Pojištění jako benefit pro zákazníky do každého e-shopu. Mall Pay nabídne pojistky produktů i menším hráčům

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

adam-kolesa-mallpay1

Foto: Mall Pay

Adam Kolesa, CEO Mall Pay

0Zobrazit komentáře

Když si kupujete třeba nový telefon, možná vám k němu e-shop při nákupu nabídne prodlouženou záruku nebo pojištění pro případ krádeže. To však umí zpravidla jen ti největší hráči mezi internetovými obchodníky. Nabídnout takové benefity i pro menší a střední e-shopy chce nyní fintechový startup Mall Pay.

Projekt ze společné garáže Mall Group a ČSOB tím poprvé rozšiřuje paletu služeb, dosud totiž po vzoru tuzemského Twista a dalších světových firem stavěl na odložených platbách. Nově online obchodníkům nabídne také pojišťovací produkty, čímž využívá skutečnosti, že v něm poloviční podíl od loňského roku drží velká banka.

Společně s ČSOB Pojišťovnou připravilo Mall Pay několik druhů pojištění, které si budou moci zákazníci pořídit přímo během nákupu produktu třeba i v malém specializovaném e-shopu. Právě takové obchody totiž na podobné doplňkové služby s ohledem na svou velikost zpravidla nedosáhly.

„Jako provozovatel e-shopu na běžné pojištění pro své zákazníky pravděpodobně nedosáhnete, protože nebudete mít minimální obraty ani garantované prodeje. Pojišťovny nemají zájem dávat tento benefit někomu, kdo prodá týdně třeba jen desítky kusů,“ popisuje pro CzechCrunch situaci na trhu Adam Kolesa, šéf Mall Pay.

mall_pay_pojisteni

Foto: Mall Pay

Mall Pay e-shopům nově nabídne i pojištění produktů

Český startup sice není úplně první, kdo se o nabídku pojišťovacích služeb i pro menší hráče pokouší, ale přináší výhodu v podobě maximální automatizace celého procesu. Mall Pay se tak v e-shopu napojí na seznam produktů a ke každému z nich díky chytrému algoritmu automaticky přiřadí vhodnou pojistkou. Může jít o pojištění pro případ poškození či krádeže nebo prodlouženou záruku.

Důležitá může být pro obchodníky také skutečnost, že nemusí využívat Mall Pay pro odložené platby, ale pojišťovací produkty mohou zavést nezávisle na tom, jaké platební metody nabízí. K dispozici je navíc mají zcela zdarma, protože byznys model je postaven na samotném pojištění, které platí zákazník.

„ČSOB Pojišťovna má logicky byznys na jednotlivých pojistkách, Mall Pay benefit a konkurenční výhodu pro e-shopy a zprostředkovatelskou provizi od pojišťovny,“ potvrzuje Adam Kolesa. Podmínky vychází z klasického pojištění ČSOB Pojišťovny, přičemž Mall Pay dokáže zprostředkovat i menším hráčům podmínky, na něž by běžně nedosáhly.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Jde to díky tomu, že má Mall Pay rámcovou smlouvu, tudíž se u pojišťovny bere jako jeden klient, který agreguje velké množství produktů z různých e-shopů. Tím e-shop dosáhne na stejné podmínky jako třeba největší hráči. Vyřešili jsme za e-shopy nepříjemné věci – jsme prostředníkem mezi pojišťovnou a obchodníkem,“ doplňuje Kolesa.

Pro zákazníka má být pojištění cenově podobné jako u největších e-shopů, zaplatí tedy průměrně kolem 12 až 13 procent z ceny produktu. V Mall Pay věří, že díky jednoduché implementaci a rostoucímu zájmu zákazníků o podobné doplňkové služby získají první desítku partnerů ještě letos – do příští vánoční sezony už chtějí jít se stovkou partnerů.

Se svou odloženou platbou je Mall Pay po dvou letech ve více než 150 e-shopech a uvádí přes 100 tisíc klientů. Před měsícem oznámilo spuštění vlastních platebních karet, kterých v rámci pilotu rozdistribuovalo již téměř tisíc. Jedná se o další způsob, jak dostat své služby k více zákazníkům, kteří mohou díky kartám odkládat platby nejen v e-shopech s integrovaným tlačítkem Mall Pay, ale i kdekoliv jinde.

