České herní studio Bohemia utržilo 1,6 miliardy a zažilo prodejně druhý nejúspěšnější rok. Dařilo se DayZ i Arma 3
Vývojářská společnost Bohemia Interactive patří k matadorům české herní scény a stojí za tituly, které hrají miliony lidí napříč celým světem. Své silné postavení potvrdila i během loňského roku, jenž se jí navzdory pandemii vydařil a dostala se na tržby přes 1,6 miliardy korun. Dohromady navíc prodala 5,7 milionu kopií svých her a má za sebou historicky druhý nejúspěšnější rok po stránce prodejů.
Příběh „bohemky“ se začal psát už v roce 1999, kdy ji založili bratři Španělé. Dva roky nato vyrukovali s titulem Operace Flashpoint, který nastínil jejich budoucí směřování – vojenské simulace. Ačkoliv dnes už Bohemia Interactive proniká i do jiných žánrů, nastupující série pod názvem Arma se stala jejich vlajkovou lodí a velké oblibě se těší dodneška.
Svědčí o tom i výsledky za rok 2020. Poslední (a nejúspěšnější) díl této série, Arma 3, který hráče přenáší do fiktivního prostředí plného vojenských operací, jen za minulé období čítal přes 2,3 milionu aktivních hráčů, přičemž dohromady se ho prodalo na 1,13 milionu kusů. Dobře se dařilo i dodatečnému obsahu, který si lze ke hře přikupovat.
Takzvaných DLCček se za loňský rok prodalo 2 240 483 kusů, na které slyšeli především její skalní hráči. Právě komunita fanoušků postavená okolo Arma 3 pomohla Bohemii k těmto výsledkům, jelikož pravidelně produkuje nový obsah, kterým se titul doplňuje. Ostatně pro ně studio v červnu uvedlo nový update zahrnující více nástrojů a assetů pro tvoření.
V uplynulých dvanácti měsících si Bohemia našla čas i na vykopnutí dvou dalších aktualizací a mimo jiné oznámila důležité rozšíření. To bude zaměřeno na období studené války, ve kterém hráči dostanou vojenskou techniku Československé lidové armády 80. let a jejích západních protějšků ze zemí NATO.