Startup Vím o všem se mění na Stavario. Hlásí 6 tisíc uživatelů a digitalizovat stavebnictví míří i do Vietnamu
Josef Beneš jako stavař dlouhodobě narážel na opakující se problémy s řízením staveb, až se nakonec rozhodl, že je vyřeší sám s vlastní aplikací. Aby pak svůj startup digitalizující tradiční offline byznys rozběhl, prodal veškerý svůj majetek. Loňská koronavirová krize vlnu digitalizace stavebnictví o to více nakopla, z čehož teď těží i Benešovo Stavario.
Technologický startup na trhu začínal pod názvem Vím o všem, nedávno však i kvůli plánované expanzi do zahraničí prošel rebrandingem na mezinárodně použitelné Stavario. Pod tímto názvem funguje také aplikace, která stavebníkům, stavebním firmám i investorům dává online přehled o průběhu stavby, majetku či docházce dělníků.
Stavario podle vyjádření pro CzechCrunch v loňském roce utržilo nižší jednotky milionů korun. Jako tradiční startup při rozjezdu je zatím ve ztrátě, což mu dovoluje v listopadu oznámená investice od tuzemského venture kapitálového fondu Nation 1 ve výši 15 milionů korun. Prostředky přitom směřuje zejména na vývoj a marketing.
To se projevuje na rostoucích ukazatelích firmy. Aktuálně aplikaci využívá 443 firem, dominantní část z nich je přitom ve fázi testování, což prodlužuje i situace spojená s pandemií. Počet uživatelů od loňského května ale narostl ze čtyř tisíc na přibližně 6 200, ve stejném období došlo i k navýšení celkového počtu stavebních projektů, na nichž se Stavario využívá, ze 2 800 na aktuálních 5 635, z čehož je téměř 3 100 aktivních.
Tady se ovšem Benešův startup nezastavuje a aktuálně rozbíhá expanzi na tři zahraniční trhy, konkrétně do Německa, Velké Británie a Vietnamu. Ve všech těchto zemích má Stavario vybrané partnery, kteří mu se startem pomohou, a to i s hledáním vhodných ambasadorů.
„Německý, britský i vietnamský trh jsou násobně větší než ten náš a od chystané expanze si slibujeme hlavně výrazný nárůst uživatelů. Abych byl konkrétní, například ve Velké Británii je okolo dvaceti tisíc stavebních firem, naším cílem je spolupracovat aspoň s jednou desetinou,“ popisuje plány Beneš, který se kromě budování byznysu věnuje moderování pořadu Fachmani na TV Prima.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsI na zahraničních trzích se Stavario snaží reagovat na růst digitalizace stavebnictví, cílí přitom na majitele stavebních firem o velikosti do zhruba stovky zaměstnanců. Mezi základní funkce aplikace patří evidence docházky pracovníků, evidence o výpůjčkách stavebního nářadí elektronický stavební deník, jehož vedení je v Česku povinné ze zákona. Podle Beneše je přitom hlavním přínosem Stavaria úleva od stresu a papírování, ale také zamezení podvodům ve stavebních firmách.
„Naše přidaná hodnota je hlavně v tom, že řešíme reálné potřeby všech uživatelů aplikace od podavače na stavbě po majitele stavební firmy nebo investora stavby. Jeden chce jednoduše nahlásit příchod do práce a odchod z ní, další se potřebuje zbavit dlouhých hodin nad přepisováním tabulek, jiný chce mít jistotu, že se mu neztrácí majetek a neutíkají peníze,“ doplňuje produktový manažer Stavaria Pavel Popp, který dříve do firmy vložil 500 tisíc korun a rok práce zdarma jako UI/UX designér.