Mixit roste a expanduje do Rumunska. Český výrobce müsli se chce v tržbách přiblížit 400 milionům

Peter BrejčákPeter Brejčák

mixit

Foto: Mixit

Zakladatelé Mixit Tomáš Huber a Martin Wallner

0Zobrazit komentáře

Tomáš Huber a Martin Wallner budují e-shop Mixit již deset let a zákazníkům v něm umožňují si namixovat vlastní směs cereálií, müsli, oříšků, ovesných kaší a dalších více než sedmdesáti ingrediencí. Tím se podnikatelská dvojice trefila do trendu nárůstu zdravého stravování, díky čemuž se jejich byznysu daří udržovat meziroční růst v desítkách procent a zároveň expandovat i do zahraničí. Teď míří již do čtvrté země, kterou je Rumunsko.

Mixit ve svém posledním fiskálním roce končícím v březnu 2020 dosáhl na tržby ve výši 300 milionů korun, rok předtím to přitom bylo 248 milionů. Vzhledem k aktuální situaci si podnikatelé zatím netroufají říct konkrétní odhad výsledků letošního fiskálního roku, jelikož hodně záleží na aktuální rekordní sezoně a také schopnosti dopravců doručovat zásilky zákazníkům.

Ve vyjádření pro CzechCrunch však zakladatelé e-shopu neskrývají optimismus. „Zatím naštěstí nemáme důvod myslet si, že růst na úrovni 25 až 30 procent nedodržíme. Čísla tomu napovídají,“ prozrazuje Tomáš Huber. Tržby v aktuálním fiskálním roce by tak dosáhly úrovně přibližně 380 milionů korun.

„Za růst vděčíme především velkému množství nových produktů, letos jsme jich spustili rekordní množství. Opět jsme zvětšili a zefektivnili expedici tak, že nás nebrzdí ani při největší poptávce po dobrotách, jako je třeba teď,“ doplňuje svého kolegu Martin Wallner.

tomas_huber_martin_wallner_mixit-min

Foto: Mixit

Zakladatelé Mixit Tomáš Huber a Martin Wallner

Pandemie koronaviru letos na jaře zasáhla byznys Mixitu výrazně. Byl totiž vypnutý velkoobchodní prodej výrobků pro prodejny zdravých výživ a obecně malých obchodů. Zákazníci ale společnost podrželi – ještě více totiž začali nakupovat online na jejím e-shopu, kde Mixitu zajistili nadprůměrné prodeje.

Jako štěstí navíc podnikatelské duo označuje fakt, že nebyla zasažena ani výroba mixů. „Samozřejmě jsme ale závislí na dodávkách surovin, obalů a podobně. Několik našich klíčových dodavatelů zasažených bylo, což brzdilo a brzdí i nás. Ale prostě to zatím vypadá lépe, než jsme mohli vůbec doufat,“ vypráví Huber.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pro svůj další rozvoj si teď jako vánoční dárek e-shop nadělil expanzi do Rumunska, kam zavítá po rozšíření na Slovensko, do Polska a Maďarska. Díky vstupu na nový trh firma plánuje v následujícím fiskálním roce udržet růst ve výši 30 procent, přičemž zahraniční expanzi považuje za důležitý motor k růstu.

Na domácím českém trhu je značka už relativně etablovaná a v absolutních číslech roste nejvíce – v loňském fiskálním roce tuzemský trh generoval 78 procent z celkových tržeb. V zahraničí ale firma vidí ještě větší potenciál, do konce příštího roku proto plánuje, aby prodeje v Rumunsku na celkových výsledcích dosahovaly podílu pěti až deseti procent.

„V Rumunsku zatím neexistuje žádný podobný projekt individualizovaného müsli, proto jsme přesvědčeni, že zde můžeme dosáhnout na opravdu zajímavá čísla velmi rychle, a to i díky tomu, že máme skvělý rumunsko-český tým, který má přehled o dění v zemi a lokálních specifikách,“ dodává Wallner.