Nová verze CzechCrunch Jobs usnadní život inzerentům. Kreditový systém urychluje vyvěšování pracovních pozic

Petra FritschPetra Fritsch

ccjobs3Insider

Foto: CzechCrunch

Na CzechCrunch Jobs nově zavádíme kreditový systém

0Zobrazit komentáře

CzechCrunch už dávno není jen internetový magazín. Stavíme kolem něj další vertikály, jako jsou podcasty, online i offline eventy, komunitní platformu CzechCrunch Shine a provozujeme také CzechCrunch Jobs, portál, který ukazuje ty nejlepší pracovní nabídky v Česku, a to nejen ze startupového světa. A byť si toho na první pohled nemusíte všimnout, spustili jsme novou verzi Jobs, která znamená zejména pro inzerenty velké změny k lepšímu.

V rámci CzechCrunch Jobs nově zpřístupňujeme možnost okamžité inzerce. Kreditový systém se přitom může zdát jako funkcionalita, která sama o sobě nic nového nepřináší. Na podobné bázi fungují i jiné pracovní portály, ty nejznámější z nich obvykle mají tuto funkcionalitu zavedenou.

„Zakládáme si na co největší přístupnosti. Stačí párkrát kliknout a pozici máte vyvěšenou. Kredity nakupovat nemusíte, vždy máte na výběr, jestli pozici zaplatit rovnou bez kreditů, nebo si zařídit kredity i pro další inzerci. Důvodem pro zavedení kreditů bylo především zdržení inzerentů při platbě, pokud neměli k dispozici firemní platební kartu,“ říká Michal Ptáček, zakladatel CzechCrunche.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pokud si nakoupíte kredity, na účtě vám zůstanou, dokud je nevypotřebujete. Nic vás tedy netlačí inzerovat, pokud zrovna ve firmě nemáte otevřené pozice. Až je mít budete, nakoupené kredity pro okamžité vyvěšení budou připraveny.

CzechCrunch Jobs navíc nesplňuje běžné parametry pracovního portálu. Inzerent totiž nevyplňuje klasicky celý popis pozice, vkládá jen odkaz na kompletní inzerát na kariérních stránkách firmy nebo na jiném pracovním portále. CzechCrunch Jobs tak dodává jednotlivým pozicím primárně vizibilitu, a to na platformě, již měsíčně navštíví měsíčně bezmála 900 tisíc čtenářů, kteří mají aktivní zájem o byznys a technologie. Kandidát se o pozici uchází už tedy skrze jiný aplikační systém.

„Nemáme ambice konkurovat tuzemským portálům a vytvářet něco, co už tu je. Naopak. Oslovujeme naši cílovou skupinu skrze mix zajímavých příležitostí ve firmách, kterých si stojí za to všimnout, ať už inzerují kdekoliv. Chceme jet na kvalitu, ne na kvantitu.“ 

jobs-kr2

Foto: CzechCrunch

Na CzechCrunch Jobs nově zavádíme kreditový systém

Pokud se rozhodnete na platformě volné pracovní pozice inzerovat, máte téměř vyhráno. CzechCrunch Jobs to umožňuje na pár kliknutí. Základní cena za inzerci je 500 Kč bez DPH, pokud zvolíte Premium inzerci a s tím spojené výhody, bude vás to stát 1 900 Kč bez DPH.

Při zvolení základní verze inzerce se pozice objeví podle data zveřejnění ve výpise pozic za Premium pozicemi. S možností Premium se vaše nabídka zobrazí ve výpisu nahoře, navíc pak ještě v postranním widgetu na hlavní stránce CzechCrunch a v nejbližším čísle čtrnáctidenního newsletteru CzechCrunch Jobs. S kredity se navíc pojí množstevní slevy – čím víc kreditů nakoupíte, tím víc jich dostanete zdarma. O tom, jak kreditový systém funguje, si můžete přečíst tady.

Možností předplatit si kredity a inzerovat pozici bez placení, jakmile bude potřeba, to nekončí. Vylepšovat platformu budeme nyní především na straně uživatele kandidáta, který na stránkách hledá novou práci. Na novinky se můžete těšit na začátku jara 2021.

Se Třemi tygry ovládli internet a teď spouští streamovací službu. Chceme nezávislost, říká ředitel Divadla Mír

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

divadlo-mir-1Insider

Foto: Jan Lipovský

Část složení ostravského Divadla Mír

0Zobrazit komentáře

Ostravské Divadlo Mír jde už od založení před čtyřmi lety tak nějak vlastní cestou. Je to jedno z mála soukromých divadel v Česku, velká část převážně komediální tvorby je původní, nové publikum si získává mnohdy na YouTube a nedávno spustilo vlastní streamovací službu MírPlay. Zkrátka opakovaně demonstruje, jak může moderní divadlo fungovat a bavit.

