Ackee využívá nastupující digitalizace ve firmách. Čeští vývojáři v roce 2020 vyrostli na 100 milionů korun
Loňská pandemická situace zásadním způsobem zvedla zájem společností o digitalizaci, což se podepisuje i na výsledcích vývojářských firem, které s ní pomáhají. Je to i případ české agentury Ackee, která se zabývá vývojem mobilních a webových aplikací a podle publikovaných výsledků dosáhla obratu na úrovni 100 milionů korun.
To je v meziročním srovnání přibližně o 25 milionů korun více a dvojnásobně více oproti roku 2018. „Přitom se nám podařilo udržet marži výrazně nad obvyklým agenturním průměrem dvacet procent,“ doplňuje pro CzechCrunch ředitel Ackee Martin Půlpitel s tím, že ziskovost firmy před úroky, odpisy a daněmi (EBITDA) dosáhla desítek milionů.
„Poprvé jsme měli oprávněné obavy z velké krize související s pandemií COVID-19. Reagovali jsme rychle, zavedli preventivní opatření a situaci vyhodnocovali každý den. Měli jsme štěstí, ale štěstí přeje připraveným,“ hodnotí loňský rok Půlpitel.
Ackee má za svou téměř devítiletou historii na kontě již přes 250 aplikací v oborech od financí přes sdílenou ekonomiku až po delivery služby. V loňském roce agentura například ve spolupráci s tuzemským Livesportem spustila aplikaci pro bleskové sportovní zpravodajství FlashSport a aplikaci FlashNews zaměřenou na obecné zpravodajství, proti které se však postavili někteří vydavatelé obsahu.
Dále Akcee pro mediální skupinu CME spustilo videotéku a například J&T Banka si agenturu vybrala jako dodavatele mobilního internetového bankovnictví. Dalším velkým projektem z dílny pražské firmy byla aplikace pro Světový fond na ochranu přírody (WWF), která v Německu funguje jako průvodce chráněnými oblastmi.