Nicole Kidman září v psychothrilleru a Nicolas Cage hledá prase. Je tu další CC Watch s filmovými a seriálovými tipy

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

watchcc
0Zobrazit komentáře

Je tady další díl CC Watch, což znamená shrnutí zajímavých novinek ze světa filmu a televize za poslední týden, upozornění na vzrušující trailery a doporučení audiovizuálního programu na večer i kdykoliv jindy. Od posledního vydání nás zaujalo například nové psychologické drama od tvůrců Mělas to vědět, v němž Nicole Kidman jako vedoucí resortu pro bohaté mění své klienty k lepšímu velice kontroverzními metodami. A také se už těšíme na první reakce na Dunu, jejíž premiéra proběhne už počátkem září na benátském festivalu.

Dále tady máme dramatický trailer na novou řadu The Morning Show, italský horor Netflixu pohrávající si s divákem a nový film s Nicolasem Cagem o hledání lanýžového prasete. Přes svou zvláštní premisu vypadá překvapivě seriózně, slibujíc silný emoční prožitek. Těch jsou plné i naše tipy – od animovaného filmu o ruce hledající svoje tělo přes Twin Peaks v poušti až po nepříjemný, ale přesto pohlcující pohled do Osvětimi za druhé světové války.

Aby vám naše shrnutí a doporučení propříště neuniklo, můžete se k odběru newsletteru CC Watch přihlásit zde.

***

Co hýbe světem filmu a televize

Loki je nejsledovanější seriál na Disney+: Před pár dny jsme se pokusili přiblížit, proč se Lokimu podařila nejsilnější premiéra ze všech nových seriálů Marvelu. Magazín Deadline teď citoval aktualizovaný odhad, podle něhož jsou časoprostorová dobrodružství boha neplechy po prvním týdnu vůbec nejsledovanějším titulem na Disney+. Loki je mezi diváky Avengers velice oblíbenou postavou, takže se od seriálu, kde má hlavní roli, dal podobný výsledek očekávat. Zvlášť když jsou prozatím ohlasy kritiky i publika skvělé.

Dokument o The Beatles od Petera Jacksona bude mít šest hodin: Režisér Pána prstenů a velký fanoušek britské legendy se desítek hodin materiálu z archivů nejdřív obával kvůli jejich spojení s těžkým obdobím kapely. Nakonec v nich ale našel tuny skvělého materiálu, takže nový dokument o The Beatles na Disney+ v listopadu vyjde ve třech dvouhodinových dílech. Objeví se v něm hodiny dříve neviděných záběrů, k nimž nikdo před Jacksonem nedostal přístup. Jak naznačilo už dříve zveřejněné video, poprvé nabídne například záznam celého slavného koncertu na střeše, ale také detailní zachycení kreativního procesu kapely a tehdejší atmosféry.

Na co jsme zvědaví

„Jste spokojení se svým životem?“ ptá se vedoucí relaxačního resortu bohatých klientů. Prý dokáže lidi svou nekonvenční terapií zcela změnit k lepšímu, z traileru Nine Perfect Strangers to ale vypadá, že si předtím musejí projít malým peklem. Na nové minisérii pracovali tvůrci Sedmilhářek a Mělas to vědět spolu s Nicole Kidman, Michaelem Shanonem, Lukem Evansem nebo Melissou McCarthy. A prozatím jejich thriller slibuje skutečně zneklidňující, psychologicky komplexní podívanou.

Další zprávy, tipy na novinky a trailery, na něž jsme velmi zvědaví, výběr zajímavých filmů i seriálů, které stojí za vidění, či osobní tip jednoho z členů redakce CzechCrunche najdete v kompletním jedenáctém vydání newsletteru CC Watch.

Pokračování nového newsletteru CC Watch si můžete přečíst zde.

Ewa Farna se díky Spotify dostala až na Times Square. Zpěvačka je tváří globální kampaně pro zviditelnění žen v hudbě

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

Tvář zpěvačky Ewy Farné se v rámci globální kampaně dostala až na Times Square

0Zobrazit komentáře

I když se to nemusí zdát, ženy mají v hudbě stále mnohem menší zastoupení než muži. Podle studie univerzity USC Annenberg, financované streamovací službou Spotify, představovaly v uplynulém roce i deset let předtím jen pětinu nejhranějších umělců. Švédský hudební gigant chce pomoci toto číslo zvýšit a součástí jeho snah je i velká reklamní kampaň na Times Square v New Yorku. Zde se na desítky metrů vysokém billboardu objevila také česko-polská zpěvačka Ewa Farna.

