Aby zboží ze skladu odsýpalo. Miliardář Bouška spolu s dalšími investory vkládá 15 milionů do českého Skladonu
Trojice stojící za startupem Skladon: Miloš Halecký, Patrik Babinec a Konstantin Margaretis
Jestli má aktuální situace na trhu jednoho výherce, pak je to bezpochyby e-commerce trh. Zavedeným online hráčům se ve většině oblastech daří a tradiční fyzické obchody ve velkém míří na internet s vidinou eliminace alespoň části ztrát. V souvislosti s tím ale každý e-shop musí dříve či později řešit nárůst objednávek a fakt, že bude potřebovat na logistiku najmout buď vlastní lidi, nebo využije externích služeb.
Právě na to sází ostravsko-pražský startup Skladon, který v Mošnově u Ostravy otevřel velké logistické centrum, ze kterého nabízí internetovým obchodům tzv. fulfillment, tedy kompletní logistiku od příjmu zboží, skladování či balení až po doručení k zákazníkům. Právě Mošnov má být podle zakladatelů strategickou lokalitou díky své blízké vzdálenosti jak od slovenských, tak od polských hranic, jelikož to jsou dva trhy, kam nejčastěji české e-shopy expandují.
Teď navíc Skladon na další rozšiřování a vývoj získává celkem 15 milionů korun od skupiny investorů v čele s fondem Fazole Ventures, za nímž stojí miliardář a majitel výrobce krmiv Vafo Pavel Bouška, Luboš Černý a také Pavel Přikryl, který spoluzaložil pražský coworking Opero.
„V současnosti máme k dispozici fulfillmentové centrum o velikosti 5000 metrů čtverečních v blízkosti ostravského letiště a v průběhu následujícího roku plánujeme rozšíření této plochy až na trojnásobek,“ nastiňuje plány jeden ze zakladatelů Skladonu Patrik Babinec, který se stará o obchod. Spolu s ním startup vedou Miloš Halecký a Konstantin Margaretis.
Trojice se přitom před lety spojila shodou náhod. Patrik Babinec stál u zrodu e-shopu na dřevěné doplňky BeWooden a řešil, jak nastavit logistiku, která je jednou z nejdůležitějších součástí internetových obchodů.
Se dvěma dalšími zakladateli Skladonu se přitom Babinec znal už delší dobu a věděl, že pracují v IT v mezinárodních logistických firmách. Společně nakonec došli k tomu, že podobné problémy jako BeWooden řeší spousta e-shopů a že by pro ně mohli vytvořit komplexnější řešení.