Modernizace ubytoven láká investory. Mladí čeští startupisté nabírají pro Accomango 40 milionů korun
Dva kamarádi z ústeckého gymnázia chtějí změnit svět ubytoven. Jejich startup se jmenuje Accomango a loni se stali nejmladší investicí v historii tuzemského investičního fondu Enern (nově Kaya). Ve svých ambiciózních plánech Karel Zheng a Patrick Havlíček, jimž je shodně 24 let, nepolevují a nyní hlásí další velkou investici. Na zmodernizování zkostnatělého trhu mají 40 milionů korun.
Řeč je o moderním propojení ubytovacích kapacit pro dělníky, tzv. modré límečky, s firmami, které pro své pracovníky hledají v různých lokalitách dočasné ubytování. V takových ubytovnách se často stále využívá tužka a papír, přičemž cílem Accomanga je vše zdigitalizovat, zjednodušit rezervaci firmám a přinést více zákazníků majitelům ubytoven.
Mladým spoluzakladatelům sice ještě nebylo ani pětadvacet, ale už teď za sebou mají poměrně pestrou byznysovou minulost, již jsme popsali v rozsáhlém článku letos v únoru a kterou nyní chtějí zúročit ve svém dosud nejvíce ambiciózním projektu. Byť nemusí znít ubytovny úplně lákavě, potenciál je v nich z obchodního hlediska velký.
„Když jedeme na dovolenou, zařídíme si ubytování přes Booking.com. Když ale firma přiváží pracovníky a zařizuje jim ubytování, nic jako Booking neexistuje,“ popisoval v únoru stav věcí Patrick Havlíček. S kolegou Karlem Zhengem nyní po loňské devítimilionové investici od Enernu, který svůj venture kapitálový fond nedávno přejmenoval na Kaya, přilákali několik dalších zajímavých investorů.
Investiční kolo vede nový fond Purpose Ventures, za nímž stojí David Šiška s investory z Pale Fire Capital, a na celkem 40 milionů korun se pro Accomango složili také stávající investoři Kaya VC a několik angel investorů. Mezi nimi jsou CEO a předseda představenstva hotelového startupu Mews Matthis Welle a Ory Weihs, Václav Graf a Jan Krabec, přičemž přispěli také sami zakladatelé a šéf produktu mladého startupu Jakub Kubiš.
„Investice tolika zkušených a kvalifikovaných odborníků je pro nás potvrzením, že jsme se vydali na správnou cestu. Zároveň věříme, že nám zkušenosti investorů pomohou v budování úspěšné firmy. Ačkoliv máme velké ambice, víme, že se pohybujeme v prostředí, které je v kontextu dnešní doby neprobádaným územím,“ říká Karel Zheng, spoluzakladatel Accomanga.
Desítky milionů korun využije startup především na vývoj samotného produktu, tedy aplikace, přes kterou budou moci firmy jednoduše vyhledávat a rezervovat ubytovací kapacity pro své zaměstnance. Ze stejného místa budou všechny své rezervace spravovat či řešit fakturace, aby se ideálně vše vyřešilo digitálně a na dálku a nemuselo se dojíždět na místo osobně či si neustále volat.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsČást peněz bude využita i na škálování firmy a přípravu zahraniční expanze, nicméně klíčové je dokončení vývoje produktu, a tak bude Accomango dál rozšiřovat svůj tým. V něm je nyní dvacet členů, přičemž startup svými ambicemi přilákal zkušené posily z firem jako Rohlik.cz, Productboard, Twisto či Kiwi.com. Letos by se měl tým zdvojnásobit.
Jelikož něco jako Booking.com pro modré límečky, jak se dělníci označují, neexistuje prakticky ani nikde jinde v Evropě, plánuje Accomango po etablování v Česku expandovat. „Ve většině případů se veškerá administrativa opírá o tužku, papír a excelové tabulky. A přesně to chce Accomango změnit. Digitalizovat a zjednodušit propojení mezi firmami a ubytovacími kapacitami,“ popisuje Patrick Havlíček.
„Chceme, aby firmám i poskytovatelům ubytování odpadla nadbytečná administrativa. Současně se však orientujeme na koncové uživatele, tedy ubytované pracovníky. Jde nám o zvýšení jejich pohodlí a kvality služeb, jež se jim dostává. I na to se soustředíme,“ dodává spoluzakladatel Accomanga, v jehož názvu jsou ukrytá anglická slovíčka accomodation a management, tedy ve volném překladu správa ubytování.