Pod jménem a fotografií Ewy Farné pokrývající většinu budovy svítí slovo „EQUAL“ odkazující na stejnojmennou iniciativu Spotify. Firma ji ohlásila letos v březnu u příležitosti Mezinárodního dne žen se záměrem podpořit větší viditelnost i vliv žen v hudebním průmyslu. Snahy Equal – v překladu stejný či rovnocenný – mají probíhat jak přímo na platformě Spotify, tak mimo ni na globální i lokální úrovni. Švédové přitom ohlásili spolupráci s několika neziskovými organizacemi s podobnými cíli.

Základem projektu jsou playlisty, které pro desítky milionů uživatelů streamovací služby představují hlavní způsob poslechu a objevování nových umělců. V rámci iniciativy Equal se ženy v mnohem větší míře objevují na hlavních obrázcích populárních seznamů skladeb jako Today’s Top Hits nebo Viva Latino. Samozřejmě ale vznikají také playlisty zaměřené specificky na jejich pohlaví, které se skládají za pomoci organizací typu Girls Make Beats, Women in Music či Sound Girls.

Zviditelňování ženských hudebnic skrze playlisty má ve svém centru také kampaň Equal Global Music Program, spuštěná letos v dubnu. Ta přinesla desítky výběrů z různých zemí a jeden hlavní, globální, kde se objevila také Ewa Farna. Sedmadvacetiletá zpěvačka, která nedávno po delší době vydala nový singl Tělo, je momentálně i hlavní tváří česko-slovenské edice Equal playlistu.

Ewa Farna v nadživotní velikosti na billboardu v New Yorku

Seznamy skladeb zaměřené na ženy pak Spotify promuje nejen napříč svojí platformou, ale také v reklamách jinde, nejviditelněji právě na Times Square. Jelikož tudy denně projde asi půl milionu lidí, pronájem velkého reklamního prostoru zde vyjde v přepočtu na 64 milionů korun za měsíc.

Hlavně je to ovšem světoznámé místo a určitý symbol úspěchu. Když se proto na velké budově objevila tvář Farné, zpěvačka se snímkem neváhala pochlubit. „Teď už jsem oficiálně velká jak barák. Tahle velikost XXL mi docela lichotí,“ přidala k němu komentář na svém Facebooku.

Byť se tvorba Ewy Farné řadí do rádiového popu a spíše nesbírá ceny kritiky za umělecký přínos, nelze jí upřít status jedné z mála českých hudebnic i hudebníků, jejichž popularita překročila hranice. Třinecké rodačce se už v začátcích kariéry podařilo prorazit také v Polsku a dodnes svoje písně většinou nahrává ve dvou jazykových verzích. 

Ke globální známosti však má, stejně jako mnoho dalších umělkyň z kampaně Equal, daleko. Její umístění na jedno z nejviditelnějších míst na světě navíc znamená nejen větší viditelnost pro ni samotnou, ale potenciálně také pro českou hudební scénu. V globálním ženském playlistu, který má nyní téměř 800 tisíc sledujících, se teď ostatně objevuje také další česká hudebnice Pam Rabbit. Už v květnu se na Times Square objevila i tvář zpěvačky Aiko, která v Česku vyrostla a nyní působí hlavně v Londýně.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Vytvářením feministických playlistů a drahými reklamami na ně pak iniciativa Spotify naštěstí nekončí. Vedle toho vznikla například Equal Directory, globální databáze žen a genderově nonkonformních lidí napříč celým hudebním průmyslem, tedy od skladatelek přes producentky a zvukové inženýrky až po organizátorky koncertů a podobně. Švédská firma také navázala spolupráci a finančně přispěla dalším lokálním neziskovým organizacím, které podporují podreprezentované pohlaví v hudbě.

Ačkoliv se jedná o pozitivní iniciativy, Spotify má s umělci dlouhodobě poměrně složitý vztah. Firma na jedné straně přenesla hudební průmysl do moderní online doby a snížila pirátství, mnozí hudebníci ji ovšem vnímají spíše jako nutné zlo. Velice nízké honoráře pro autory skladeb na platformě, proti nimž proběhly i veřejné protesty, jsou přitom jen jedním z problémů.

mahr-2

Přečtěte si takéZakladatel Coffee Roomu to na jižní Moravě rozjíždí s matchouZ Prahy do Mikulova a na zelenou. Zakladatel Coffee Roomu to na jižní Moravě rozjíždí s matchou

Obří streamovací služba s automatizovanými algoritmy pro doporučování hudby je v zásadě návratem k centralizovanému trhu. To znamená, že se vkus většinových posluchačů může snadno homogenizovat podobně jako v době před internetovým boomem, kdy vládla rádia a MTV. Feministické snahy firmy Daniela Eka si tak zaslouží pochvalu, ale představují jen část výzev, kterým dnešní hudební průmysl čelí.

Aktualizace 17. 6. 20.40: Doplněna zmínka zpěvačky Aiko, která se na Times Square objevila už v květnu.