Jaké jiné divadlo by mělo za temné doby pandemie uspět než to, které se zaměřuje na humornou tvorbu odvádějící mysl od existenciálních úvah. V Míru se navíc s takovým přístupem ještě před letošním březnem rozhodli vydat přímo za diváky na YouTube a se sérií ztřeštěných skečů Tři tygři nedávno vyhráli Křišťálovou lupu. Příchod lockdownů je přitom motivoval pokračovat dál, takže pro svou online tvorbu vytvořili nový domov, MírPlay.

Za 90 korun měsíčně nebo 900 korun ročně zde divák podle modelu Netflixu dostane přístup ke kompletní natočené tvorbě Divadla Mír, od klasických divadelních záznamů přes skeče Tří tygrů až po filmově natočené inscenace či původní filmy. Ačkoliv Mír nemá uzavřený soubor herců, na většině obsahu se podílí jeho centrální členové. Přestože tedy fyzická hlediště už několik měsíců zejí prázdnotou, v Ostravě mají pořád plné ruce práce.

ostrava-divadlo-mir-soubor_jan-lipovsky-2

Foto: Jan Lipovský

Vyplašení, jedna ze sérií skečů Divadla Mír, paroduje reality show Vyvolení

Založením vlastního nezávislého divadla si Albert Čuba, majitel, ředitel a herec Míru, hlavně splnil osobní sen. Na úvěr koupil nevyužívanou budovu někdejšího kina ze třicátých let, dal zrekonstruovat její vnitřní prostory, nechal je přizpůsobit potřebám každodenních inscenací a za pár let vybudoval stálici ostravského kulturního prostoru.

Není proto překvapivé, že když jsme se ho zeptali na motivaci vytvořit vlastní streamovací službu, řekl pro CzechCrunch: „Snad to nebude znít nějak vzletně, ale důvod, proč jsme se rozhodli jít cestou vlastní platformy, je nejspíš nějaká základní touha po nezávislosti.“

Aktuálně je mezi prémiovým odběrem kanálů na YouTube, Patreonem, Twitchem a dalšími službami relativně snadné najít cestu, jak fanouškům umožnit přispět, z hlediska Divadla Mír ale každá obsahuje nějaký kompromis nebo právě bod závislosti. O tom už ostatně před časem pro CzechCrunch hovořili Martin Klesnil a Patrik Fiala, kteří taktéž chystají vlastní televizi.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Když přejímáte řešení třetí strany, automaticky jste závislí také na jejích rozhodnutích a dříve nebo později se vám některá z nich prostě nebudou líbit,“ poznamenává Čuba.  Ze začátku živých streamů na YouTube proto diváci mohli dobrovolně přispívat načtením QR kódu z videa. Už tehdy vše probíhalo bez prostředníků nebo přecházení na jiný web, v jednoduchém rozhraní jen stačilo vybrat částku a potvrdit odeslání.

Postupem času ale ostravské divadlo začalo uvažovat o robustnějším řešení, které by se nemuselo spoléhat ani na fungování platformy Googlu a bylo by přizpůsobené jeho potřebám. Navíc po půl roce protipandemických opatření v Míru usoudili, že spíše než žádat o dobrovolné příspěvky je v pokročilém stádiu pandemie rozumnější jiný model.

„V průšvihu jsou teď úplně všichni. Proto lidem už delší dobu neříkáme, aby nás podpořili, ale aby nás případně odměnili za to, že je na internetu bavíme,“ říká Čuba. A MírPlay v takovém otočení přístupu představuje další logický krok – lidé místo podporování divadla jednoduše platí za službu stejně, jako by si koupili vstupenku.

Výhodou zcela vlastní platformy je pak přímá transakce, kde je jasné, co se s penězi děje. „V dnešní době je přece vše nastaveno tak, že se tvůrce může se svým fanouškem spojit napřímo. Rovnou. Bez napojení třetí strany,“ dodává ředitel Divadla Mír.

