle data zveřejnění ve výpise pozic za Premium pozicemi. S možností Premium se vaše nabídka zobrazí ve výpisu nahoře, navíc pak ještě v postranním widgetu na hlavní stránce CzechCrunch a v nejbližším čísle čtrnáctidenního newsletteru CzechCrunch Jobs. S kredity se navíc pojí množstevní slevy – čím víc kreditů nakoupíte, tím víc jich dostanete zdarma. O tom, jak kreditový systém funguje, si můžete přečíst tady.
Možností předplatit si kredity a inzerovat pozici bez placení, jakmile bude potřeba, to nekončí. Vylepšovat platformu budeme nyní především na straně uživatele kandidáta, který na stránkách hledá novou práci. Na novinky se můžete těšit na začátku jara 2021.
Ostravské Divadlo Mír jde už od založení před čtyřmi lety tak nějak vlastní cestou. Je to jedno z mála soukromých divadel v Česku, velká část převážně komediální tvorby je původní, nové publikum si získává mnohdy na YouTube a nedávno spustilo vlastní streamovací službu MírPlay. Zkrátka opakovaně demonstruje, jak může moderní divadlo fungovat a bavit.
Jaké jiné divadlo by mělo za temné doby pandemie uspět než to, které se zaměřuje na humornou tvorbu odvádějící mysl od existenciálních úvah. V Míru se navíc s takovým přístupem ještě před letošním březnem rozhodli vydat přímo za diváky na YouTube a se sérií ztřeštěných skečů Tři tygři nedávno vyhráli Křišťálovou lupu. Příchod lockdownů je přitom motivoval pokračovat dál, takže pro svou online tvorbu vytvořili nový domov, MírPlay.
Za 90 korun měsíčně nebo 900 korun ročně zde divák podle modelu Netflixu dostane přístup ke kompletní natočené tvorbě Divadla Mír, od klasických divadelních záznamů přes skeče Tří tygrů až po filmově natočené inscenace či původní filmy. Ačkoliv Mír nemá uzavřený soubor herců, na většině obsahu se podílí jeho centrální členové. Přestože tedy fyzická hlediště už několik měsíců zejí prázdnotou, v Ostravě mají pořád plné ruce práce.
Foto: Jan Lipovský
Vyplašení, jedna ze sérií skečů Divadla Mír, paroduje reality show Vyvolení
Založením vlastního nezávislého divadla si Albert Čuba, majitel, ředitel a herec Míru, hlavně splnil osobní sen. Na úvěr koupil nevyužívanou budovu někdejšího kina ze třicátých let, dal zrekonstruovat její vnitřní prostory, nechal je přizpůsobit potřebám každodenních inscenací a za pár let vybudoval stálici ostravského kulturního prostoru.
Není proto překvapivé, že když jsme se ho zeptali na motivaci vytvořit vlastní streamovací službu, řekl pro CzechCrunch: „Snad to nebude znít nějak vzletně, ale důvod, proč jsme se rozhodli jít cestou vlastní platformy, je nejspíš nějaká základní touha po nezávislosti.“
Aktuálně je mezi prémiovým odběrem kanálů na YouTube, Patreonem, Twitchem a dalšími službami relativně snadné najít cestu, jak fanouškům umožnit přispět, z hlediska Divadla Mír ale každá obsahuje nějaký kompromis nebo právě bod závislosti. O tom už ostatně před časem pro CzechCrunch hovořili Martin Klesnil a Patrik Fiala, kteří taktéž chystají vlastní televizi.
„Když přejímáte řešení třetí strany, automaticky jste závislí také na jejích rozhodnutích a dříve nebo později se vám některá z nich prostě nebudou líbit,“ poznamenává Čuba. Ze začátku živých streamů na YouTube proto diváci mohli dobrovolně přispívat načtením QR kódu z videa. Už tehdy vše probíhalo bez prostředníků nebo přecházení na jiný web, v jednoduchém rozhraní jen stačilo vybrat částku a potvrdit odeslání.
Postupem času ale ostravské divadlo začalo uvažovat o robustnějším řešení, které by se nemuselo spoléhat ani na fungování platformy Googlu a bylo by přizpůsobené jeho potřebám. Navíc po půl roce protipandemických opatření v Míru usoudili, že spíše než žádat o dobrovolné příspěvky je v pokročilém stádiu pandemie rozumnější jiný model.
„V průšvihu jsou teď úplně všichni. Proto lidem už delší dobu neříkáme, aby nás podpořili, ale aby nás případně odměnili za to, že je na internetu bavíme,“ říká Čuba. A MírPlay v takovém otočení přístupu představuje další logický krok – lidé místo podporování divadla jednoduše platí za službu stejně, jako by si koupili vstupenku.
