Od aplikace na volání k disrupci call center. Slovensko-český CloudTalk získal investici 155 milionů korun
Slovensko-český startup CloudTalk modernizuje call centra a teď oznámil získání investice ve výši šest milionů eur, tedy zhruba 155 milionů korun. Do firmy zaměstnávající šedesát lidí v Bratislavě a Praze vložil kapitál fond henQ Capital Partners, v tuzemsku známý díky investici do startupu Mews, s přispěním Point Nine Capital, do jehož investičního portfolia spadá například Merxu Václava Lišky, Revolut nebo Typerfome.
Nové kolo navazuje na předešlou seed investici z roku 2019, kdy do startupu vložil 34 milionů korun tuzemský fond Presto Ventures. Celkově tak investoři podpořili CloudTalk v dalším rozvoji již téměř 190 miliony korun. Podle vyjádření zakladatelů se během toho osminásobně zvýšila valuace startupu, ale přesnou částku říct nechtějí.
„V CloudTalku jsme začínali jako pár jedinců posedlých novou cloudovou technologií. Dnes náš tým čítá 57 členů devíti různých národností. Přitom obsluhujeme tisíce zákazníků z více než 80 zemí světa. Naším plánem je ztrojnásobit počet zaměstnanců a vyvinout několik nových integrací k produktu. Zároveň míříme k zřízení inovativní laboratoře, která se zaměří na umělou inteligenci,“ popisuje Martin Malych, spoluzakladatel firmy.
Mladý startup, který má hlavní sídlo v Bratislavě, hlásí, že v loňském roce jeho tržby vyrostly na dva miliony eur, což je v přepočtu přes 50 milionů korun a meziroční růst o více než 220 procent. CloudTalk je prozatím ve ztrátě, což však považují jeho zakladatelé zejména v prvních letech za součást hry.
„Náš záměr pro tento rok ani ten následující není budování ziskovosti. Chceme tržbami narůst meziročně o 150 % a na to určitě utratíme více peněz, než vyděláme. Je to standard pro jakýkoliv jiný SaaS byznys po investičním kole Series A,“ říká pro CzechCrunch Martin Malych. Nejprve totiž musí CloudTalk investovat do toho, aby získal nové zákazníky, od nichž mu pak budou plynout příjmy.
CloudTalk zakládal v roce 2018 Malych společně s Viktorem Vanekem jako jednoduchou aplikaci k volání. Brzy si však uvědomili potenciál na trhu call center a svůj produkt tak přizpůsobili novému užití. Aktuálně mají klienty z osmdesáti zemí světa a obecně se soustředí zejména na týmy zákaznické podpory a salesu menších a středních firem do tří tisíc uživatelů.
Poptávka po cloudových call centrech je přitom podle vyjádření zakladatelů větší než kdykoliv předtím, trend lidí pracujících na dálku rostoucí zájem ještě umocňuje. I v době e-mailů, live chatů a chatbotů je totiž právě telefonování jedním z nejrychlejších způsobů, jakým zákazníci řeší své problémy.
Většina call center je však podle CloudTalku pořád postavena na zastaralém řešení. Dlouhodobě stagnující telekomunikační trh s globální velikostí 50 miliard dolarů ročně tak chce bratislavský startup posunout směrem k moderním technologiím. Hlavním cílem je poskytovat dlouhodobě nedotčenou kvalitu hovorů a automatizaci pracovních postupů.