V takovém kontextu je už jasné, proč se alternativou nestala nedávno spuštěná streamovací služba Dramox Martina Hájka, která rychle roste. Divadlo Mír by tam navíc nezapadlo hlavně kvůli povaze své tvorby. „Dramox je skvělý, ale my aktuálně máme jediný záznam hry, který by se tam dal umístit,“ zmiňuje Čuba.

vasky-stanek-top

Přečtěte si takéÚspěšný rok ve Vasky. Boty ze Zlína jsou na prestižní adrese v centru Prahy a míří za rekordními tržbami i do světaÚspěšný rok ve Vasky. Boty ze Zlína jsou na prestižní adrese v centru Prahy a míří za rekordními tržbami i do světa

Převážný zbytek obsahu, co s kolegy každý den vytváří, jde svou vlastní cestou. Jedním z hlavních formátů na MírPlay jsou „filmové inscenace“ podle divadelních her, jejichž snahou je překračovat hranice klasických divadelních záznamů. „Od začátku je koncipujeme tak, že divák bude výsledné dílo sledovat na obrazovce, a k divadelnímu textu přistupujeme jako k filmovému scénáři,“ vysvětluje ambiciózní třinecký rodák.

Podobný koncept se v Česku nedávno objevil už v rámci projektu Film naživo, který chce také divákům u obrazovek poskytnout zkušenost, jakou by při klasické návštěvě divadla nezažili. Přenášením inscenací do exteriérů rozšiřuje fantazijní svět a prostřednictvím kamer na oblečení zase umožňuje herce následovat až do zákulisí.

ostrava-divadlo-mir-mirplay

Web streamovací služby MírPlay

Zatímco se však Film naživo pod vedením režiséra Viktora Tauše zaměřuje spíše na náročnější artovou tvorbu, Divadlo Mír své publikum hlavně baví. Jeho principál jako přibližný příměr zmiňuje například americký zábavní pořad Saturday Night Live. Díky tomu se Třem tygrům na YouTube podařilo získat už přes 200 tisíc odběratelů a téměř 39 milionů zhlédnutí. Úspěšný byl také start MírPlay, které má dva týdny po spuštění přes dva tisíce předplatitelů.

Vytvořit streamovací službu jde i ve třech

Čuba přitom zmiňuje, že by jich bylo ještě mnohem více, kdyby službu v den spuštění nepotkal „pěkný fuckup související právě s jedinou závislostí na třetí straně ve formě platební brány“. Společnosti, která ji poskytla, se zrovna se začátkem MírPlay sesypal server. Zbytek technologického řešení, vytvořeného přímo lidmi z Divadla Mír, ale prý proběhl bez větších problémů.

S prvotní myšlenkou na základní strukturu webu a způsobem hostování videí přišel sám ředitel divadla. Následně šel postupně za vývojářem Martinem a grafikem Honzou, z nichž každý navíc paralelně s tím režíroval a hrál, staral se o marketing Míru nebo studoval. „Ve výsledku na tom tři lidé pracovali intenzivně asi od půlky září a 10. prosince jsme to spustili,“ uzavírá Čuba proces vývoje vlastní streamovací služby.

Řečnicky se přitom ptá, kolik času, lidí a peněz by asi podobný projekt zabral v klasickém startupovém prostředí, kde by vznikal jako nová placená videoplatforma. V podnikatelském duchu pak vytvořené technické řešení nabízí i jiným divadlům, které by měly zájem se cestou MírPlay vydat také – s vlastním obsahem na vlastním webu.

ostrava-divadlo-mir-albert-cuba_lipovsky-1

Foto: Jan Lipovský

Albert Čuba jako hlavní hrdina Smrti talentovaného vepře

Jelikož se Divadlo Mír pustilo v zásadě do konkurování Netflixu a dalším streamovacím službám, do své knihovny chystá mnoho obsahu. Momentálně vedle scének Tří tygrů, se zpožděním nadále dostupných i na YouTube, nabízí například filmovou inscenaci Smrt talentovaného vepře. Připravují se ale také vážnější tituly, například v podobě Čapkova Adama stvořitele. Ten se na jevišti neobjevil už dlouho a ve filmovějším záznamu dokonce nikdy.

grok-2

Přečtěte si takéNoví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězuNabízí režim pro dospělé a plánují únos papeže. Noví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězu

Kromě toho v Míru pracují na celovečerních filmech, seriálech a dalším zábavním obsahu. Ačkoliv Divadlo Mír nemělo problém vyprodávat sál před pandemií a jeho ansámbl se těší, až to bude zase možné, lockdown pro něj neznamená krizi. Albert Čuba ostatně zmiňuje, že MírPlay vzniklo právě kvůli němu.

Na jednu stranu představuje řešení současného problému, na druhou je to další vývojové stádium divadelního formátu, který mohou mladší generace považovat za zastaralý. Ostravský soubor sice nesbírá prestižní divadelní ceny, svým osobitým přístupem se mu ovšem daří reagovat na dnešní publikum a zaujmout ho tam, kde je. Ať je to třeba vedle vtípků na YouTube nebo Netflixu.