Výhodou zcela vlastní platformy je pak přímá transakce, kde je jasné, co se s penězi děje. „V dnešní době je přece vše nastaveno tak, že se tvůrce může se svým fanouškem spojit napřímo. Rovnou. Bez napojení třetí strany,“ dodává ředitel Divadla Mír.
V takovém kontextu je už jasné, proč se alternativou nestala nedávno spuštěná streamovací služba Dramox Martina Hájka, která rychle roste. Divadlo Mír by tam navíc nezapadlo hlavně kvůli povaze své tvorby. „Dramox je skvělý, ale my aktuálně máme jediný záznam hry, který by se tam dal umístit,“ zmiňuje Čuba.
Převážný zbytek obsahu, co s kolegy každý den vytváří, jde svou vlastní cestou. Jedním z hlavních formátů na MírPlay jsou „filmové inscenace“ podle divadelních her, jejichž snahou je překračovat hranice klasických divadelních záznamů. „Od začátku je koncipujeme tak, že divák bude výsledné dílo sledovat na obrazovce, a k divadelnímu textu přistupujeme jako k filmovému scénáři,“ vysvětluje ambiciózní třinecký rodák.
Podobný koncept se v Česku nedávno objevil už v rámci projektu Film naživo, který chce také divákům u obrazovek poskytnout zkušenost, jakou by při klasické návštěvě divadla nezažili. Přenášením inscenací do exteriérů rozšiřuje fantazijní svět a prostřednictvím kamer na oblečení zase umožňuje herce následovat až do zákulisí.
Web streamovací služby MírPlay
Zatímco se však Film naživo pod vedením režiséra Viktora Tauše zaměřuje spíše na náročnější artovou tvorbu, Divadlo Mír své publikum hlavně baví. Jeho principál jako přibližný příměr zmiňuje například americký zábavní pořad Saturday Night Live. Díky tomu se Třemtygrům na YouTube podařilo získat už přes 200 tisíc odběratelů a téměř 39 milionů zhlédnutí. Úspěšný byl také start MírPlay, které má dva týdny po spuštění přes dva tisíce předplatitelů.
Vytvořit streamovací službu jde i ve třech
Čuba přitom zmiňuje, že by jich bylo ještě mnohem více, kdyby službu v den spuštění nepotkal „pěkný fuckup související právě s jedinou závislostí na třetí straně ve formě platební brány“. Společnosti, která ji poskytla, se zrovna se začátkem MírPlay sesypal server. Zbytek technologického řešení, vytvořeného přímo lidmi z Divadla Mír, ale prý proběhl bez větších problémů.
S prvotní myšlenkou na základní strukturu webu a způsobem hostování videí přišel sám ředitel divadla. Následně šel postupně za vývojářem Martinem a grafikem Honzou, z nichž každý navíc paralelně s tím režíroval a hrál, staral se o marketing Míru nebo studoval. „Ve výsledku na tom tři lidé pracovali intenzivně asi od půlky září a 10. prosince jsme to spustili,“ uzavírá Čuba proces vývoje vlastní streamovací služby.
Řečnicky se přitom ptá, kolik času, lidí a peněz by asi podobný projekt zabral v klasickém startupovém prostředí, kde by vznikal jako nová placená videoplatforma. V podnikatelském duchu pak vytvořené technické řešení nabízí i jiným divadlům, které by měly zájem se cestou MírPlay vydat také – s vlastním obsahem na vlastním webu.
Foto: Jan Lipovský
Albert Čuba jako hlavní hrdina Smrti talentovaného vepře
Jelikož se Divadlo Mír pustilo v zásadě do konkurování Netflixu a dalším streamovacím službám, do své knihovny chystá mnoho obsahu. Momentálně vedle scének Tří tygrů, se zpožděním nadále dostupných i na YouTube, nabízí například filmovou inscenaci Smrt talentovaného vepře. Připravují se ale také vážnější tituly, například v podobě Čapkova Adama stvořitele. Ten se na jevišti neobjevil už dlouho a ve filmovějším záznamu dokonce nikdy.
Kromě toho v Míru pracují na celovečerních filmech, seriálech a dalším zábavním obsahu. Ačkoliv Divadlo Mír nemělo problém vyprodávat sál před pandemií a jeho ansámbl se těší, až to bude zase možné, lockdown pro něj neznamená krizi. Albert Čuba ostatně zmiňuje, že MírPlay vzniklo právě kvůli němu.
Na jednu stranu představuje řešení současného problému, na druhou je to další vývojové stádium divadelního formátu, který mohou mladší generace považovat za zastaralý. Ostravský soubor sice nesbírá prestižní divadelní ceny, svým osobitým přístupem se mu ovšem daří reagovat na dnešní publikum a zaujmout ho tam, kde je. Ať je to třeba vedle vtípků na YouTube nebo Netflixu.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.